top of page
חיפוש

עדכון לתיק הצמיחה


מהו העדכון?

ב- 3 ליולי מכרנו כזכור את יתרת הביטקויין מתיק הצמיחה ולא השקענו את תמורת המכירה (5% במקור מתיק הצמיחה). היום בסכום התמורה, אנו רוכשים עוד מניות של חברת האנרגיה המתחדשת הישראלית סולארדג' (SEDG), בשיעור של 5% מתיק הצמיחה או בסכום דומה, כך שסך הכל סולראדג' מהווה היום 10% מתיק הצמיחה.


מה הסיבה לכך?

ביום רביעי בשבוע שעבר חתם הסנאטור ג'ו מנצ'ין ממערב וירג'יניה על הסכם עם מנהיג הרוב הדמוקרטי בסנאט, צ'ק שומר, והודיע על תמיכתו בגרסה מקוצצת של התוכנית לעידוד האנרגיה המתחדשת בארה"ב. הדמוקרטים צפויים לנסות להעביר את התוכנית שהיא חלק מתוכנית ה-Inflation Reduction Act , עד 5 באוגוסט כשבתי הקונגרס ייצאו לפגרת אוגוסט. התוכנית, גם במתכונתה המצומצמת, כוללת חדשות טובות לחברות האנרגיה המתחדשת, גם הישראליות, שפעילות בשוק האנרגיה האמריקאית.


מניית סולאראדג' זינקה ב–21% בשלושת ימי המסחר האחרונים, אם כי היא הושפעה גם מהתוצאות הכספיות הטובות של המתחרה אנפייס (Enphase), שגם פירסמה תחזית לרבעון השלישי של 2022, שהייתה טובה מממוצע תחזיות האנליסטים.


תמריצים רלוונטיים לחברות האנרגיה המתחדשות בחוק הם השקעות של 369 מיליארד דולר בביטחון אנרגטי ובהתמודדות עם משבר האקלים, כולל הארכת זיכוי המס של 30% מעלות הציוד הנרכש לפרויקטים של ייצור אנרגיה פוטו־וולטאית ואגירת אנרגיה ל–10 שנים. הזיכוי במס יופחת ל–26% רק ב–2033 ול–22% ב–2034. תמריצים אחרים כוללים זיכוי מס של 7500 דולר לרכישת רכב חשמלי חדש ו- 4,000 דולר לרכישת רכב חשמלי משומש. כמו כן, הלוואות ומענקים בסך 30 מיליארד דולר למדינות וחברות שירותי תשתית כדי להאיץ את המעבר לאנרגיות מתחדשות.


תמיכות כספיות אלו רלוונטיות כמובן גם לחברת טסלה בה אנו משקיעים גם בתיק הצמיחה וגם בתיק הפרימיום ושפועלת בתחום הייצור והשימור של אנרגיה מתחדשת, כמו גם בייצור רכבים חשמליים ותחנות טעינה לרכבים אלו.


האנרגיה המתחדשת בארה"ב צומחת במהירות עוד לפני התמריצים שהובטחו בחוק המוצע שניקרא Inflation Reduction 2022, בין השאר, בשל העלייה החדה במחירי הגז הטבעי, הפחם והדלק הנוזלי. מגמת הסגירה של תחנות כוח פחמיות, והירידה בכושר הייצור של תחנות כוח הידרו־אלקטריות בשל התמעטות הגשמים, גם השפיעו על העליה החדה באנרגיה מתחדשת.

כושר הייצור של האנרגיה הסולארית בארה"ב צפוי לגדול ב–124% בין השנים 2021–2030 ל– 238 גיגה־ואט (קצב שנתי של 9.5%), והנתח של האנרגיה הסולארית יגדל מ–9% מכושר הייצור המותקן הכולל של חשמל במשק האמריקאי ב–2021 ל–17% ב–2030.



חברות האנרגיה המתחדשת הישראליות הגדולות כמו אנלייט ואנרג'יקס, שמגדילות בהדרגה את משקל הפעילות בשוק האמריקאי, צפויות להנות מביקוש מוגבר — וכל שיידרשו לעשות הוא לממש בצורה אפקטיבית ויעילה את הפוטנציאל העצום בשוק זה.


סולאראדג' צפויה גם ליהנות מכך שהחקירה שניהל משרד המסחר האמריקאי בנושא יבוא פאנלים סולאריים מסין, הושעתה, כשהאיום בהטלת מכסים על פאנלים ממקור זה הוסר לשנתיים הקרובות. כמו כן מהגדלת הוודאות של הטבות המס בעשור הקרוב.


לסיכום


סולראדג' היא חברה ישראלית ריווחית מאוד, שמנוהלת מצוין ושמתמקדת באנרגיה מתחדשת בסקטורים שונים. אנחנו שוקלים אף הגדלת ההשקעה בסולראדג' והעברתה לתיק הפרימיום בעתיד.

קראו עוד על סולאראדג' כאן.


ראוי לציין כאן שוב שטסלה תרוויח אף יותר מהתמריצים הרלוונטיים בחוק לעידוד חברות האנרגיה המתחדשת (אם יאושר ויצא לפועל) בשל היקף עיסוקיה בתחום זה.


השקעות מוצלחות לכולן/ם!


שימו לב שבמאמר זה אנחנו משתפים אתכם בתחזיותינו, דעותינו ושיקולינו לצורכי מידע, אך אין זה יעוץ או הכוונה כיצד לפעול ו/או לנהל את השקעותיכם. על כל אחד ואחת לבצע את בדיקותיו/ה ולהסיק מסקנות בהתאם להעדפותיו/ה.


זכרו, המנוי לתיק הפרימיום ותיק הצמיחה הוא מנוי לשנה. כברירת מחדל המנוי מתחדש אוטומטית כל שנה. תוכלו לסיים את המנוי שלכם בכל עת דרך הפרופיל שלכם/ן (בחרו מהתפריט "המנוי שלי", בחרו בסוג המינוי ו"ביטול מנוי") באתר זה. אם אתם מקבלים את המאמרים גם בהודעות ווטסאפ, תוכלו גם לשלוח הודעת "בקשה להפסקת מנוי פרימיום או צמיחה" או להפסקת השליחה בווטסאפ בלבד.


37 צפיות0 תגובות
bottom of page