מה קורה בשווקים ותיק ה-AI
top of page
חיפוש

מה קורה בשווקים ותיק ה-AI


מה קרה בשבוע שעבר

  • ביום רביעי פורסמה בארה"ב החלטת הריבית של הבנק הפדרלי הקובעת את אחוז הריבית של הבנק, כאשר הבנק העלה את הריבית ב-0.25% ל-5.25%, בהתאם לצפי. העלאת הריבית צפויה לקרר את יכולת ההוצאות של הצרכנים ולמתן את עליית המחירים כתוצאה מהירידה בביקושים.


  • ביום שישי התפרסם בארה"ב נתון שיעור האבטלה לאפריל. המדד מודד את אחוז כוח העבודה הבלתי מועסק המחפש תעסוקה. הנתון שפורסם היה 3.4% ונמוך מהצפי ל-3.6%. זהו נתון בעל חשיבות המעיד על החוסן הכלכלי בארה"ב, בגלל ההלימה שיש בין מצב ותנאי התעסוקה ליכולת ההוצאה של הצרכנים. המשמעות של הנתון שפורסם היא ששוק העבודה עדיין חזק מאוד ומעיד על חוסן המערכת הכלכלית בארה"ב.


  • ביום שישי פורסם בארה"ב נתון השינוי במספר המועסקים במגזר הלא חקלאי לאפריל. הנתון שפורסם היה 253 אלף והיה גבוה בצורה משמעותית מהצפי ל-180 אלף. המשמעות של הנתון שפורסם היא שהביקוש לעובדים גבוה הרבה יותר ממה שציפו.



אירועים חשובים השבוע?

  • ביום רביעי יתפרסם בארה"ב מדד המחירים לצרכן (CPI) השנתי לאפריל. זהו נתון חשוב מאוד המודד את השינוי במחירי הסחורות והשירותים הנרכשים ע"י הצרכנים. הצפי הוא לעליה שנתית של 5%. השפעתו של נתון זה גבוהה והוא מהווה נתון מפתח עבור הבנק המרכזי בעת קבלת החלטות ריבית. הבנק המרכזי שם לעצמו יעד להוריד את האינפלציה ל-2% בשנה ולכן העלה את הריבית 10 פעמים ברצף בחודשים האחרונים עד 5%.


  • ביום חמישי צפוי להתפרסם בארה"ב מדד המחירים ליצרן השנתי לאפריל המודד את השינוי במחירי הסחורות והשירותים שהושלם תהליך ייצורם ושנמכרו על ידי היצרנים. מדד זה נחשב למדד מוביל שיכול לרמז על שינויים במחיר עבור הצרכן בעתיד. הצפי הוא לעליה שנתית של 2.5% המרמזת על ירידה של 0.2% מהנתון הקודם.


  • ביום שישי יתפרסם בארה"ב מדד סנטימנט הצרכנים של מישיגן לחודש מאי. המדד מבוסס על סקר של כ–500 צרכנים המתבקשים להעריך את הרמה היחסית של התנאים הכלכליים הצפויים. המדד משקף את רמת אמון הצרכנים בכלכלה. הצפי הוא ל- 63.0 הנחשב גבוה.



מניות מדווחות השבוע

בין החברות שידווחו השבוע אפשר למצוא את חברות הרכב החשמלי לוסיד, ניקולה וריבייאן, פייפאל וחברת הבינה המלאכותית פלנטיר (PLTR) שדיווחו אתמול, ו- פייבר ביום חמישי.

ראו בטבלה למטה את החברות המדווחות השבוע.



ריבייאן (RIVN)

ריבייאן (RIVN), אחת המתחרות של טסלה, תפרסם הערב לאחר המסחר את דוחותיה לרבעון הראשון. יצרנית הרכבים החשמליים, נוסדה ב-2009 על ידי אר ג'יי סכארינג, ומשרדיה הראשיים נמצאים בפלימות', מישיגן, ארה"ב. החברה התגלתה בשלב מוקדם כשחקנית מפתח בשוק המכוניות החשמליות והתפרסמה בזכות הטנדר החשמלי שלה, ה- R1T, ורכב השטח החשמלי שלה, ה- R1S שתפסו את תשומת הלב המשקיעים והצרכנים כאחד. לקראת סוף 2021 הגיעה לשווי שוק של 153.3 מיליארד דולר לפני שהתחילה לייצר מכוניות, אך מאז ירד שווי השוק שלה ב-88% והיא נסחרת כיום בשווי הרבה יותר צנוע של 12.5 מיליארד דולר.

הצלחתה של ריבייאן בתחום ה-EV בנויה על בסיס של עיצוב חדשני, טכנולוגיה מתקדמת ומחויבות לקיימות. רכבי החברה מתהדרים ביכולות ביצועים מרשימות, בחללי פנים יוקרתיים ובמערכות מתקדמות לסיוע לנהג. ריביאן גם זכתה לתשומת לב בזכות תוכניותיה השאפתניות לבנות רשת טעינה ארצית שתשרת את קהל הלקוחות ההולך וגדל שלה.

עם זאת, ריבייאן מתמודדת עם אתגרים רבים שעלולים להשפיע על התוצאות הרבעוניות הקרובות שלה. המחסור העולמי המתמשך במוליכים למחצה השפיע על הייצור והאספקה של מכשירים אלקטרוניים שונים, כולל רכיבי מכוניות חשמליות. יתר על כן, ריבייאן מתמודדת עם תחרות עזה הן מיצרניות רכב מסורתיות והן ממצטרפים חדשים בתחום המכוניות החשמליות. אתגרים אלו, יחד עם הפוטנציאל לאי יציבות כלכלית עולמית, עשויים להשפיע על הביצועים הפיננסיים של ריבייאן.

