עידכון שבועי ודוחות רבעוניים השבוע - 13 בפברואר 2023
top of page
חיפוש

עידכון שבועי ודוחות רבעוניים השבוע - 13 בפברואר 2023


כבכל תחילת שבוע, אנחנו מפרסמים כאן באתר עידכון שבועי קצר על מה שהיה בשבוע שעבר, מה שאנו צופים שיהיה השבוע ואת טבלת כל החברות המדווחות תוצאותיהן הרבעוניים השבוע.


מה קרה בשבוע שעבר?

ביום חמישי פורסם דו"ח התביעות הראשוניות לדמי אבטלה בארה"ב שהראה שהוגשו 196 אלף תביעות לעומת צפי של 190 אלף. זהו נתון חשוב כי הוא מסייע להבין את מצב שוק התעסוקה ומצב האבטלה. שוק העבודה מצביע על כך שהמיתון עדיין לא כאן. שיעור האבטלה בארה"ב נמצא בשפל של יותר מ-53 שנה, 3.4%.

אירועים חשובים הצפויים השבוע

  • ביום שלישי עתיד להתפרסם מדד המחירים לצרכן לחודש ינואר. הצפי הוא לעליה של 0.4%, כאשר המדד מודד את השוני באינפלציה בין דצמבר 2022 לינואר 2023. מדד זה הוא קריטי להבנת מצב האינפלציה, ופרסומו יכול להשפיע על החלטות הריבית של הפד וכתוצאה מכך על התנודות בשוק המניות. המשקיעים יעקבו אחרי נתון זה כדי לנסות להבין אם האינפלציה אכן יורדת בצורה עקבית ואיך יגיב הפד.

  • ביום רביעי עתיד להתפרסם נתון המכירות הקמעונאיות לחודש ינואר, הצפי הוא לעליה של 1.6%. זהו אינדיקטור המספק מבט להתנהגות הצרכנים וכמה הם מוציאים על צריכה. גם נתון זה יכול יכול להשפיע על העלאת הריבית של הפד, על הקמעונאים ועל יכולת הצרכן להמשיך ולצרוך בסביבה בה קיימת האטה כלכלית.

מניות מדווחות השבוע

אלו (בטבלה) החברות המדווחות השבוע. בין המדווחות חברות אחריהן אנו עוקבים, חברות בהן אנו משקיעים או חברות בהן השקענו בעבר: סולאראדג', פלנטיר, שופיפיי, רוקו, טרייד-דסק, רובולוקס, טוויליו, הבספוט ועוד.



מניות חשובות שדיווחו בשבוע שעבר

הדיווחים של חברות הטכנולוגיה לרבעון הרביעי 2022 השבוע:

  • דיסני (DIS) ענקית התוכן, עם שווי שוק של 197.4 מיליארד דולר, ירדה ב-1.9% בשבוע החולף לאחר פרסום דו"חותיה הכספיים, כאשר היכתה הן את תחזית הרווח והן את תחזית ההכנסות. בנוסף, הכריזה החברה על תוכנית לקיצוץ 7,000 משרות ובכך לחסוך 5.5 מיליארד דולר בשנת 2023.

  • אובר (UBER) ענקית ההסעות השיתופיות הנסחרת לפי שווי של 68.41 מיליארד דולר, סגרה בעליה שבועית של 2.30%. זאת לאחר שהחברה פרסמה את תוצאותיה לרבעון הרביעי של 2022 והכתה הן את תחזית הרווח והן את תחזית ההכנסות. המנכ"ל דארה חוסרוושהי (Dara Khosrowshahi) אמר כי השפעת מגיפת הקורונה על עסקי החברה כבר מאחוריהם וכי מספר הנהגים הפעילים הגיע לשיא של כל הזמנים במהלך הרבעון.

  • רובינהוד (HOOD) חברת הברוקרז' הפופולארית הנסחרת לפי שווי של 8.34 מיליארד דולר, סגרה בירידה שבועית של 6.11%, זאת לאחר שהחברה פרסמה את תוצאותיה לרבעון הרביעי של 2022 בו היכתה את תחזית הרווח למניה אך פספסה בהכנסות. המנכ"ל והמייסד השותף, ולאד טנייב, הביע סיפוק מביצועי החברה ב-2022 והודיע כי הוא והמייסד השותף באיג'ו בהט וויתרו על כמעט 500 מיליון דולר מהתגמול מבוסס המניות שלהם כדי לא לדלדל את משאבי החברה.


השקעות מוצלחות לכולן/ם!


עקבו אחרינו בטוויטר כאן, שם אנחנו מפרסמים עדכונים קצרים על בסיס יומי.


שימו לב שבמאמר זה אנחנו משתפים אתכם בתחזיותינו, דעותינו ושיקולינו לצורכי מידע, אך אין זה יעוץ או הכוונה כיצד לפעול ו/או לנהל את השקעותיכם. על כל אחד ואחת לבצע את בדיקותיו/ה ולהסיק מסקנות בהתאם להעדפותיו/ה.


זכרו, המנוי לתיק הפרמיום ותיק הצמיחה הוא מנוי לשנה. כברירת מחדל המנוי מתחדש אוטומטית כל שנה. תוכלו לסיים את המנוי שלכם בכל עת דרך הפרופיל שלכם/ן (בחרו מהתפריט "המנוי שלי", בחרו בסוג המינוי ו"ביטול מנוי") באתר זה. אם אתם מקבלים את המאמרים גם בהודעות ווטסאפ, תוכלו גם לשלוח הודעת "בקשה להפסקת מנוי פרמיום או צמיחה" או להפסקת השליחה בווטסאפ בלבד.



50 צפיות0 תגובות
bottom of page