עידכון שבועי דוחות רבעוניים ומסקנות - 6 במרץ 2023
top of page
חיפוש

עידכון שבועי דוחות רבעוניים ומסקנות - 6 במרץ 2023


עידכון שבועי קצר יחד עם טבלת כל החברות המדווחות את תוצאותיהן השבוע, ומה ניתן להסיק מהנתונים.


מה קרה בשבוע שעבר?

בסך הכל, שוק ההון חתם שבוע חיובי.

  • ביום שני התפרסם בארה"ב נתון הזמנת מוצרי הליבה ברי הקיימא לחודש ינואר. הנתון שפורסם היה 0.7%, גבוה מצפי של 0.1%. המדד בודק את השינוי בערך הכולל של רכישות חדשות של מוצרים ברי קיימא. המשמעות של הנתון שפורסם היא שיש עלייה בביקושים, דבר המחזק את לחצי האינפלציה.

  • ביום חמישי פורסם בארה"ב נתון תביעות ראשוניות לדמי אבטלה לשבוע החולף שהראה שהוגשו 190 אלף תביעות ראשוניות לדמי אבטלה, נתון שהיה נמוך מהצפי של 195 אלף. המשמעות היא שוב, חוסן בשוק העבודה שכן הצטרפו פחות בקשות לדמי אבטלה מהצפוי. גם זה נתון שמהווה עדות לכך שאין האטה כלכלית בשלב זה ויתכן שלחצי האינפלציה ימשכו.

אירועים חשובים השבוע

  • ביום שישי יפורסם בארה"ב שיעור האבטלה לחודש פברואר. המדד מודד את אחוז כוח האדם הבלתי מועסק המחפש תעסוקה באופן יזום. הצפי הוא ל-3.4%. הפד רוצה לראות עליה בנתון זה כאות להתקררות שוק העבודה החזק, הביקושים ואיתם הלחצים האינפלציוניים.

  • ביום שישי גם יפורסם בארה"ב השינוי במספר המועסקים במגזר הלא-חקלאי.

  • ביום רביעי יפורסם בארה"ב מדד התעסוקה של ADP לחודש פברואר, המדד מציג את השינוי במספר המועסקים במהלך החודש האחרון. ככל שיש יותר מועסקים הדבר מוביל לצרכנות מוגברת שמעצימה את הפעילות הכלכלית, הצפי הוא ל- 195 א', הנתון עוזר למדוד את מצב הכלכלה במדינה ויכול להוות שיקול עבור הפד לגבי העלאת ריבית.

כל האירועים המשמעותיים השבוע (בארה"ב) בקצרה:

שלישי 07/03/2023

  • יו"ר הפד' ג'רום פאוול מעיד - ארה"ב

רביעי 08/03/2023

  • מדד התעסוקה של ADP (פברואר) - ארה"ב

  • יו"ר הפד' ג'רום פאוול מעיד - ארה"ב

  • סקר מחזור משרות פתוחות ותעסוקה (ינואר) - ארה"ב

חמישי 09/03/2023

  • תביעות ראשוניות לדמי אבטלה - ארה"ב

שישי 10/03/2023

  • שיעור האבטלה (פברואר) - ארה"ב

  • השינוי במספר המועסקים במגזר הלא-חקלאי (פברואר) - ארה"ב


מניות מדווחות השבוע

אלו החברות המדווחות השבוע.



מניות חשובות שהיו בכותרות שבוע שעבר

  • טסלה (TSLA) הנסחרת בשווי של 620 מיליארד דולר, ירדה ב- 2.2% בשבוע החולף במסחר תנודתי מאוד בעקבות יום המשקיעים שהתקיים ביום חמישי האחרון. בשיחת המשקיעים טסלה שמה דגש על מטרותיה ארוכות הטווח וכיצד תממש אותן, אבל לא פירטה לוחות זמנים, לא חשפה מכונית חדשה וזולה יותר לה ציפו האנליסטים וגם לא הודיעה על תוכנית רכישה חוזרת של מניותיה למרות ציפיות משקיעים רבים לכך. היא כן הודיעה על מפעל חדש שיבנה בשנה הקרובה במקסיקו.