המניה ירדה ב 88% מהשיא וב-35% בשלושת החודשים האחרונים בלבד, בזמן שריבייאן התמודדה עם אתגרים משמעותיים כולל קשיי ייצור ובעיות בשרשרת האספקה, שהביאו להפסד של 6.8 מיליארד דולר בשנה שעברה. המאבקים של החברה מגיעים כשהיא שואפת להתחרות בטסלה ויצרניות רכב אחרות בשוק הרכב החשמלי הצפוף. למרות האתגרים, ריבייאן שואפת להכפיל את הייצור שלה ב-2023 ל-50,000 כלי רכב, כאשר המנכ"ל אר ג'יי סכארינג הדגיש את החשיבות של הפחתת עלויות. מחיר המניה של החברה שראה ירידה חדה, השפיע על שווי השוק שלה והעלה חששות לגבי סיכויי הצמיחה וההישרדות שלה.

למרות צובר הזמנות בריא ושותפויות עם חברות כמו אמזון ופורד, ריבייאן נמצאת בנקודה שהיא צריכה הרבה מזומנים כדי להמשיך ולבנות את יכולות הייצור שלה. בחודשים האחרונים, ריביאן פנתה לגיוס הון באמצעות הנפקת אגרות חוב מה שגרם למניה לרדת מאחר שהמשקיעים מפחדים מדילול כאשר אגרות החוב האלה יומרו למניות. לחברה יש עדיין 11.57 מיליארד דולר מזומן פנוי בקופה שלה, כמעט כמו כל השווי שלה מה שנדיר למצוא בחברות צמיחה.

כאשר ריביאן מתקרבת לפרסום התוצאות שלה ביום שלישי (היום) לאחר המסחר, ציפיות האנליסטים מעורבות, כאשר חלקן צופים צמיחה משמעותית ואחרות מביעות זהירות בשל האתגרים שהוזכרו קודם לכן. במהלך שלושת הרבעונים האחרונים, ריבייאן העפילה רק פעם אחת על ציפיות האנליסטים, מה שמצביע על חולשה ביכולת החברה לעמוד בציפיות האנליסטים.

נכון לעכשיו, מניית ריביאן נהנית מכיסוי אנליסטים נרחב, כאשר 5 מתוך 8 אנליסטים שמסקרים את החברה ממליצים על "קנייה" ו-3 ממליצים על "החזקה". למניה מחיר יעד ממוצע של 25.75 דולר, המייצג אפסייד פוטנציאלי של 92% בהשוואה למחירה הנוכחי. היסטורית, מניית ריביאן חוותה תנועה ממוצעת של 14.8% לשני הכיוונים בעקבות פרסומי תוצאותיה ב-6 הרבעונים הקודמים.


אם ריבייאן לא תקטין את קצב שריפת המזומנים ברבעון הנוכחי וברבעונים הקרובים, קשה לראות איך החברה שורדת לאורך זמן, וזאת למרות השותפויות עם אמזון ופורד.

הזדמנות הבינה המלאכותית

כמו שציינו במאמרים קודמים, אנחנו חיים בתקופה מאתגרת, מסקרנת, וייחודית, כאשר טכנולוגיות הבינה המלאכותית (AI) מתפתחות במהירות וכבר משנות הכל. בחודשים הקרובים נחווה שינויים מהירים בשוקי המניות כאשר חברות שידעו לאמץ טכנולוגיות בינה מלאכותית חדשות יפרחו ויעלו במהירות וחברות אחרות יתכווצו או אף יעלמו.


בימים הקרובים נפרסם תיק של 6-8 חברות בינה מלאכותית שיובילו את המהפכה, בהן נשקיע או נגדיל השקעותינו (אם אנו כבר מושקעים בהן), אחריהן נעקוב, נעדכן וננסה לנצל את מהפכת ה- AI לצמיחת השקעותינו.


לסיכום

אנחנו נמצאים בתחילתה של עלייה מואצת בעקומת ההתפתחות של הבינה המלאכותית. הדברים רק יאיצו מכאן והשקעות בתחום ישגשגו. חברות שלא תאמצנה את הטכנולוגיה, יתכווצו וייעלמו.


ניראה הרבה מאוד שינויים בשנים הקרובות ואנו ננסה לזהות את החברות שיובילו את המהפכה בהשקעותינו.


השקעות מוצלחות לכולן/ם!


תוכלו להירשם לבלוג זה חינם כאן ולהתחיל לקבל במייל מאמרים הדנים בתחום ההשקעות.

תוכלו גם לעקוב אחרינו בטוויטר כאן, שם אנחנו מפרסמים עדכונים קצרים יותר.


שימו לב שבמאמר זה אנחנו משתפים אתכם בתחזיותינו, דעותינו ושיקולינו לצורכי מידע, אך אין זה יעוץ או הכוונה כיצד לפעול ו/או לנהל את השקעותיכם ויתכן ואנו משקיעים בחלק או בכל החברות המוזכרות במאמר. על כל אחד ואחת לבצע את בדיקותיו/ה ולהסיק מסקנות בהתאם להעדפותיו/ה.


זכרו, המנוי לתיק הפרמיום ותיק הצמיחה הוא מנוי לשנה. כברירת מחדל המנוי מתחדש אוטומטית כל שנה. תוכלו לסיים את המנוי שלכם בכל עת דרך הפרופיל שלכם/ן (בחרו מהתפריט "המנוי שלי", בחרו בסוג המינוי ו"ביטול מנוי") באתר זה. אם אתם מקבלים את המאמרים גם בהודעות ווטסאפ, תוכלו גם לשלוח הודעת "בקשה להפסקת מנוי פרמיום או צמיחה" או להפסקת השליחה בווטסאפ בלבד.

67 צפיות0 תגובות
bottom of page