עדכונים בתיק הפרימיום לפני הבחירות בארה"ב
top of page
חיפוש

עדכונים בתיק הפרימיום לפני הבחירות בארה"ב

עודכן: 3 בנוב׳ 2020

מחר בלילה יתקיימו הבחירות בארה"ב. גם במאמר זה, ננסה להעריך את תוצאות הבחירות ולמזער סיכונים בהשקעותינו. בנוסף נדבר בקצרה על החברות בתיק הפרימיום שכבר הגישו את דוחות הרבעון השלישי.

חשוב לזכור


תקופת הבחירות היא תמיד תקופה של חוסר וודאות. בכל בחירות נכתבות כתבות רבות על השפעת הבחירות על השקעותינו ויש משקיעים שלא יכולים לסבול את התנודתיות ואף מוכרים חלק גדול מתיקם. אך ברוב הפעמים מתברר שהשתלם להיות משקיע לטווח ארוך עם תוכנית ממוקדת בעסקי החברות עצמן, בלי להתרגש מהתנודות בטווח הקצר.

יש הרבה אי וודאות בבחירות האלה, אין ספק. אך אם אתם משקיעים בחברות כמו שופיפיי (סימול: SHOP) או טסלה (נאסד"ק: TSLA), או כל אחת מהחברות הנהדרות בהן אנו משקיעים, אין שום סיבה להיפרד מההשקעות האלה בגלל בחירות לנשיאות.

זכרו, שוק המניות הוא הבנק שמשלם לכם את הריבית הטובה ביותר לאורך זמן, ואין שום סיבה לבטל את תוכנית ההשקעות שלכם בגלל בחירות. אם חלק מהתוכנית היא למכור חברות שמחירן עלה לרמות מוגזמות וחסרות קשר לביצועי החברה, תוכלו לעשות זאת עתה ולהגדיל את מרכיב המזומן בתקופות של אי וודאות, כדי לנצל ירידות שעשויות להגיע בעת הזו. אך זיכרו, בטווח הקצר קשה מאוד לנבא את כיוון השוק ולכן יש לשקול ולבצע זאת בזהירות. קחו בחשבון את החרדה, המיסים המיותרים, ושבדרך כלל זה מוביל לתוצאות גרועות יותר לאורך זמן.

אז מה עכשיו?


כמו שכתבנו במאמר הקודם אין הבדל מאוד משמעותי מבחינת שוק ההון אם ביידן יזכה בבחירות או טראמפ, לפחות לא בטווח הקצר. כמו שכתבנו, ישנן שלוש אפשרויות עיקריות לתוצאות ביום הבחירות:

1) ביידן יזכה בצורה ברורה כבר מחר (יום שלישי),

2) שוויון יחסי והמתנה לספירת כל הקולות

3) ניצחון גורף של טראמפ כבר מחר.

כרגע לפי ממוצע הסקרים, הסיכויים של ביידן לזכות בצורה ברורה כבר מחר, הם הגדולים ביותר.

ביידן נחשב מתון ושקול ולכן זה מרגיע את המשקיעים במידה מסויימת. לעומת זאת, צריך לזכור שביידן אינו מוכר כנשיא וזה מייצג אי וודאות ששוק ההון אינו "אוהב". בנוסף אם ביידן יבחר האג'נדה הירוקה תקבל דחיפה ע"י סובסידיות, הקלות וקנסות על גורמים מזהמים. כבר היום, עם עליית הסיכויים של ביידן, רואים את המניות הירוקות מזנקות.

הסיכוי לתוצאות לא ברורות או שיוויון שעלול להוביל להמתנה לספירת כל הקולות, נמצא במקום השני. במקרה כזה טראמפ עלול לבצע ניסיונות משפטיים לערער על תוצאות הבחירות. הליך כזה עלול להמשך עד ינואר 2021. הליך כזה גרוע לשוק ההון ועלינו להתחשב בו.

האפשרות השלישית היא שטראמפ יבחר בצורה ברורה. אפשרות זו ניראית כרגע בעלת סיכוי נמוך מאוד.

ארצות הברית זקוקה לתוכנית פיסקלית מקיפה בדחיפות. שתי המפלגות הגדולות ניסו להסכים על תוכנית כזו לפני הבחירות, אך לא הגיעו להסכמה ולכן כולם מצפים לתוכנית כזו מיד לאחר הבחירות. אם ביידן יבחר, והדמוקרטים יזכו ברוב בשני בתי הקונגרס, תועבר כנראה תוכנית פיסקלית רחבה, שתוביל לזינוק בשוק ההון.

