top of page
חיפוש

האמזון הבאה

עודכן: 28 באוג׳ 2019

לפניי שנמשיך לספר על החברה שעשויה להיות האמזון הבאה וכבר היום נחשבת למובילה בתחום המסחר האלקטרוני בעולם, נזכיר כי יש סיבה פשוטה שסחר אלקטרוני הוא אחד הטרנדים החזקים ביותר בעולם היום ובעתיד הניראה לעין. אנחנו רק בתחילת הדרך במעבר למסחר אלקטרוני. תוכלו לראות זאת בתרשים למטה.



די מדהים. בעוד שקניות מקוונות צומחות בקצב מהיר של 15% בשנה, הן עדיין רק 11% מכלל המכירות הקמעונאיות.

כך שלמרות שיש תחושה כאילו אמזון כובשת את העולם, המציאות היא שאנחנו עדיין בראשית דרכנו למעבר המסיבי לקניות ברשת. 89% מהמכירות שטרם עברו לאינטרנט שוות הרבה: 4.37 טריליון דולר, ליתר דיוק.

זו הסיבה שאני מאמין שאמזון הייתה רק ראשונה בין עשרות חברות ענק עתידיות במרחב המסחר האלקטרוני.

לפני שבוע פירסמה שופיפיי, החברה המובילה בעולם לבניית חנויות אלקטרוניות ברשת, את תוצאותיה לרבעון השני של 2019. אלה עלו כרגיל על ציפיות האנאליסטים ומנייתה זינקה ב 7.4% לשיא של 350 דולר.

שופיפיי

כזכור, רק 11% מכלל ההוצאות הקמעונאיות מתרחשות היום דרך האינטרנט. יחד עם כל הקניות שעוד לא עברו לרשת, אתם לא חושבים שעשויות לצמוח עוד כמה חברות ענק?

אז ניראה שכן, במהלך השנים האחרונות חברת סחר אלקטרוני קטנה, שופיפיי, רק 1/100 מהגודל של אמזון, שלטה בשוק חנויות האינטרנט עד כדי כך שתוך מספר חודשים היא סגרה שותפות עם פייסבוק ולאחר מכן אפילו אמזון הרימה דגל לבן... והפכה לשותפתה.

זה בהחלט הפנה את תשומת לבם של המשקיעים בשוק. שתי שותפות כל כך גדולות ודומיננטיות כמו פייסבוק ואמזון, שניסו לעשות זאת בעצמן אך החליטו בסופו של דבר לשתף פעולה עם שופיפיי, לא רק שגרמו לתדהמה בשוק אלא גם גרמו לקפיצה בהכנסות החברה.

זו הסיבה שחברה קטנה בשם שופיפיי (NYSE: SHOP), מובילה היום את עתיד המסחר האלקטרוני. שימו לב לעליה שלה (בכחול) כ 870%, לעומת ה S&P500 (בסגול) בשלוש השנים האחרונות.




מה שופיפיי עושה?

שופיפיי הוקמה על ידי שני יזמים עוד בשנת 2004. לאחר שיצרו סוג חדש של סנובורדים מתקדמים, הם ניסו ליצור חנות מקוונת כדי למכור אותם, אך מצאו שהתוכנה הזמינה לעסקים קטנים הייתה גרועה ביותר. אז הם בנו את התוכנה בעצמם.

למרבה הפלא, למרות שהשוק שפיתחו עבורו, שוק העסקים הקטנים, הוא עצום, אף אחת מהחברות הגדולות לא התייחסה אליו ברצינות. 98.6% מהעסקים הקמעונאיים מעסיקים פחות מ- 50 עובדים ונחשבים קטנים, ועסקים אלה תורמים 40% מכלל המכירות הקמעונאיות.

אם אתם רוצים להקים חנות מקוונת היום, שופיפיי היא למעשה ברירת המחדל והחברה היחידה שאיתה אתם צריכים לעשות עסקים. כל התהליך המורכב לכאורה, פשוט להפליא אצל שופיפיי. ניתן אפילו להפעילו מהטלפון הנייד. שופיפיי עושה את העבודה השחורה ברקע: מנהלת מלאי, מעבדת תשלומים, מזמינה ומספקת ניתוחים.

