עונת הדוחות החלה - טסלה דיווחה ביום שלישי
top of page
חיפוש

עונת הדוחות החלה - טסלה דיווחה ביום שלישי


טסלה פרסמה דוחותיה ביום שלישי בערב וזינקה בכ- 12% ביום רביעי (אתמול)

טסלה פרסמה דוחות די מאכזבים ביום שלישי לאחר המסחר, אך האנליסטים ציפו לזה ולכן זה לא גרם לאכזבה. טסלה הדגישה בדוח את המעבר מהיותה חברת רכב להפיכתה לחברת AI שתספק שירות הדומה להובר – הרובוטקסי, אך ללא נהג אנושי. מניית החברה עלתה ב- 12% ביום רביעי בעיקבות הדוח ושיחת המשקיעים.

שמעו כאן את עיקרי הדברים שאמר מאסק בשיחת המשקיעים לאחר פרסום הדוחות:



 

אני לא רואה מנועי צמיחה משמעותיים בשנה הקרובה, שיכולים להעלות את המכירות בצורה משמעותית, אך שורת הרווח יכולה להשתפר מאוד כי טסלה מורידה עלויות ייצור וכוח אדם בצורה משמעותית. קשה מאוד להתנבא בטווח הקצר בהקשר למחיר המניה.


בעוד כשנה יבשילו כמה מנועי צמיחה משמעותיים מאוד לטסלה:

  • תחום האנרגיה שיתרחב.

  • סידרה של רכבים זולים המבוססת על הרכבים הקיימים היום ורכב חדש וזול.

  • רכב הסייברטראק הפופולרי שמכירתו כבר החלה וייצורו מתרחב במהירות.

  • תחום הנהיגה האוטונומית שיושלם בשלב מסויים ולאחר מכן תיושם רשת הרובוטקסי.

  • תחום הרובוטים האנושיים שלפי מאסק יתחילו לעבוד במפעלי טסלה עד סוף השנה.


בכל התחומים הנ"ל מדובר על שווקים ענקיים של מיליארדי או אף טריליוני דולר.

לסיכום, טסלה יכולה לרדת עוד בחודשים הקרובים אך תחזור לעלות ותהפוך לאחת החברות הגדולות בעולם בעתיד, אם תוכניותיה יתממשו. נכתוב עוד על דוחות טסלה ותוכניותיה בדוחות הקרובים.

 

מדוע ירדו חברות ה- AI ביום שישי שעבר?

לפי דיווח ביאהו פייננס, מנית אנבידיה, חברת השבבים המובילה בתחום הבינה המלאכותית, צנחה ביום שישי שעבר יחד עם מניות אחרות של בינה מלאכותית, לאחר שאנליסטית ציינה שסופר מיקרו קומפיוטר (SMCI), חברת שרתי הבינה המלאכותית המובילה בתחום התקנת שרתים ל- AI, הודיעה על תאריך פירסום הדוחות הרבעוניים, אך לא דיווחה על חריגה בהכנסותיה כלפי מעלה כפי שעשתה ברבעון הקודם בו הודיעה שהכנסותיה יהיו גבוהות בהרבה מהצפי.


דבר זה הטיל בספק את איכות תוצאותיה הקרובים של סופר מיקרו, למרות שיכול להיות שתוצאותיה מצויינים כפי שהיא צופה. החדשות האלה גרמו לאנבידיה ליפול ב-10% במסחר ביום שישי, בעוד שסופר מיקרו איבדה 23.1%.

 

מניות הבינה המלאכותית זינקו מתחילת השנה בעשרות ואף מאות אחוזים בזכות צמיחה חריגה בהכנסות והתלהבות מהטכנולוגיה המהפכנית. בשלב מסוים, מניית אנבידיה כמעט הכפילה את עצמה מתחילת השנה, בעקבות דו"ח רבעוני מרשים נוסף בפברואר ושווי השוק שלה עלה מעל 2 טריליון דולר.


עם זאת, כפי שמלמדת מכירת המניות השבוע, המשקיעים מאוד לחוצים בגלל המלחמה במזרח התיכון, האינפלציה שחזרה לעלות ורווחים של מאות אחוזים שכבר הרוויחו במניות כמו אנבידיה וסופרמיקרו, ולא צריך הרבה כדי להבהיל את המשקיעים. ז"א, ידיעה שלילית אחת שמגיעה, גורמת למשקיעים לרוץ ולממש רווחים.

 

האם אנבידיה תמשיך ותעלה?

זו רק השערה, אך נראה לי שהדוחות של סופר מיקרו (ב- 30/4) ואנבידיה במיוחד (ב- 22/5), יהיו מצוינים. יחד עם זאת, משקיעים צריכים להיות מודעים לכך שבמצב המשקיעים של היום, אירוע כזה יכול לגרום למצב שיביא לירידות שצוברות תאוצה ומומנטום.


למרות שאנבידיה גדולה בהרבה מסופרמיקרו ועם מוצרים ללא תחרות, הסנטימנט בסקטור הבינה המלאכותית גורם למניות האלו לזוז יחד, כך שזה לא מפתיע לראות את המניה שלה יורדת בעקבות סופרמיקרו.


