ראלי סוף השנה התחזק לאחר שמדד היצרנים הפתיע לטובה
top of page
חיפוש

ראלי סוף השנה התחזק לאחר שמדד היצרנים הפתיע לטובה


לאחר מדד היצרנים המפתיע הנאסד"ק זינק אתמול והמשיך את העליות מסוף השבוע שעבר

מדד המחירים ליצרן עלה באוקטובר ב-8% בחישוב שנתי, מול תחזיות לעלייה של 8.3% - הנתון מחזק את ההערכות כי הפד יאט את קצב העלאות הריבית. מדד הנאסד"ק עולה ב-2.5%, אלפבית מתחזקת ב-4.2%, אפל ב-3%, וולמארט קופצת ביותר מ-7% לאחר דוחות מצוינים והעלאת תחזית.

תשואת אג"ח ארה"ב ל-10 שנים, גם היא מצביעה על המיתון בציפיות להעלאת ריבית ויורדת ל-3.77%.


בקיצור, המשקיעים כרגע מאמינים שהפד ימתן את העלאות הריבית בפגישתו הבאה בדצמבר ולכן יש סבירות גבוהה שניראה ראלי סוף שנה במניות הטכנולוגיה עד אמצע דצמבר לפחות.


ב- 13/12/2022, לפני פגישת הפד הבאה, יתפרסם מדד המחירים של חודש נובמבר. אם המדד יפתיע שוב לטובה ויצביע על המשך התמתנות האינפלציה העליות עשויות להמשך עד ינואר ובתחילת השנה הבאה. אם המדד יפתיע לרעה, העליות עלולות להתחלף בירידות.


המציאות היא שהשוק תלוי בגורמים נוספים. למשל, המצב הגיאופוליטי הלא יציב ובמיוחד המלחמה בין אוקראינה לרוסיה והסיכון שתדרדר למלחמה כוללת יותר ואף מלחמה גרעינית.


אתמול ערכה רוסיה מתקפת טילים על ערי אוקראינה שזלגה גם לפולין (מדינה השייכת לנאט"ו) ואף גבתה שם קורבנות. הדרדרות זו גרמה לנסיגה מיידית בעליות החדות שהיו בשווקים עד אותו רגע.


המיתון ב- 2023 כמעט וודאי

מדוע אנו משוכנעים שהאטה כלכלית צפויה בשנה הבאה? יש אינדיקטורים רבים המצביעים על כך כמו פיטורים, הקטנת צפי הרווחים של חברות ועוד. אך האינדיקטור הפשוט והמהימן ביותר, לפי הניסיון ההיסטורי, הוא היפוך עקום התשואות.

הסבר: בימים כתיקונם הריבית על אג"ח של ממשלת ארה"ב ל- 10 שנים גבוהה מהריבית על אג"ח לשנתיים. כאשר הריבית על אג"ח לשנתיים גבוהה יותר מזו ל- 10 שנים המשמעות היא שהשוק מתמחר ריבית גבוהה בשנתיים הקרובות וירידת ריבית תוך שנתיים או יותר בשל האטה כלכלית.


היפוך זה בתשואות ניקרא היפוך עקומת התשואות. בגרף הבא מאתר הפד, מוצג ההפרש בין אג"ח ל- 10 שנים לזה של שנתיים וכן מוצגות תקופות של מיתון (השטח האפור).

שימו לב שב- 40 שנה האחרונות, במאה אחוז מהמקרים, היפוך בעקום התשואות רמז על כך שהאטה כלכלית מתקרבת.



ההיפוך בעקום במקרה של השנה הנוכחית, 2022, הוא ברור, חד משמעי ועדיין לא הסתיים.


לסיכום

המצב הכלכלי בארה"ב סבוך כאשר האינפלציה הגבוהה מראה סימנים של ירידה. זאת גם במדד המחירים לצרכן (CPI) שהתפרסם ביום חמישי שעבר, וגם במדד המחירים לייצרן (PPI) שהתפרסם אתמול (שלישי).


לאור זאת, המשקיעים כרגע מאמינים שהפד ימתן את העלאות הריבית בפגישתו הבאה בדצמבר ולכן, בסבירות גבוהה, ניראה ראלי סוף שנה במניות בכלל ובטכנולוגיה בפרט, עד אמצע דצמבר לפחות.


בדצמבר לפני פגישת הפד הבאה, יפורסם מדד המחירים של חודש נובמבר. אם המדד יפתיע שוב לטובה ויצביע על המשך התמתנות האינפלציה, העליות עשויות להמשך לינואר ולתחילת השנה הבאה. אם המדד יפתיע לרעה, ניראה כנראה ירידות בשווקים.

תרחישים אלו נכונים בהנחה שהמצב הגיאופוליטי לא יורע.


בקיצור, אנחנו מדברים על סבירויות ופועלים בהתאם לסבירות הגבוהה יותר אך המצב בזירות שונות לא יציב והכל יכול לקרות, לכן יש להישאר זהירים.


השקעות מוצלחות לכולן/ם!


שימו לב שבמאמר זה אנחנו משתפים אתכם בתחזיותינו, דעותינו ושיקולינו לצורכי מידע, אך אין זה יעוץ או הכוונה כיצד לפעול ו/או לנהל את השקעותיכם. על כל אחד ואחת לבצע את בדיקותיו/ה ולהסיק מסקנות בהתאם להעדפותיו/ה.


זכרו, המנוי לתיק הפרמיום ותיק הצמיחה הוא מנוי לשנה. כברירת מחדל המנוי מתחדש אוטומטית כל שנה. תוכלו לסיים את המנוי שלכם בכל עת דרך הפרופיל שלכם/ן (בחרו מהתפריט "המנוי שלי", בחרו בסוג המינוי ו"ביטול מנוי") באתר זה. אם אתם מקבלים את המאמרים גם בהודעות ווטסאפ, תוכלו גם לשלוח הודעת "בקשה להפסקת מנוי פרמיום או צמיחה" או להפסקת השליחה בווטסאפ בלבד.

41 צפיות0 תגובות
bottom of page