במקרה שלא תהיה הכרעה ברורה, ההכרזה על זהות הנשיא הבא עלולה להתעכב ואיתה גם התוכנית הכלכלית הפיסקלית. זהו תרחיש לא טוב לכלכלה של ארה"ב ולשוק ההון. כמו שכתבנו במאמר הקודם שפורסם בשבוע שעבר, זוהי האפשרות השלישית והפחות טובה מבין שלושת האפשרויות, אך נראה שיש סבירות מעשית שתתרחש.

למרות האמור למעלה, אנחנו נתחשב בזאת חלקית בתיק הפרימיום ונבצע שני שינויים מתבקשים בשל העליות התלולות של החודשים האחרונים שהביאו מניות מסוימות למחירים חסרי הגיון. המניות הן זום (ZOOM) וסקוור (SQ) אותן נמכור היום לפני הבחירות. זום נסחרת במכפיל מכירות של 102 שכרגע נראה מוגזם. אין ספק שזום מרוויחה ממגפת הקורונה אך היא לא היחידה בשוק. עם מתחרים כמו מיקרוסופט, גוגל ופייסבוק העתיד לא יהיה פשוט. בנוסף, אנשים קצת "התקררו" מזום ורואים שאין תחליף לעיתים למפגש בין אישי אמיתי. כמו כן בקרוב ימצא כנראה חיסון לקורונה ותוך פחות משנה נתחיל לצאת מהסגרים. זום היא חברה טובה שתמשיך להתפתח אך מחירה הנוכחי מוגזם.

המחיר של סקוור גבוה אך אינו מוגזם יחסית למכירות. עם זאת, ניראה לנו שהתפתחות החברה מאטה. מנכ"ל סקוור, ג'ק דורסי, המנהל גם את טוויטר, יצא כנראה לחל"ת. הוא מאציל הרבה מסמכויותיו לאחרים ומתעסק רק עם מה ש"מדליק" אותו. סקוור מפגרת בכמה תחומים אחרי מתחרים כמו פייפאל ולא ניראה שהיא פועלת מספיק מהר. בנוסף, תחום הרכישות והמסחר בביטקויין גדל במהירות אמנם ומוסיף למכירות החברה, אך אין בו רווח כלל כרגע עבור סקוור.

שתי חברות אלו עדיין לא הגישו דוחות לרבעון השלישי ויתכן שיגישו דוחות מעולים ויזנקו מיד לאחר מכן. לכן על כל אחד לבדוק אם השינויים המבוצעים בתיק הפרימיום מתאימים לו, לעשות את בדיקותיו ושיקוליו הוא ולבצע את השינויים בתיקו בהתאם להעדפותיו.

דוחות הרבעון השלישי

שופיפיי, פייבר, מיקרוסופט, אמזון, אפל וטסלה (פרסמנו מאמר בנושא) כבר פרסמו את דוחות הרבעון השלישי. שופיפיי, פייבר, אמזון וטסלה ממשיכים לגדול במהירות וניראה שהמגפה רק עוזרת לעסקיהם. מיקרוסופוט גדלה גם במכירות וגם ברווחים, אך בקצה איטי יותר. גם בשל גודלה ושוויה (1.52 טריליון דולר) וגם בגלל שחלק מעסקיה כן נפגעים מהקורונה.

אפל היא החברה היחידה שאינה גדלה כמעט במכירות ובוודאי לא ברווח. ראו את הירידה ברווחי הרבעון הנוכחי לעומת הרווחים ברבעון המקביל ב 2019.




למרות זאת היא גדלה ברווחים למניה בגלל הקיטון במספר המניות החופשיות המתבצע ע"י רכישה חוזרת אגרסיבית של החברה עצמה. ראו את מספר המניות החופשיות הקטן.




לסיכום, אפל אינה חברה שגדלה ומי שרכש אפל יכול לראות זאת כעמדה הגנתית זמנית.

לסיכום


אנחנו מבצעים בתיק כמה מהלכים הגנתיים אל מול אי הוודאות הנוגעת למגפה ובעקבותיה לכלכלה וכן בנוגע לאי הוודאות והשקט הפוליטי שעלול לשרור לאחר הבחירות בארה"ב. יכול להיות שמהלכים אלו יתבררו כמיותרים, אך הם מהלכים זהירים מינימליים להורדת הסיכון ולהגדלת מרכיב המזומן בתיק.

138 צפיות0 תגובות
bottom of page