טסלה תיכנס למדד בפעימה אחת
top of page
חיפוש

טסלה תיכנס למדד בפעימה אחת

זהו, זה רשמי! טסלה נכנסת למדד ה S&P 500 ב -21 לדצמבר בפעימה אחת. במהלך מפתיע, ועדת ה S&P הודיעה כי תוסיף את טסלה למדד בבת אחת. לכן, צריך להתכונן לרכבת הרים במהלך שלושת השבועות הקרובים, כאשר מנהלי קרנות האינדקס ינסו להוסיף את מניות טסלה לקרנות שלהם עד תאריך זה.


כמו שכתבנו במאמר הקודם על קרנות האינדקס וקרנות הבנצ'מארק לקנות מניות טסלה בסכום מוערך של מעל 120 מיליארד דולר. לא רק זאת, מכיוון שוועדת המדד תודיע רק ב 11 לדצמבר אילו חברות יוסרו מהמדד עם כניסתה של טסלה, אני מעריך שרוב הרכישה של מניות טסלה ע"י קרנות האינדקס תעשה בין ה 11 ל 18 לדצמבר, כי על הקרנות למכור תחילה את החברות היוצאות מהמדד ולפנות כספים לרכישת טסלה. ה 18 לדצמבר הוא יום שישי וטסלה תתווסף למדד לפני תחילת המסחר ביום שני שלאחריו, ה 21 לדצמבר 2020.


מכיוון שהביקוש של קרנות האינדקס הוא קשיח לחלוטין ואילו ההיצע אינו קשיח כלל, אפשר לצפות למשהו בסיגנון "קרנות אינדקס סקוויז" בו יש ביקוש גדול וקשיח של קרנות אינדקס מצד אחד, והיצע גמיש - ללא הרבה מוכרים, מצד שני. למעשה המניה יכולה לזנק למחירים גבוהים מאוד כתוצאה ממצב זה, אלא אם קרנות מסוימות הצטיידו לאחרונה במניות טסלה בסכומים גבוהים כדי למכור לקרנות האינדקס לקראת ה 21 לדצמבר. גם במקרה זה אפשר להעריך שהקרנות המוכרות יתנו למניה לעלות לפני שימכרו לקרנות האינדקס. אין ספק שקרנות האינדקס נמצאות בבעיה.


יש אומרים שהמניה עשויה לסגת לאחר ה 21 לדצמבר לאחר שקרנות האינדקס יאספו את המניות הנחוצות להם ויאזנו את תיקיהם, אך אני בספק שניראה נסיגה גדולה במחיר המניה משני סיבות:

1) קרנות האינדקס אינן יכולות למכור את המניות שבתיקיהן כי עליהן לשמור מניות בתיק לפי משקל החברה במדד. דבר זה אף יביא ליציבות במסחר במניות טסלה בעתיד.

2) קרנות הבנצ'מארק אינן חייבות לקנות עד ה 21 לדצמבר ויתכן ויעדיפו לבצע חלק מקניותיהם לאחר ה 21 בדצמבר כשלחץ הקונים ירד. קניות אלו יביאו לביקושים גם לאחר ה 21 לדצמבר.


ועוד שתי חדשות על טסלה:

1. המפעל בסין, שהורחב בשנה האחרונה כדי להתחיל ולייצר את מודל Y, קיבל אישור ממשרד התחבורה בסין להתחיל ולמכור את הרכב.

2. המפעל של טסלה באוסטין טקסס ממשיך להתקדם במהירות. התקבלו השבוע צילומים חדשים של אתר מפעל הסייבר-טרק (רכב השטח Cybertruck) ונראה שהסייבר-טרק הראשון בדרך לצאת מקווי הייצור לשוק עד סוף 2021. ראו תמונות מהמפעל הנבנה באוסטין.






השקעות מוצלחות לכולם!

86 צפיות0 תגובות
bottom of page