top of page
חיפוש

תיק ה- AI

עודכן: 9 באוק׳ 2023

חברים ומשקיעים יקרים,

מאמר זה, על מהפכת הבינה המלאכותית (AI), הוא אולי המאמר החשוב ביותר שכתבנו עד היום.

מהפכת ה- AI מתרחשת כבר בימים אלו ורבים טוענים שהיא תהיה גדולה יותר מהמהפכה התעשייתית, מהפכת האינטרנט או מהפכת המובייל. זהו "גל צונאמי ענק" שמגיע אלינו בעוצמה ובמהירות שתשנה כל תחום בחיינו.


התחלנו לכתוב על הבינה המלאכותית כבר לפני שש שנים אך ההתפתחויות תופסות תאוצה בחודשים האחרונים. קשה עדיין לתפוס את עוצמת הגל, אך מי שלא יעלה עליו מהבחינה העיסקית, תעסוקתית, בשימוש או בהשקעות, פשוט יישאר מאחור.


למה כדאי להשקיע בחברות הבינה המלאכותית?

ההתפתחות המואצת של הבינה המלאכותית מתאפשרת משתי סיבות עיקריות: 1) בניית מודלי בינה מלאכותית ועליית יכולות העיבוד של המחשבים המריצים מודלים אלו, ו- 2) יצירת כמויות עצומות של נתונים ממכונות ומכשירים ניידים, רשתות חברתיות וקישוריות בין מחשבים לאנשים. שני גורמים אלו משמשים כחומרי הגלם ללימוד ואימון רשתות הנוירונים והמודלים שבבסיס הבינה המלאכותית.


הבינה המלאכותית (AI) היא טכנולוגיה שתשבש כמעט כל תחום בחיינו. יש לה כבר השפעה גדולה על מגוון רחב של תעשיות, כמו רפואה וגנטיקה, פיננסים, תחבורה ועוד.


עובדה זו הופכת את ההשקעה בתיק מניות הבינה המלאכותית לאחת מההשקעות האטרקטיבית ביותר היום. ככל ששוק הבינה המלאכותית ימשיך לצמוח, סביר להניח שגם ערך המניות המובילות בתחום ילך ויגדל.

הנה כמה מהיתרונות של השקעה בחברות בינה מלאכותית:

  • פוטנציאל צמיחה גבוה: מכון המחקר Grand View Research צופה כי שוק הבינה המלאכותית העולמית יגדל בקצב ממוצע של 37.3% מ-2023 עד 2030 ויגיע ל-1.8 טריליון דולר ב- 2030. בהנחה שהשקעותיכם יצמחו באותו קצב המשמעות היא הכפלת השקעתכם כל 2.2 שנים.

  • השקעה לטווח ארוך: הבינה המלאכותית היא לא טרנד חולף. היא איתנו כאן לשנים. לכן למניות הבינה המלאכותית יש פוטנציאל לייצר תשואות משמעותיות למשקיעים בטווח ארוך .

  • יסודות חזקים: חברות בינה מלאכותית רבות הן מהחברות המובילות בשוק, עם יסודות חזקים, ביצועים פיננסיים מעולים, רקורד של חדשנות, חפיר עמוק (הכוונה ליתרון טכנולוגי או אחר משמעותי) לדוגמה: מיקרוסופט, גוגל, אנבידיה וכו'. זה הופך אותן להשקעה טובה עבור משקיעים המחפשים צמיחה לטווח ארוך.


הצמיחה המהירה של שוק הבינה המלאכותית

כאמור, שוק הבינה המלאכותית העולמי צפוי לצמוח בשיעורים משמעותיים בעשור הקרוב. צמיחה זו מונעת על ידי מספר גורמים.

  • פיתוח טכנולוגיות בינה מלאכותית חדשות: בשנים האחרונות הופיעו פיתוחים חדשים של טכנולוגיות בינה מלאכותית, כגון למידה עמוקה ועיבוד שפה טבעית. טכנולוגיות אלו מאפשרות לבינה המלאכותית לפתור בעיות מורכבות ולהשתמש בהן ביישומים חדשים.

