עידכון שבועי ודוחות רבעוניים השבוע - 20 בפברואר 2023
top of page
חיפוש

עידכון שבועי ודוחות רבעוניים השבוע - 20 בפברואר 2023

שוב אנחנו מפרסמים כאן באתר כמו בכל תחילת שבוע, עדכון שבועי קצר ואת טבלת כל החברות המדווחות את תוצאותיהן הרבעוניים השבוע.


מה קרה בשבוע שעבר?

שוק ההון חתם שבוע מעורב על רקע עונת הדו"חות ופרסום מדד המחירים לצרכן שהיה מעל לצפוי, והראה עליה גבוהה יותר מהצפי בקצב האינפלציה.

  • ביום שלישי פורסם מדד המחירים לצרכן השנתי שהראה כי האינפלציה עומדת על 6.4%, מעל לצפי שעמד על 6.2%. אינפלציית הליבה עומדת על 5.6, גם מעל לצפי שהיה 5.5%. בקצב חודשי מדובר בעליה של 0.5% בהתאם לצפי האנליסטים. מדד המחירים לצרכן משמש כמדד לאינפלציה בארה"ב. המשמעות של הנתון שפורסם היא שהאינפלציה לא ירדה בקצב שהאנליסטים ציפו לו.

  • ביום חמישי פורסם בארה"ב מדד המחירים השנתי ליצרן לחודש ינואר שהראה עליה של 6%, גבוה מהצפי של 5.4%. בנוסף התפרסם גם הנתון החודשי לינואר שהראה עליה של 0.7% כאשר הצפי היה 0.4% מכאן ניתן להבין שמחירי מוצרי הגלם ועלויות הייצור התייקרו מעבר לצפוי עבור היצרנים. כאשר היצרים משלמים יותר עבור סחורות ושירותים לצורך ייצור, צפויה עליית מחירים שיועברו לצרכן עצמו, אם יתאפשר ליצרנים.


אירועים חשובים השבוע

  • ביום שני לא יתקיים מסחר בארה"ב בגלל חג יום הנשיא, החג מציין את יום הולדתו של הנשיא וושינגטון. יום הנשיא הוא חג פדרלי בארה"ב המשפיע על רוב השווקים הפיננסיים. שוקי המניות והאג"ח סגורים, כך גם רוב הבנקים והסוכנויות הממשלתיות. שוקי החוזים העתידיים עשויים לפעול לפי לוח זמנים שונה.

  • ביום חמישי יתפרסם בארה"ב נתון התמ"ג הרבעוני לרבעון הרביעי של 2022. הצפי הוא לגידול של 2.9%. הנתון קובע את השווי הכולל של כל הסחורות והשירותים שיוצרו והיוו את הפעילות הכלכלית במדינה.


מניות מדווחות השבוע

אלו החברות המדווחות השבוע. בין המדווחות, וולמארט ביום שלישי, וויקס, ביידו ואנבידיה ביום רביעי ועליבבה ביום חמישי.



מניות חשובות שדיווחו

  • רוקו (ROKU), יצרנית הסטרימרים הנסחרת בשווי שוק של 9.8 מיליארד דולר, עלתה ב-15% בשבוע החולף לאחר פרסום דו"חותיה הכספיים והכתה את תחזית הרווח ואת תחזית ההכנסות. סך המשתמשים הפעילים עבר את ה- 70 מיליון, וסך שעות הסטרימינג ברבעון עלה ל-23.9 מיליארד שעות, עלייה של 23% משנה לשנה. כדי לשפר את ההוצאות התפעוליות שלהם ולהניע את הצמיחה בהכנסות, רוקו חתמה על זיכיונות שידור עם חברות גדולות, פרסמה תוכן בערוצי רוקו ומתכוונת להשיק קו טלוויזיות משלה באביב הקרוב.

השקענו בעבר ברוקו אך החברה רק מגדילה את הפסדיה ולא עוברת לרווח. שימו לב לרווח הרבעוני ברבעונים האחרונים למטה (כחול). בתקופה של ריבית גבוהה וקשיים בגיוס הון, אנחנו מוותרים על השקעה בחברות כמו רוקו.


  • איירבינבי, (ABNB)ענקית האירוח השיתופי הנסחרת לפי שווי של 86.75 מיליארד דולר, סגרה בעליה שבועית של 16% ורשמה את שנת הרווחיות המלאה הראשונה שלה. הרווחיות נתמכת על ידי מחירים גבוהים יותר והתאוששות עולמית של ענף התיירות. החברה ראתה עלייה של 49% בשנה בנסיעות בינלאומיות ברבעון הרביעי של 2022, כשהשהות באזורים עירוניים בצפיפות גבוהה עלתה ב-22% לעומת התקופה המקבילה ב-2021.




השקעות מוצלחות לכולן/ם!


עקבו אחרינו בטוויטר כאן, שם אנחנו מפרסמים עדכונים קצרים יותר.


שימו לב שבמאמר זה אנחנו משתפים אתכם בתחזיותינו, דעותינו ושיקולינו לצורכי מידע, אך אין זה יעוץ או הכוונה כיצד לפעול ו/או לנהל את השקעותיכם. על כל אחד ואחת לבצע את בדיקותיו/ה ולהסיק מסקנות בהתאם להעדפותיו/ה.


זכרו, המנוי לתיק הפרמיום ותיק הצמיחה הוא מנוי לשנה. כברירת מחדל המנוי מתחדש אוטומטית כל שנה. תוכלו לסיים את המנוי שלכם בכל עת דרך הפרופיל שלכם/ן (בחרו מהתפריט "המנוי שלי", בחרו בסוג המינוי ו"ביטול מנוי") באתר זה. אם אתם מקבלים את המאמרים גם בהודעות ווטסאפ, תוכלו גם לשלוח הודעת "בקשה להפסקת מנוי פרמיום או צמיחה" או להפסקת השליחה בווטסאפ בלבד.


59 צפיות0 תגובות
bottom of page