האם הרובוטקסי יביא לשינוי כיוון באוגוסט?
top of page
חיפוש

האם הרובוטקסי יביא לשינוי כיוון באוגוסט?

עודכן: 10 באפר׳

מאסק: טסלה תחשוף את הרובוטקסי ב-8 באוגוסט

אילון מאסק, מנכ"ל טסלה, צייץ את תאריך החשיפה של הרובוטקסי, שירות ההסעות האוטונומי המהפכני של טסלה, לאחר שרויטרס דיווחה ביום שישי שהתוכניות למכונית הלואו-קוסט של טסלה בוטלו, ידיעה שהפילה את המנייה. מאסק צייץ מצידו שרויטרס "שיקרה" וצייץ שוב לאחר מכן את תאריך החשיפה של שירות הרובוטקסי, דבר שגרם לזינוק במנייה לאחר המסחר.

 

טסלה תחשוף את הרובוטקסי שלה ב-8 באוגוסט, כך הודיע אלון מאסק באפליקציית X. מאסק מדבר על פרויקט המונית-הרובוטית כבר שנים, דבר שעשוי להיות עסק מכניס מאוד עבור יצרנית הרכב, אך התוכנה עדיין לא מושלמת ולכן מעניין מה יוצג ב- 8 לאוגוסט. כנראה הרכב הזול אותו מפתחת טסלה בשתי קונפיגורציות: האחת עם הגה ודוושות למכירה ללקוחות וציי רכב, והשנייה להפעלה כרובוטקסי, ללא הגה ודוושות. כמובן שהתצוגה תלווה בהסברים ולוחות זמנים.

 

מניית טסלה ירדה ב- 3.6% לאחר הפרסום ברויטרס ועלתה ב-3.8% במסחר המאוחר ביום שישי בניו יורק לאחר הציוץ של מאסק. אתמול, בשני, עלתה מניית טסלה ב- 4.9%.

 

טסלה עובדת על מערכת הנהיגה האוטונומית בנחישות ועם השקעות גדולות כבר שנים. ב-2015 אמר מאסק לבעלי מניות שמכוניותיה של טסלה יוכלו להגיע ל"אוטונומיות מלאה" תוך שלוש שנים. ב-2016 הוא אמר שטסלה תהיה מסוגלת לשלוח מכונית לנסיעת שטח ללא צורך בהתערבות אנושית עד סוף 2017. למעשה, גם היום טסלה עדיין לא הפעילה את שירות הרובוטקסי כי התוכנה לא מושלמת עדיין. עם זאת, טסלה מציעה מערכות סיוע מתקדמות לנהג, כולל אפשרות טייס אוטומטי סטנדרטית, ואפשרות נהיגה עצמית מלאה פרימיום, FSD, שעולה 199 דולר לחודש למשתמש בארה"ב, או 12 אלף דולר בתשלום חד פעמי מראש. גם כשתושלם תוכנת ה- FSD, יקח זמן רב לקבל את כל האישורים בכל האיזורים והמדינות.

 

ראו כאן את כל הסיפור בעברית תוך הצגת הנהיגה האוטונומית של רכב טסלה:



 

צריך להבין שתוכנת ה- FSD מייצרת רווח נקי לטסלה שיורד לשורה התחתונה בדוחותיה ורק המחיר הגבוה גורם לביקושים נמוכים לתוכנה זו המסייעת מאוד לנהגים ומגדילה את בטיחות הנהיגה.

 

בניסיון להעלות את המכירות לקראת סוף הרבעון, מאסק הורה לאחרונה לכל צוותי המכירות של החברה להתקין ולהדגים את ה-FSD ללקוחות לפני שהאחרונים מקבלים את המפתחות לרכבם החדש. במייל ששלח לעובדים הוא כתב: "כמעט אף אחד לא מבין כמה טוב עובד ה- FSD למעשה. אני יודע שזה יאט את תהליך המסירה, אבל בכל זאת זוהי דרישתי הברורה". הוחלט גם שכל נהג שמעוניין בכך, יקבל את תוכנת ה- FSD לחודש חינם.


מאז החלטה זו השימוש בתוכנה עולה. ראו כאן מונה זמן אמיתי למרחק שסך נהגי הנהיגה האוטונומית של טסלה עוברים:


 

מה קרה בשבוע שעבר בשווקים? 

שוק ההון חתם שבוע של ירידות בעקבות אמירתו של חבר הפד קשקארי, שאמר שאם נמשיך לראות את האינפלציה עומדת במקום ולא יורדת הוא לא רואה טעם להורדות ריבית בכלל.

  • ביום שישי פורסם נתון שיעור האבטלה לחודש מרץ. הנתון הציג שיעור אבטלה של 3.8%, נמוך מהצפי שעמד על 3.9% וכן מהשיעור בחודש קודם שהיה 3.9%. ירידה בשיעור האבטלה מצביעה על שוק עבודה חזק. שיעור אבטלה נמוך יכול להעיד על בריאות כלכלית ולספק תמיכה נוספת לצריכה הפרטית, אך במקביל זה מקטין את הסיכוי להורדת ריבית.