זה מאפשר ללקוחות למכור סחורה בכל מקום שהם רוצים – בחנות שלהם בשופיפיי, באמזון, בפייסבוק או אפילו באיביי והכל דרך החנות בשופיפיי ותחת כלי הניהול שהיא מספקת. אתם יכולים לבצע עשרות עסקאות בפלטפורמה של שופיפיי מבלי להבין אפילו כמה אתם מעשירים אותה. זה מודל עסקי רב עוצמה.

היחודיות של שופיפיי

שופיפיי החלה להדהים את השוק לפני שנתיים. אמזון השקיעה שנים בבניית שירות ה"חנות האינטרנטית" המתחרה שלה... ובכל זאת מצאה עצמה במרחק רב מאחורי שופיפי במירוץ להרשמת עסקים קטנים.

אמזון מפורסמת בטקטיקות הקשיחות שלה והתחרות העזה שהיא מייצרת, אך בהתמודדות עם הדומיננטיות ההולכת וגוברת של שופיפיי הם עשו דבר מדהים,

הם נכנעו!

אמזון סגרה את ה"חנות האינטרנטית" ויצרה שותפות להעברת כל המשתמשים שלה לחנויות שופיפיי. היא החליטה שהיא מפסיקה להפסיד ולהקיז דם בתחום שאינו תחום המיקוד שלה והחליטה לשתף פעולה עם שופיפיי.

ואז כמה חודשים אחר כך ביולי, פייסבוק עוררה סערה כשהחלה להפיץ כפתורי "קנייה" באתר שלה. מאוחר יותר התגלה כי שותפתה בקידום זה של סחר אלקטרוני היתה שופיפיי. אם אתם רוצים למכור ישירות בפייסבוק, לפחות לעת עתה, תצטרכו חשבון בשופיפיי.

השותפויות הללו היו כמו שפיכת דלק על המדורה הגדולה של שופיפיי. החברה החלה את 2015 עם 140,000 לקוחות, והיום מספר זה תפח ל 410,000 לקוחות, ביותר מ -150 מדינות. שווי הסחורה של כל אותם לקוחות חדשים שמכרו בפלטפורמה של שופיפיי נסק מ 1.6 מיליארד דולר בשנת 2013 למעל ל 13.8 מיליארד דולר רק ברבעון השני של 2019 ומוערך בלמעלה מ 64 מיליארד דולר לכל 2019.

לאחר דוח הרבעון האחרון, מניות שופיפיי רשמו שיא נוסף של 350 דולר, לאחר שדיווחה על מכירות ברבעון השני שהכו את אומדן האנליסטים והעניקה תחזית אופטימית יותר לשנה המלאה.

על פי הודעת החברה ביום חמישי ההכנסות גדלו ב 48% ל 362 מיליון דולר,. אנליסטים ציפו ל 350.5 מיליון דולר. שופיפיי העלתה גם את תחזית הכנסותיה לשנת 2019 לטווח של 1.51 מיליארד דולר ל 1.53 מיליארד דולר.

למה אנחנו חושבים שזו השקעה טובה?

ישנן שלוש סיבות עיקריות שיובילו לדעתנו לעליית המניה של שופיפי עוד שנים רבות.

הראשונה היא המודל העסקי שלה.

שופיפיי היא חברת תוכנה שמספקת שירות בענן. עסקיה מספקים פלטפורמת תוכנה לסוחרים שרוצים למכור באופן מקוון. לכן, אין לה מחסנים, סחורות פיזיות ותקורות, כפי שיש בחברה כמו אמזון. שולי הרווח של שופיפיי עומדים על 70% ואילו באמזון הן נעות בין 20% ל 30%.

שנית, הלקוחות אוהבים את המוצר שלה.