  • זמינות של כמויות גדולות של נתונים: מודלים של AI דורשים כמויות עצומות של נתונים כדי לאמנם. הזמינות הגוברת של נתונים ממגוון מקורות, כגון מדיה חברתית, מכשירים ניידים, חיישנים ונתוני עסקאות, מאפשרת להכשיר מודלים חזקים יותר של בינה מלאכותית.


שיקולים בבנית תיק ה- AI

כיצד בנינו את תיק ה- AI?

שוק הבינה המלאכותית צפוי להיות מפולח לפי פתרונות, טכנולוגיה, משתמשי קצה ואזורים.

  • לפי פתרונות, השוק מפולח לחומרה, תוכנה ושירותים.

  • לפי טכנולוגיה, השוק מפולח ללמידת מכונה, עיבוד שפה טבעית, ראייה ממוחשבת ורובוטיקה.

  • לפי משתמשי קצה, השוק מפולח לפי בריאות, פיננסים, ייצור, קמעונאות ותחבורה.

  • לפי אזורים, השוק מפולח לצפון אמריקה, אירופה, אסיה ושאר העולם (RoW).


כיום, חברות החומרה והתשתית הן צוואר הבקבוק לעליית השימוש בבינה מלאכותית והביקוש למוצריהן עצום. לכן, בשלב ראשון נשקיע בהן. ללא שרתים ותשתית רחבה ובעלת ביצועים חזקים לא יוכלו לפתח ולאמן את המודלים של הבינה המלאכותית.

זו הסיבה שחברה כמו אנבידיה, המספקת כמעט לבדה את היחידות המרכזיות (GPU) לעיבוד והרצת המחשבים המהירים הנחוצים לבינה מלאכותית, כבר עלתה בכ- 400% בחודשים האחרונים.


צפון אמריקה צפוי להיות השוק המוביל עבור הבינה המלאכותית בשנתיים הבאות ולכן נתמקד בו. זאת בשל הריכוז הגדול של חברות המפתחות את הטכנולוגיה והאימוץ המוקדם של טכנולוגיות בינה מלאכותית באזור זה. כמו כן, נוכחותם של מספר רב של חברות סטארט-אפ וחברות בוגרות יותר בתחום עוזר להאצת הפיתוח של הבינה המלאכותית בצפון אמריקה. גם זמינות המימון הממשלתי למחקר מסייע.


באילו חברות נשקיע?

בתיק ה- AI בחרנו בשילוב של חברות גדולות ויציבות המובילות את המהפכה, כמו גם בחברות קטנות עד בינוניות אך יציבות מאוד פיננסית, כך שיוכלו להכפיל את שווין ולפרוח גם בסביבה של ריבית גבוהה וקושי בגיוסיי הון כמו היום. ברור שחברה ששוויה 2 מיליארד דולר תוכל להכפיל את שוויה כמה פעמים ובמהירות גדולה יותר מחברה ששוויה 2 טריליון דולר. למרות זאת, גם החברה הגדולה יכולה להכפיל את שוויה כמה פעמים בעידן ה- AI.


קריטריונים נוספים לבחירת החברות

  • כרגע אנחנו נמצאים בשלבים הראשונים של האצת השימוש בבינה מלאכותית ובשלב זה צוואר הבקבוק היא השכבה הפיזית של השרתים, כלומר - החומרה ומערכות ההפעלה של מרכזי הנתונים ושרתי הבינה המלאכותית. כרגע אנבידיה היא מונופול בתחומי הליבה (GPU/TPU), אך היא עלתה כבר בכ- 400% ולכן חפשנו חברות נוספות בתחום שבונות ומספקות את השרתים עצמם, או את רשתות התקשורת המהירות המשמשות שרתים אלו. כמובן שללא תוכנה ואפליקציות בתחום אין שימוש לשרתים והחברות שמספקות את אלו, גם הן נבחנו ונבחרו בהתאם למצבן בשוק ופוטנציאל הגדילה שלהם.