  • ביום רביעי פורסם בארה"ב מדד התעסוקה של ADP לחודש מרץ, המשקף את השינוי במספר המועסקים במגזר הפרטי, ללא המגזר החקלאי. הנתון שפורסם הציג עלייה של 184,000 משרות, גבוה מהצפי שעמד על 148,000 משרות. העלייה הזו מעידה על חוזק המגזר הפרטי ועשויה להביא לחיזוק הביטחון בכלכלה. מצד אחד, נתונים אלו מחזקים את התחושה שהכלכלה האמריקאית נמצאת במסלול חיובי, ומצד שני, ייתכן וילחצו על הפד לשקול החמרה במדיניות המוניטרית כדי למנוע עלייה באינפלציה.

  

אירועים חשובים השבוע

  • ביום רביעי צפוי להתפרסם בארה"ב מדד המחירים לצרכן השנתי עבור חודש מרץ. המדד נחשב לאחד המדדים המרכזיים למדידת אינפלציה ומשקף את השינוי במחירי סל הסחורות והשירותים של האזרח הממוצע. הצפי הוא עלייה שנתית של 3.4%, גבוהה מהעליה הקודמת של 3.2%. עלייה במדד המחירים לצרכן מצביעה על גידול בלחץ האינפלציוני, דבר שיכול להשפיע על החלטות הפד לגבי הריבית.

  • ביום חמישי יתפרסם בארה"ב מדד המחירים ליצרן השנתי לחודש מרץ. המדד מודד את השינוי בעלות הסחורות והשירותים ליצרן ונחשב לאיתות מוקדם ללחצים אינפלציוניים. הצפי הוא לעלייה של 2.3% בשנה, משמעותית מעל הצפי שפורסם בפברואר של 1.6%. עלייה זו מצביעה על העלות הגוברת של הייצור, אשר יכולה להתגלגל לצרכנים ולכן להגביר את הלחץ האינפלציוני. נתון זה חשוב במיוחד למשקיעים שמנסים להעריך את כיוון האינפלציה וההשפעות הפוטנציאליות על השווקים.

חברות חשובות בכותרות  

  • מניית אינטל (INTC), ענקית השבבים הנסחרת לפי שווי של 163.6 מיליארד דולר, ירדה ב-12.6% בשבוע החולף לאחר שהחברה חשפה הפסד תפעולי עמוק של 7 מיליארד דולר ביחידת ייצור השבבים לשנת 2023, גידול מהפסד של 5.2 מיליארד דולר בשנה הקודמת. יחידה זו, שמנסה לשחזר את היתרון הטכנולוגי שאבד בשנים האחרונות, רשמה ירידה בהכנסות של 31% ל-18.9 מיליארד דולר. המנכ"ל, פט גלסינגר, הצהיר ש-2024 צפויה להיות שנת ההפסדים הכבדה ביותר, אך החברה מצפה להגיע לאיזון תפעולי עד 2027.

  •  

  • מניית טסלה (TSLA) ענקית הרכבים החשמליים הנסחרת לפי שווי של 525.1 מיליארד דולר, ירדה ב-6.4% בשבוע החולף לאחר שהחברה דיווחה על תוצאות מסירה מאכזבות ברבעון הראשון של השנה, עם סך 386,810 רכבים שנמסרו, הרבה מתחת לתחזיות שציפו לכ-457,000 מסירות. נתונים אלו יצרו תמונה שלילית כאשר אנליסטים חוששים שהחברה לא תצמח השנה ולא תוכל להגיע ליעדים השנתיים המצופים. בנוסף ביום שישי כאמור, פרסמה רוייטרס ידיעה שטסלה מבטלת את ייצור מודל 2 הצפוי שהיה אמור להציע חלופה ב-25,000 דולר ולהתחרות בשוק הרכבים הזולים יותר, טענה שהוכחשה ע"י אילון מאסק לאחר מכן.

  •  

  • מניית מיקרון (MU) יצרנית כרטיסי הזיכרונות הנסחרת לפי שווי של 136.8 מיליארד דולר, עלתה בשבוע החולף ב-3.6% לאחר שבנק אוף אמריקה העלה את מחיר היעד של מנייתה ל-$144, תוך צפי לצמיחה חזקה בביקוש לכרטיס זיכרון HBM, החיוני לתחום הבינה המלאכותית. HBM מסומן ככרטיס זיכרון בעל ביקוש גבוה בשל יכולתו להתמודד במהירות עם נתונים רבים ומורכבים, מה שהופך אותו להכרחי בתעשיית ה-AI. מיקרון, יצרנית כרטיסי הזיכרונות, מתמקדת בהגדלת נתח השוק בתחום, עם צפי למכירות שיא בשנים הקרובות וצמיחת שוק משמעותית. הבנק מציין שהביקוש לזיכרון הזה יגדל בכ-48% בשנה, והמשמעות, שוק של יותר מ-20 מיליארד דולר.

