שינוי כיוון של שוקי המניות?
top of page
חיפוש

שינוי כיוון של שוקי המניות?


שוק המניות

שוקי המניות המשיכו להפגין עוצמה, ומדד הפחד (VIX) המשיך לרדת בסוף השבוע ל-16.57, שפל שלא נראה מאז 2021. זאת, על רקע דו"חות טובים מצד חברות הטכנולוגיה הגדולות. מדד ה-S&P500 עלה ב-0.91% , מדד ה- נאסד"ק עלה ב 1.44% ומדד הדאו ג'ונס עלה ב 0.87% -.


האם חווינו שינוי כיוון בשווקים בנובמבר 2022? יתכן שכן, כי עליית השווקים בחצי שנה האחרונה כבר אינה ניראת כמו תיקון, אלא אם זה אחד התיקונים הארוכים בהיסטוריה.

ראו את הנאסדק (ירוק) וה- S&P500 בחמש השנים האחרונות.



אירועים חשובים השבוע?

  • ביום רביעי (היום) תפורסם בארה"ב החלטת הריבית של הבנק הפדרלי הקובעת בכמה תעלה הריבית של הבנק על הלוואות. הצפי הוא עליה של 0.25% בהשוואה לחודש הקודם ל-5.25%. העלאת הריבית צפויה להכביד על הפעילות הכלכלית בארה"ב ועל נוטלי המשכנתאות ובכך לקרר את יכולת ההוצאות של הצרכן מה שאמור לגרום לעצירת עליית המחירים (האינפלציה) ואפילו לירידת מחירים כתוצאה מהירידה בביקושים. העלאת הריבית היא הכלי המרכזי של הבנק הפדרלי במלחמתו באינפלציה בארה"ב.

  • ביום שישי צפוי להתפרסם בארה"ב שיעור האבטלה לאפריל. הצפי הוא ל-3.6%, זהו נתון בעל חשיבות משום היותו אינדיקציה לגבי החוסן הכלכלי במדינה, כוח הקניה של הצרכנים והלחצים האינפלציוניים, בגלל ההלימה שיש בין מצב התעסוקה ליכולת ההוצאות של הצרכנים. הפד רוצה לראות התקררות בשוק התעסוקה כדי להפסיק את העלאות הריבית.



מניות מדווחות השבוע

בין החברות שידווחו השבוע גם אפל ושופיפיי ביום חמישי. ראו בטבלה למטה את החברות המדווחות השבוע.




הזדמנויות בשוקי המניות

כמו שציינו, בחודשים הקרובים נחווה שינויים מהירים בשוקי המניות כאשר חברות שידעו לאמץ טכנולוגיות חדשות כמו בינה מלאכותית יפרחו ויעלו במהירות וחברות אחרות יתכווצו או אף יעלמו. אנחנו נעקוב וננסה לנצל את השינויים המהירים בהשקעותינו.


דוגמה בולטת לשינויים מהירים כאלו אפשר היה לראות במניית מטא (פייסבוק), שבראשה עומד המנכ"ל, היו"ר ובעל השליטה, מארק צוקרברג, שמסוגל לבצע שינויים מהירים בחברה.

לפני כשנה החליטה מטא להתמקד בתחום המטאוורס ואף שינתה את שמה ל"מטא" והשקיעה מיליארדי דולר בתחום ללא הכנסות משמעותיות. מחיר מניית החברה צנח בחדות ממחיר הגבוה מ- 350 דולר עד למחיר הנמוך מ- 90 דולר בשל כך. אך מאז הודיע צוקרברג בינואר השנה, כי 2023 תהיה "שנת ההתייעלות של החברה וכי החברה תעבור להתמקד בבינה מלאכותית", מניית החברה נמצאת במגמת עלייה מהירה והתאוששה ביותר מ- 170% תוך ארבעה חודשים.



לתזכורת, ברבעון האחרון מטא הודיעה על הפסדים בסך 3.99 מיליארד דולר בריאליטי לבס, חטיבת המטאוורס שלה. מאז ששינתה את שמה מפייסבוק למטא בסוף 2021, החברה הוציאה מיליארדי דולרים על טכנולוגיות המטאוורס - עולם עתידני של מציאות מדומה ורבודה - למרות שההכנסות מהמיזם לא צפויות להיות משמעותיות בעתיד הקרוב.


לסיכום

באופן פרדוקסלי האינדיקציות למיתון ממשיכות להתקבל בשמחה בשוק המניות בגלל שהן צפויות להקשות על הבנקים המרכזיים להמשיך בהעלאות הריבית ובשלב מתקדם יותר אף לאלץ אותם לחזור להפחתות.

אנחנו נמצאים בתחילתה של עליה מואצת בעקומת ההתפתחות של הבינה המלאכותית. הדברים רק יאיצו מכאן והזדמנויות השקעה תגענה. חברות שלא יתעדכנו ויאמצו את הטכנולוגיה, יתכווצו או אף יעלמו.

ניראה הרבה מאוד שינויים שישנו את חיינו בשנים הקרובות ואנו ננסה לזהות את החברות שיובילו את המהפכה ולהמנע מהאחרות.


השקעות מוצלחות לכולן/ם!


תוכלו להירשם לבלוג זה חינם כאן ולהתחיל לקבל במייל מאמרים הדנים בתחום ההשקעות. תוכלו גם לעקוב אחרינו בטוויטר כאן, שם אנחנו מפרסמים עדכונים קצרים יותר. שימו לב שבמאמר זה אנחנו משתפים אתכם בתחזיותינו, דעותינו ושיקולינו לצורכי מידע, אך אין זה יעוץ או הכוונה כיצד לפעול ו/או לנהל את השקעותיכם ויתכן ואנו משקיעים בחלק או בכל החברות המוזכרות במאמר. על כל אחד ואחת לבצע את בדיקותיו/ה ולהסיק מסקנות בהתאם להעדפותיו/ה. זכרו, המנוי לתיק הפרמיום ותיק הצמיחה הוא מנוי לשנה. כברירת מחדל המנוי מתחדש אוטומטית כל שנה. תוכלו לסיים את המנוי שלכם בכל עת דרך הפרופיל שלכם/ן (בחרו מהתפריט "המנוי שלי", בחרו בסוג המינוי ו"ביטול מנוי") באתר זה. אם אתם מקבלים את המאמרים גם בהודעות ווטסאפ, תוכלו גם לשלוח הודעת "בקשה להפסקת מנוי פרמיום או צמיחה" או להפסקת השליחה בווטסאפ בלבד.


66 צפיות0 תגובות
bottom of page