  • מכיוון שהמצב הכלכלי מורכב ואנו צופים האטה כלכלית מתישהו בשנתיים הקרובות, נבחרו רק חברות יציבות, עם תזרים מזומנים חיובי ושאינן זקוקות לגיוסי כסף נוספים ברבעונים הקרובים.

  • חברות שברבעונים הקרובים הכנסתן תפגע מעליית הבינה המלאכותית, גם הן לא נכללו גם אם הן עצמן מובילות בתחום. דוגמה לכך היא אלפאביית (גוגל) שהיא אחת המובילות הברורות בתחום ה- AI אך רוב הכנסתה כיום היא מפרסום מבוסס חיפוש והכנסה זו תיפגע משמעותית להערכתנו עם העלייה בשימוש בתוכנות AI כמו ChatGPT ו- BARD של גוגל עצמה.


להלן מספר גורמים נוספים שנלקחו בחשבון בעת ​​בחירת מניות הבינה המלאכותית בהן נשקיע:

  • הרקורד של החברה במחקר ופיתוח בינה מלאכותית

  • שותפויות החברה עם חברות AI אחרות

  • הביצועים הפיננסיים של החברה בעבר והתחזית לרבעונים הקרובים

  • הסביבה התחרותית של החברה

  • תנאי השוק הכוללים מולה ניצבת החברה

אם אתם מחפשים השקעה שיש לה פוטנציאל להניב תשואות משמעותיות בטווח הארוך, מניות הבינה המלאכותית הן המועמדות הנכונות בעת הזו לדעתנו.


תוכלו לרכוש את תיק ה- AI עכשיו ולראות את החברות בהן אנו משקיעים כדי להרוויח מגל הבינה המלאכותית או המשיכו לקרוא מדוע כדאי להשקיע בתחום הבינה המלאכותית.


אי אפשר לומר בוודאות שנרוויח מהשקעה בבינה מלאכותית בטווח הקצר, שכן התוצאה תהיה תלויה במגוון גורמים, כולל תנאי השוק הכוללים, מדיניות המקרו של הממשל והבנק המרכזי של ארה"ב (הפד) ועוד גורמים שאינם ידועים כרגע.


יחד עם זאת, בהתבסס על המידע שיש לנו בעת הזו ממקורות רבים, הזמן הנוכחי נראה נכון. זהו שלב תחילת ההאצה בתחום. אנחנו משקיעים בתיק של 8 חברות (בשלב ראשון 5 חברות) בינה מלאכותית אותן בחרנו לאחר לימוד מעמיק של עשרות חברות וכאמור, אנו משלבים חברות גדולות וקטנות.


זהו תיק ה- AI.


הסיכונים

מה הם הסיכונים הקשורים להשקעה בחברות הבינה המלאכותית?


שוק הבינה המלאכותית עדיין בשלבי פיתוח מוקדמים, ואין ערובה שכל חברות הבינה המלאכותית יצליחו. למעשה, שוק התוכנה של הבינה המלאכותית תחרותי ביותר, וכל החברות הגדולות פועלות בו.


השוק כל כך דינמי שתמיד קיים סיכון שטכנולוגיה חדשה תשבש את הטכנולוגיות הקיימות. כאמור, הדבר נכון בעיקר לתחום התוכנה, בו התחרות גדולה מאוד, ופחות לתחום החומרה, בו קבועי זמן הפיתוח ארוכים יותר.


למרות הסיכונים הללו, היתרונות של השקעה בחברות בינה מלאכותית עולים על הסיכונים. השוק כבר היום בהיקף של מאות מיליארדי דולר ועשוי לגדול לטריליוני דולר. ככל ששוק הבינה המלאכותית ימשיך לצמוח, סביר להניח שגם ערך מניות הבינה המלאכותית יגדל.


דוגמה טובה להזדמנות ההשקעה הייחודית של התחום הציגה ענקית השבבים אנבידיה.


השימוש במעבדים של אנבידיה בתחום הבינה המלאכותית, צבר תאוצה בתקופה האחרונה. מעבדי ה-GPU של אנבידיה הצליחו לספק פתרון יעיל ומהיר, לעיבוד כמות גדולה מאוד של נתונים וחסכוני יותר. למעשה הפתרון של אנבידיה ייחודי בתחום והפער מול התחרות לא ייסגר בקלות. השבבים שלה יכולים לעבד כמויות אדירות של נתונים ולאמן תוכנות לקבל החלטות טובות יותר.