הביקורות על השירות של שופיפיי טובות בעקביות, ומדד שמירת הלקוחות של שופיפיי עצמה עומד על קרוב ל 100%.

כידוע לכולנו, אנרציה היא כוח גדול וברגע שהשקעת ופיתחת את החנות שלך בשופיפיי, קשה לעבור. ובכל זאת הלקוחות של שופיפיי נשארים לא רק בגלל שקשה לעזוב אותה אלא בגלל שהם אוהבים את מה שהם מקבלים.

ולבסוף, אנחנו חושבים שהשוק של שופיפיי הוא ענק ועדיין לא מנוצל ברובו. לאמיתו של דבר, ההזדמנות שלה כל כך גדולה, שניראה שהשוק שלה כמעט בלתי מוגבל בשלב זה.

שופיפיי מעבדת סחורה בסכום של מעל 60 מיליארד דולר על הפלטפורמה שלה, די זניח יחסית לטריליון הדולר במכירות מקוונות שהתרחשו בשנה שעברה.

בנוסף, קחו בחשבון ש 89% מכלל המכירות הקמעונאיות עדיין לא מתרחשות באופן מקוון - אך הן בשלבי מעבר - וכי חנות שופיפיי ניתנת להרחבה בקלות, כאשר יש יותר מ 10 מיליון עסקים בשוק היעד שלה.

נכון לעכשיו, הכנסותיה של שופיפיי מוכפלות למעשה כל שנה. בהנחה שהיא תאט ככל שתגדל, הרי שהגדלת בסיס הסוחרים שלה ב 30% בשנה תביא את שופיפיי ל 900,000 בתי עסק עד 2021.

זה עדיין חלק קטן מהגודל שאנו מאמינים ששופיפיי יכולה להגיע אליו. שופיפיי כבר עברה את מיליארד הדולר מכירות ורווח EBITDA שלה צפוי להסתכם בכ 140 מיליון דולר.

זה עדיין לא יהפוך את שופיפיי "לזולה" עם שווי שוק של 37.3 מיליארד דולר, אבל אמזון גם מעולם לא הייתה "זולה", ואנחנו יודעים איך התשואות שלה תגמלו את המשקיעים...


מהם הסיכונים?

ההצלחה מולידה חיקויים ומתחרים שלא יוותרו על שוק כה גדול, אפילו אם אמזון הניפה דגל לבן. שופיפיי עדיין מתמודדת עם תחרות מצד מתחרים כמו BigCommerce, Woo ו- Wix.

כאמור, על פי הודעת החברה ביום חמישי, הכנסות החברה הרבעוניות גדלו ב 48% ל -362 מיליון דולר. שיא רבעוני. אף על פי שעדיין שיעורי צמיחת המכירות גבוהים מאוד, הגידול של 48 אחוזים ברבעון השני היה האיטי בארבע השנים של שופיפיי כחברה ציבורית. בנוסף, ביוני אמרה שופיפיי כי היא תוציא מיליארד דולר בארה"ב כדי ליצור רשת של מרכזים לוגיסטים ותמצב עצמה כיריבה קטנה יותר לשירות המשלוחים הלוגיסטי של אמזון.

הארלי פינקלשטיין, סמנכ"ל התפעול הראשי של שופיפיי, אמרה בשיחה עם אנליסטים, "אף חברה אחרת לא ממוקמת כמו שופיפיי ומציעה יכולת משלוח כל כך מתקדמת על ידי מינוף המידע והנתונים שלנו, באמצעות למידת מכונה וחיזוי דרישות, הקצאת מלאי חכמה על פני מחסנים וניתוב הזמנות חכם." בעוד ששופיפיי אמרה כי היא תוכל לקזז את עלות הקמת הרשת הלוגיסטית מהכנסות שהשירות יפיק, אנליסטים משערים כי הנפקת מניות נוספת עשויה להגיע ולגרום לדילול בעלי המניות.