 

 ביצועי התיקים שלנו

(נכון ל- 8/4/2024)

 

ביצועי תיק הפרמיום

ההשקעה הראשונית בתיק:  100,000 $ (תחילת 2017).

שווי התיק הנוכחי: 3,307,312 $ (ירידה מ- 3,335,057 $ לפני שבוע).

העלייה בשווי התיק בשנת 2023: 94.77%.

העלייה בשווי התיק בשנת 2024: 26.36%.

ס"ה עלה תיק הפרימיום ב- 3276% מאז השקתו.

 

תוכלו להצטרף לתיק הפרמיום ולראות מי הן החברות המרכיבות את התיק כאן. מחיר תיק הפרמיום הוא 80 ש"ח לחודש או 960 ש"ח לשנה.

 

ביצועי תיק הבינה המלאכותית

ההשקעה הראשונית בתיק: כ- 100,000 $ (תחילת יולי 2023).

שווי התיק הנוכחי: $188,774 (מ- $195,190 לפני שבוע).

הרווח מיולי ועד סוף 2023: $19,273 או 19.27%.

העלייה בשווי התיק מתחילת השנה (בשנת 2024): 66.27%

ס"ה עלה תיק ה- AI ב- 88.77% תוך 9 חודשים מהשקתו.

 

תוכלו להצטרף לתיק הבינה המלאכותית ולראות מי הן החברות המרכיבות את התיק כאן. מחיר תיק הבינה המלאכותית הוא 60 ש"ח לחודש או 720 ש"ח לשנה.

 

תיק הצמיחה שהושק בקיץ 2021 עדיין בהפסד קטן בגלל הריבית הגבוהה המקשה על חברות הצמיחה, אך כבר עלה השנה בלמעלה מ- 28% והחברות המרכיבו את התיק יהיו המרוויחות הגדולות כשיתחילו להוריד את הריבית. אפשר לראות זאת במדד הראסל (מדד החברות הקטנות) המפגר אחרי שאר המדדים אך התחיל בעליות מתחילת השנה בגלל הציפיות להפחתת ריבית. נמשיך לעקוב ולדווח עם תחילת הורדות הריבית.

 

מניות מדווחות השבוע

ראו את החברות המדווחות השבוע בטבלה למטה.

 

 

לסיכום

הכלכלה האמריקאית חזקה עם אבטלה נמוכה וצמיחה סבירה ואני מעריך שנמשיך לראות עליות בשוק ההון בתקופה הקרובה, למרות שתיקון למטה בשוק בהחלט סביר בחודשים הקרובים.

החוב הפדרלי מגיע כבר ל- 34 טריליון דולר וכך גם חלק מהחברות והבנקים שנושאים חוב גדול, כשהריבית הגבוהה מקשה על הפעילות הכלכלית ועלולה לייצר משבר.

 

לגבי טסלה, ניראה מה תציג ב- 8 לאוגוסט בנושא המכונית הזולה והנהיגה האוטונומית, אך השנה, ניראה שהדברים לא ישנו הרבה מבחינה פיננסית, דבר שישפיע על ביצועי המנייה. טסלה לא תצליח להציג צמיחה בקצבים גבוהים להם הורגלנו בשנת 2023. ייקח לה עוד כשנה או אף יותר עד שיבשילו מוצריה החדשים, בייחוד בתחום התוכנה, והחברה תחזור לצמוח בקצבים גבוהים בשורת המכירות והרווח.


השקעות מוצלחות לכולן/ם!

 

תוכלו להירשם לבלוג זה חינם כאן ולהתחיל לקבל במייל מאמרים הדנים בתחום ההשקעות.

תוכלו גם לעקוב אחרינו בטוויטר כאן, שם אנחנו מפרסמים עדכונים קצרים יותר.

 

שימו לב שבמאמר זה אנחנו משתפים אתכם בתחזיותינו, דעותינו ושיקולינו לצורכי מידע, אך אין זה יעוץ או הכוונה כיצד לפעול ו/או לנהל את השקעותיכם ויתכן ואנו משקיעים בחלק או בכל החברות המוזכרות במאמר. על כל אחד ואחת לבצע את בדיקותיו/ה ולהסיק מסקנות בהתאם להעדפותיו/ה.

 

זכרו, המנוי לתיק הפרמיום, תיק הצמיחה ותיק ה- AI הוא מנוי לשנה. כברירת מחדל המנוי מתחדש אוטומטית כל שנה. תוכלו לסיים את המנוי שלכם בכל עת דרך הפרופיל שלכם/ן (בחרו מהתפריט "המנוי שלי", בחרו בסוג המינוי ו"ביטול מנוי") באתר זה. אם אתם מקבלים את המאמרים גם בהודעות ווטסאפ, תוכלו גם לשלוח הודעת "בקשה להפסקת מנוי פרמיום או צמיחה" או להפסקת השליחה בווטסאפ בלבד.

78 צפיות0 תגובות
bottom of page