במילים אחרות - חברות יצטרכו את המעבדים החזקים של אנבידיה אם ישלבו מנועי בינה מלאכותית בהיצע שלהם, מה שכבר מגדיל את ההזמנות למוצרי החברה.


באוקטובר 2022 הגיעה אנבידיה לשפל עם מחיר מניה של 112 דולר, וכעת המחיר עומד על כ-425 דולר למניה, עלייה של 300% תוך מספר חודשים. הקפיצה שהתרחשה במניה לאחר דוחות הרבעון האחרון נבעה בעיקר בשל התחזיות המפתיעות של החברה לרבעון השני של 2023, לפיהן תרשום במהלכו מכירות של כ- 11 מיליארד דולר – הרבה מעל צפי האנליסטים ל- 7.1 מיליארד דולר.


משקיעים מביעים עניין רב במניה ורואים בחברה ספק כמעט יחיד של רכיבי ה- GPU המשמשים בתחום הבינה המלאכותית.


ראו לדוגמה את הפתעות הרווח (העמודות האפורות) בשני הרבעונים האחרונים לעומת הצפי (הקו הצהוב). ההפתעה ברבעון הבא עשויה להיות אף גדולה יותר.



אנבידיה ב- 5 השנים האחרונות. עליה של 582%.




לסיכום

כאמור, שוק הבינה המלאכותית העולמי צפוי לצמוח בשיעור של 37.3% מ-2023 עד 2030 ויגיע ל-1.811 טריליון דולר עד 2030. צמיחה זו מונעת על ידי מספר גורמים, כולל האימוץ הגובר של AI במגוון תעשיות, פיתוח טכנולוגיות AI חדשות, זמינות כמות גדולה של נתונים לאימון המודלים ועוד.


חברות ה- AI שבחרנו מובילות בתחומן ויש להן רקורד חזק של חדשנות. גם מצבן הפיננסי טוב דבר שיאפשר המשך פיתוח וצמיחה מואצת בשוק הבינה המלאכותית גם כאשר תנאי המקרו גרועים (ריבית גבוהה, קושי בגיוסי הון).


צריך לזכור שהמצב המקרו כלכלי כיום אינו טוב כאשר האינפלציה עדיין גבוהה, הריבית מעל 5% והחובות של צרכנים וחברות רבות גבוהים, אך בשנים הקרובות חברות ה- AI יובילו מהפכה טכנולוגית מהגדולות שחווינו.



זו הזמנה להשקעה בתיק ה- AI

משקיעים,

לאור העליות מתחילת השנה אתם בטח תוהים כמה זמן עליות אלו עוד ימשכו.

והכי חשוב…

מה יכולה להיות עכשיו האסטרטגיה הטובה ביותר להשקעה בשנת 2023 ואילך?


למעשה, התקופה הנוכחית מזכירה את 1996, כשמהפכת האינטרנט רק התחילה. כזכור אז, עד סוף שנת 2000 השוק עלה במאות אחוזים. לאחר מכן החל השוק הדובי (משבר בועת האינטרנט) שארך כמה שנים. לאחר מכן חווינו משבר נוסף, המשבר הפיננסי העולמי ב- 2008.


אבל יותר מעשור לאחר המשברים, למדנו ששוק המניות תמיד יורד מהר יותר ממה שהוא עולה... אבל הוא תמיד עולה יותר, ז"א הוא מגיע לשיאים גבוהים יותר.

זו הסיבה שהיום, עם תחילת מהפכת ה- AI, הזדמנויות חדשות יכולות להיפתח למשקיעים לטווח ארוך.


ראו את מדד הנסדאק בו נסחרות רוב חברות הטכנולוגיה. ב- 40 השנים האחרונות מדד זה מסמן עלייה מואצת.