שופיפיי, חברת הטכנולוגיה הגדולה ביותר בקנדה לפי שווי השוק, הייתה יקירת המשקיעים שגמלו לה על המכירות הצומחות שלה ועל החידושים האחרונים במוצרי התשלום המקוונים. המניה הכפילה את עצמה השנה והיא נסחרה לאחרונה בקרבת רמות שיא. זה הפך אותה ליעד למוכרים בחסר (שורטיסטים), שכרגע יצרו שורט של כמעט 5 אחוז מהמניות.

הערכת השוק של שופיפיי תלויה בביצועים עתידיים גבוהים. נוח להשקיע בחברה עם צמיחה כמו זו של שופיפיי, אפילו לפי הערכת שווי גבוהה יחסית. ובכל זאת, אם שופיפיי תתחיל לאכזב... שווה יהיה לשקול שוב את עמדתנו.

לפני סיום הנה סיפור אישי: לפני למעלה משלוש שנים בניתי חנות אינטרנטית בעזרת התוכנה של שופיפיי. מאחר והתלהבתי מאוד מהפלטפורמה שלהם בדקתי מיד אם הם חברה ציבורית והאם מחיר המניה סביר. הם היו כשנה לאחר הנפקה בנאסד"ק והמניה די דישדשה באיזור ה-20 דולר. השקעתי כ 19,000$ בחברה וקניתי 1000 מניות. לאחר שהמניות עלו ל 38 דולר תוך כמה חודשים מימשתי חלק ממניותיי. המניה עלתה בעוד 30% וקניתי שוב. המניה עלתה ל80$ ומכרתי שוב חלק מהחזקותיי. היו גם ירידות חדות לאורך הדרך, אך בשורה התחתונה המניה המשיכה לעלות לאורך שלושת השנים האחרונות בקביעות ובסיכומו של יום המניה עומדת כיום על $352. אם הייתי מחזיק ב 1000 המניות המקוריות היו בידי היום 352,000 דולר והייתי יוצר רווח של $333,000 תוך 3 שנים על השקעה של 19,000$ בלבד! ההשקעה בשופיפיי היא אחת ההשקעות המוצלחות והרווחתי יפה (יש גם טובות ממנה*) אך פחות מ $333,000, אותם יכולתי להרוויח בהשקעת זמן קטנה יותר אם פשוט לא הייתי נוגע בהשקעה הראשונית.

מסקנות:

1) חשוב להשקיע לטווח ארוך תוך בחינת נתוניי החברה הבסיסיים וכיווני הפיתוח שלה.

2) חשוב להתעלם מ"רעשים" קצריי טווח ולסנן בקפידה את ניתוחיי ה"אנליסטים" השונים.

3) אין זה נכון ואין צורך "לממש רווחים" אם אתם לא צריכים את הכסף או אם לא השתנו דברים מהותיים בחברה או בזירה בה היא פועלת.

* תוכלו למצוא השקעות טובות משופיפיי עם השקת שירות הפרימיום שלנו.


לסיכום

השורה התחתונה היא ששופיפיי נראית כהזדמנות ענקית. זו יכולה להיות המניה האולטימטיבית בעשור הבא של מהפכת המסחר האלקטרוני.

השקעות מוצלחות!






כדי להפסיק את המנוי שלך unsubscribe, או שלח דוא"ל לכתובת: support@investors22.com. מייל חוזר או הודעה בווטסאפ "הפסק".


גילוי נאות:

הכותב הינו בוגר אוניברסיטת תל אביב בכלכלה ומדעי המחשב, מהנדס תוכנה, עוסק בתחום ההייטק וההשקעות מזה שלושים שנה, ועשוי להחזיק במניות או ניירות ערך אחרים המוזכרים באתר. האמור באתר אינו מהווה המלצת השקעה או המלצה לביצוע פעולה כלשהי ואין בו כדי להוות תחליף לייעוץ/שיווק השקעות ו/או ייעוץ/שיווק פנסיוני המתחשבים בצרכיו ובנתוניו של כל אדם.

31 צפיות0 תגובות
bottom of page