עדיין מוקדם לדעת אם המכירה בשישי משמעותית, אך נעקוב אחר דו"ח הרבעון של סופרמיקרו, שצפוי לצאת אחרי שעות המסחר ב-30 באפריל, כי זה יאשר או יבטל את החשש שצמיחת חברות ה- AI נחלשת. בשוק מצפים לראות קשר בין אנבידיה לסופר מיקרו קומפיוטר לאחר שהחדשות האלה יפורסמו, למרות שיתכן מאוד שגם אם תוצאות סופר מיקרו לא יהיו מלהיבות, אנבידיה תפרסם דוחות מצויינים כשלושה שבועות לאחר מכן.

 

האם כדאי להשקיע באנבידיה עכשיו?

בעקרון כן אך הדברים משתנים במהירות. הדוח הרבעוני שיתפרסם עוד חודש נותן הרבה מידע כך שתשובה חכמה יותר נוכל לתת לאחר דוח הרבעון הראשון. לכן, שווה לבדוק מה אנחנו עושים בתיק הפרימיום וה- AI ומה הסיבות לפעולות אלו.

  

אירועים חשובים השבוע 

  • ביום שישי יפורסם מדד הליבה של ההוצאה לצריכה פרטית (PCE), כאשר הצפי הינו אינפלציית ליבה של 2.6%. מדד הליבה נחשב בין המדדים המועדפים על הפד עקב אמינותו במעקב אחר האינפלציה הריאלית של הצרכנים במגזר הפרטי. 

  • ביום רביעי יתפרסם הדו"ח המקדמי לתמ"ג לרבעון הראשון של השנה, כאשר צפויה צמיחה של 2.5%. התמ"ג משוקלל מהשווי הכולל של כל הסחורות והשירותים שיוצרו, נמכרו והיוו את הפעילות הכלכלית בארה"ב. זהו קנה המידה הרחב ביותר והמדד הראשי של הכלכלה במדינה, ובהתאם התמ"ג נחשב גם למדד הכלכלי המוביל.

  

 

 ביצועי התיקים שלנו

(נכון ל- 24/4/2024)

 

ביצועי תיק הפרמיום

ההשקעה הראשונית בתיק:  100,000 $ (תחילת 2017).

שווי התיק הנוכחי: 3,083,710 $ (ירידה מ- 3,294,166 $ לפני שבוע).

העלייה בשווי התיק בשנת 2023: 94.77%.

העלייה בשווי התיק בשנת 2024: 17.82%.

ס"ה עלה תיק הפרימיום ב- 2983% מאז השקתו.

 

תוכלו להצטרף לתיק הפרמיום ולראות מי הן החברות המרכיבות את התיק כאן. מחיר תיק הפרמיום הוא 80 ש"ח לחודש או 960 ש"ח לשנה.

 

ביצועי תיק הבינה המלאכותית

ההשקעה הראשונית בתיק: כ- 100,000 $ (תחילת יולי 2023).

שווי התיק הנוכחי: $169,855 (מ- $185,172 לפני שבוע).

הרווח מיולי ועד סוף 2023: $19,273 או 19.27%.

העלייה בשווי התיק מתחילת השנה (בשנת 2024): 42.08%

ס"ה עלה תיק ה AI ב- 69.44% תוך 9 חודשים מהשקתו.

 

תוכלו להצטרף לתיק הבינה המלאכותית ולראות מי הן החברות המרכיבות את התיק כאן. מחיר תיק הבינה המלאכותית הוא 60 ש"ח לחודש או 720 ש"ח לשנה.

 

מניות מדווחות השבוע

ראו את החברות המדווחות השבוע בטבלה למטה.

 

 

לסיכום

הכלכלה האמריקאית חזקה עם אבטלה נמוכה אך האינפלציה לא ממשיכה לרדת בינתיים ואולי אף עולה. לכן האנליסטים בשווקים מעריכים שלא נראה יותר מהורדת ריבית אחת השנה.

למרות זאת, ניראה שריווחי החברות המפרסמות בימים אלו את דוחותיהן הרבעוניים, חשוב יותר לקביעת כיוון השווקים מסיכוני המקרו. נמשיך לבחון את דוחות החברות עם פרסומן.

 

השקעות מוצלחות לכולן/ם!

 

תוכלו להירשם לבלוג זה חינם כאן ולהתחיל לקבל במייל מאמרים הדנים בתחום ההשקעות.

תוכלו גם לעקוב אחרינו בטוויטר כאן, שם אנחנו מפרסמים עדכונים קצרים יותר.

 

שימו לב שבמאמר זה אנחנו משתפים אתכם בתחזיותינו, דעותינו ושיקולינו לצורכי מידע, אך אין זה יעוץ או הכוונה כיצד לפעול ו/או לנהל את השקעותיכם ויתכן ואנו משקיעים בחלק או בכל החברות המוזכרות במאמר. על כל אחד ואחת לבצע את בדיקותיו/ה ולהסיק מסקנות בהתאם להעדפותיו/ה.

 

זכרו, המנוי לתיק הפרמיום, תיק הצמיחה ותיק ה- AI הוא מנוי לשנה. כברירת מחדל המנוי מתחדש אוטומטית כל שנה. תוכלו לסיים את המנוי שלכם בכל עת דרך הפרופיל שלכם/ן (בחרו מהתפריט "המנוי שלי", בחרו בסוג המינוי ו"ביטול מנוי") באתר זה. אם אתם מקבלים את המאמרים גם בהודעות ווטסאפ, תוכלו גם לשלוח הודעת "בקשה להפסקת מנוי פרמיום או צמיחה" או להפסקת השליחה בווטסאפ בלבד.

60 צפיות0 תגובות
bottom of page