למרות התנאים הקשים בשוק דבר אחד ברור, יש צמיחה עצומה בחברות ה- AI, שוק העבודה בתעסוקה מלאה וחלק מהחברות הלוהטות בחמש השנים האחרונות כנראה לא יהיו הטובות ביותר בחמש השנים הבאות.


זה פתח להזדמנויות חדשות, הן במניות בעלות ערך רב עם תזרים מזומנים חזק שעומדות לשגשג בסביבה של ריבית גבוהה, והן במניות צמיחה שנפלו בצורה מוגזמת במהלך במהלך 2022.


החברות בתיק ה- AI נבחרו מתוך עשרות חברות טכנולוגיה אותן בדקנו בקפידה, ואתם יכולים לקבל גישה מידית אליהן.


למעשה, בתיק ה- AI אנחנו חושפים חברות ריווחיות שיהיה ביקוש רב לשירותים ולמוצרים שלהן בשנים הבאות, ושיכולות להציע צמיחה של פי 5 – 10 מהמניה הממוצעת במדד ה-S&P 500 - אבל רק למשקיעים שמוכנים להיכנס לשוק בשלב מוקדם כששאר המשקיעים עדיין חוששים, כי מניות אלו עולות במהירות וכבר עלו בחדות בשבועות האחרונים.


הזמינו עכשיו מנוי לתיק ה- AI ב- 40 ש"ח לחודש בלבד (חיוב שנתי של 480 ש"ח). זו תוכנית להשקעה חדשה לחלק מהכסף שלכם בשנת 2023.


הצטרפו עוד היום למנויי ה- AI וראו באלו מניות AI אנו משקיעים. השקענו הרבה זמן בבחירת החברות שלדעתנו יהיה ביקוש גדול למוצרים שלהם בתקופה הקרובה ויחד עם זאת הן יציבות פיננסית גם היום.


עם לחיצה על כפתור הרכישה תקבלו גישה בלתי מוגבלת לתיק ה- AI לשנה. רק אל תתעכבו! הגישה שלכם לתיק ה- AI כוללת חסכון של 33% שיפוג בסוף החודש. מתחילת חודש הבא המחיר יעלה ל- 720 ש"ח.


רכשו את תיק ה- AI וראו את 5 החברות שלפי דעתנו יעלו פי 5 - 10 בממוצע בחמש עד עשר השנים הבאות, משנת 2023 ואילך. בשבועות הקרובים נפרסם עוד 3 חברות מובילות לרוכשי תיק ה- AI.





הודעה למנויי הצמיחה: מנויים שרכשו את תיק הצמיחה המהירה מקבלים מנוי חינם לשנה לתיק ה- AI. מעוניינים? יש לשלוח בקשה בווטסאפ או מייל.




השקעות מוצלחות לכולן/ם! תוכלו להירשם לבלוג זה חינם כאן ולהתחיל לקבל במייל מאמרים הדנים בתחום ההשקעות. תוכלו גם לעקוב אחרינו בטוויטר כאן, שם אנחנו מפרסמים עדכונים קצרים יותר. שימו לב שבמאמר זה אנחנו משתפים אתכם בתחזיותינו, דעותינו ושיקולינו לצורכי מידע, אך אין זה יעוץ או הכוונה כיצד לפעול ו/או לנהל את השקעותיכם ויתכן ואנו משקיעים בחלק או בכל החברות המוזכרות במאמר. על כל אחד ואחת לבצע את בדיקותיו/ה ולהסיק מסקנות בהתאם להעדפותיו/ה. זכרו, המנוי לתיק הפרמיום ותיק הצמיחה הוא מנוי לשנה. כברירת מחדל המנוי מתחדש אוטומטית כל שנה. תוכלו לסיים את המנוי שלכם בכל עת דרך הפרופיל שלכם/ן (בחרו מהתפריט "המנוי שלי", בחרו בסוג המינוי ו"ביטול מנוי") באתר זה. אם אתם מקבלים את המאמרים גם בהודעות ווטסאפ, תוכלו גם לשלוח הודעת "בקשה להפסקת מנוי פרמיום או צמיחה" או להפסקת השליחה בווטסאפ בלבד.













176 צפיות0 תגובות
bottom of page