טסלה הציגה את קטגוריות הרכבים העיקריות בעולם עם גודל השוק המשוער שלהן, יחד עם סוג הרכב הרלוונטי של טסלה בכל קטגוריה. שתי הקטגוריות החסרות במגוון הרכבים של טסלה הם רכב פרטי קטן וזול במיוחד, וואן להובלת נוסעים וסחורות. שני רכבים אלו היו מכוסים במצגת של טסלה. ראו בתמונה זו ממצגת החברה.



  • זום (ZOOM) פלטפורמת שיחות הווידאו הנסחרת בשווי של 20 מיליארד דולר, ירדה ב-5.5% בשבוע החולף כשברקע דו"חות כספיים שהיכו את תחזיות האנליסטים, אך תחזיות שהחמיצו את צפי האנאליסטים לרבעון הראשון של השנה ב-300 מיליון דולר. המשקיעים מתחילים לחשוש כי הצמיחה של זום נעלמה בשל תחרות גוברת מחברות כמו מטא, מיקרוסופט וגוגל.

  • סיילספורס (CRM) חברת מחשוב הענן הנסחרת לפי שווי של 186.4 מיליארד דולר, סגרה בעלייה שבועית של כ-13.8% . זאת לאחר שהחברה פרסמה את תוצאותיה לרבעון הרביעי של 2022 בו היכתה את תחזית הרווח למניה וההכנסות. סיילספורס גם העלתה את התחזית לשנה כולה. בינואר האחרון הודיעה החברה כי היא תפטר 10% מכח האדם שלה כחלק מתוכנית ההתייעלות שהיא נוקטת. יתר על כן, בחודשים האחרונים הצטרפו אל הנהלת החברה 3 קרנות אקטיביסטיות שמטרתן לייעל את החברה ולהוביל לרווחיות (ואולי אף להחליף את המנכ"ל) – סטארבורד, ת׳ירד פוינט ואליוט, הלוחצות על החברה להתייעל ולעצור רכישות ומיזוגים.


לסיכום

בינואר חזרה האינפלציה לעלות ובפברואר לא ראינו ירידה בפעילות הכלכלית או בלחצים האינפלציונים כך שניראה שהפד לא יוריד רגלו מדוושת העלאות הריבית. ז"א, הפד ימשיך בהעלאות הריבית החודש ורק לא ברור אם יעלה ברבע או בחצי אחוז. אם הנתונים שיפורסמו ביום שישי הקרוב לגבי האבטלה והמועסקים בפברואר ימשיכו לחזק את הטענה שיש חוסן בשוק העבודה, ומדד המחירים שיפורסם החודש לא יראה שהאינפלציה ממשיכה לרדת, הדבר ישמש איתות לגבי מצב הכלכלה החזק בארה"ב ויאלץ את הפד להמשיך בהעלאות הריבית שיכבידו על הביקושים ויקשו על הפעילות הכלכלית.

השקעות מוצלחות לכולן/ם!


עקבו אחרינו בטוויטר כאן, שם אנחנו מפרסמים עדכונים קצרים יותר.


שימו לב שבמאמר זה אנחנו משתפים אתכם בתחזיותינו, דעותינו ושיקולינו לצורכי מידע, אך אין זה יעוץ או הכוונה כיצד לפעול ו/או לנהל את השקעותיכם. על כל אחד ואחת לבצע את בדיקותיו/ה ולהסיק מסקנות בהתאם להעדפותיו/ה.


זכרו, המנוי לתיק הפרמיום ותיק הצמיחה הוא מנוי לשנה. כברירת מחדל המנוי מתחדש אוטומטית כל שנה. תוכלו לסיים את המנוי שלכם בכל עת דרך הפרופיל שלכם/ן (בחרו מהתפריט "המנוי שלי", בחרו בסוג המינוי ו"ביטול מנוי") באתר זה. אם אתם מקבלים את המאמרים גם בהודעות ווטסאפ, תוכלו גם לשלוח הודעת "בקשה להפסקת מנוי פרמיום או צמיחה" או להפסקת השליחה בווטסאפ בלבד.

53 צפיות0 תגובות
bottom of page