עידכון שבועי ודוחות רבעוניים השבוע - 6 בפברואר 2023
top of page
חיפוש

עידכון שבועי ודוחות רבעוניים השבוע - 6 בפברואר 2023

אנחנו מפרסמים כאן באתר כל תחילת שבוע ביום שני עידכון שבועי קצר על מה שהיה בשבוע שעבר מה שיהיה השבוע ואת טבלת כל החברות המדווחות תוצאותיהן הרבעוניים השבוע.


מה קרה בשבוע שעבר?

שוק ההון חתם שבוע חיובי נוסף על רקע העלאת הריבית המינימלית של הבנק המרכזי האמריקאי ודבריו של יו"ר הפד: "...רואים סימנים של ירידה באינפלציה ואף סימנים של דפלציה בסקטורים מסוימים".


כאמור, ביום רביעי התפרסמה החלטת הריבית של הפד שהייתה העלאה מתונה של 0.25% שלאחריה אמר יושב ראש הפד' שתהליך התמתנות האינפלציה החל, אך הדגיש שעוד מוקדם להכריז ניצחון על האינפלציה. הוא הוסיף ואמר שהבנק המרכזי ממוקד בשוק העבודה ואינו צופה הורדת ריבית השנה, וכי הוא מאמין שהכלכלה תגדל בקצב איטי ב- 2023 ושריבית הפד תישאר מתחת ל- 5%.

ביום שישי פורסם דו"ח התעסוקה שהראה שנוספו למשק האמריקאי 517 אלף משרות חדשות לעומת צפי של 187 אלף משרות בלבד. הסקטורים העיקריים שתרמו לעליה היו פנאי ואירוח, שירותים מקצועיים ועסקיים, ממשלה ושירותי בריאות. עוד נתון שפורסם בתוך הדו"ח היה שיעור האבטלה שהכה את התחזיות וירד ל- 3.4%, כאשר הצפי היה 3.6%, מדובר בשיעור האבטלה הנמוך ביותר מאז 1969. נתון זה מראה ששוק העבודה חזק כרגע ובתעסוקה מלאה.

אירועים חשובים השבוע

ביום חמישי עתיד להתפרסם דו"ח תביעות ראשוניות לדמי אבטלה, הדו"ח חשוב שכן הוא מספק מדידה שבועית של מספר האנשים שהגישו בקשה לדמי אבטלה בפעם הראשונה. זהו אינדיקטור של שוק העבודה וכלי שימושי לכלכלנים ומשקיעים לאמוד את עוצמת הכלכלה. הצפי הוא ל- 194 אלף תביעות ראשוניות לדמי אבטלה.

יום שלישי 07/02/2023

  • יו"ר הפד ג'רום פאוול נושא דברים - ארה"ב

יום חמישי 09/02/2023

  • תביעות ראשוניות לדמי אבטלה - ארה"ב

מניות מדווחות השבוע

אלו החברות המדווחות השבוע.




מניות חשובות שדיווחו בשבוע שעבר

הדיווחים של חברות הטכנולוגיה הגדולות לרבעון הרביעי 2022 הצביעו על חולשת הכלכלה בארה"ב ובעולם.

  • מטא (META)הנסחרת בשווי שוק של 489 מיליארד דולר, דווקא זינקה ב- 24.85% בשבוע החולף לאחר פרסום דוחותיה הכספיים שהיכו בהכנסות, אך החטיאו את תחזיות הרווח. בנוסף, הכריזה החברה על תוכנית רכישה חוזרת של מניותיה בשווי של 40 מיליארד דולר.

  • אפל (AAPL) הנסחרת לפי שווי של 2.45 טריליון דולר, סגרה בעלייה שבועית של6.58% זאת לאחר שהחברה פספסה בתחזית הרווח וההכנסות, אך הרגיעה את המשקיעים בטענה שהירידה בהכנסות נבעו מעיכובים בייצור בסין ולא מחוסר ביקוש למוצריה.

  • אלפאבית (GOOGL) הנסחרת לפי שווי של 1.36 טריליון דולר, סגרה בעלייה שבועית של 7.49%, זאת לאחר שהחברה פספסה את תחזיות האנליסטים הן בהכנסות והן ברווח למניה, אך הרגיעה את המשקיעים בטענה שתשיק בקרוב פיתוחים בתחום הבינה המלאכותית ושהוצאותיה יקטנו בעקבות פיטורי עובדים והקטנת שטח המשרדים שלה.


  • גם הדוחות של אמזון (AMZN), הנסחרת לפי שווי של 1.04 טריליון דולר, לא היו טובים למרות שעקפה את תחזית ההכנסות הרבעונית, אך פספסה ברווח. החברה סגרה בעלייה שבועית של 3.02%. המכירות ברבעון הרביעי הסתכמו ב-149.2 מיליארד דולר, זינוק של 9% לעומת 137.4 מיליארד דולר ברבעון הרביעי של 2021. האנליסטים צפו הכנסות נמוכות יותר של 145.4 מיליארד דולר. יחד עם זאת הרווח הנקי ברבעון הסתכם ב-300 מיליון דולר, זאת לעומת 14.3 מיליארד דולר ברבעון הרביעי של 2021, אז אמזון רשמה רווח של 12 מיליארד דולר מהשקעתה ביצרנית הרכב החשמלי ריביין (Rivian) והפעם ריביין תרמה לירידה החדה ברווח.


השקעות מוצלחות לכולן/ם!


עקבו אחרינו בטוויטר כאן, שם אנחנו מפרסמים עדכונים קצרים על בסיס יומי.


שימו לב שבמאמר זה אנחנו משתפים אתכם בתחזיותינו, דעותינו ושיקולינו לצורכי מידע, אך אין זה יעוץ או הכוונה כיצד לפעול ו/או לנהל את השקעותיכם. על כל אחד ואחת לבצע את בדיקותיו/ה ולהסיק מסקנות בהתאם להעדפותיו/ה.


זכרו, המנוי לתיק הפרמיום ותיק הצמיחה הוא מנוי לשנה. כברירת מחדל המנוי מתחדש אוטומטית כל שנה. תוכלו לסיים את המנוי שלכם בכל עת דרך הפרופיל שלכם/ן (בחרו מהתפריט "המנוי שלי", בחרו בסוג המינוי ו"ביטול מנוי") באתר זה. אם אתם מקבלים את המאמרים גם בהודעות ווטסאפ, תוכלו גם לשלוח הודעת "בקשה להפסקת מנוי פרמיום או צמיחה" או להפסקת השליחה בווטסאפ בלבד.




43 צפיות0 תגובות
bottom of page