דוחות טסלה ל- 2022 – עליית שווי של 33% בשבוע
top of page
חיפוש

דוחות טסלה ל- 2022 – עליית שווי של 33% בשבוע


טסלה (TSLA) דיווחה ביום רביעי לאחר סגירת המסחר בוול סטריט על תוצאות כספיות טובות כאשר ההכנסות היו בהתאם לציפיות האנליסטים והרווח למניה טוב מהצפוי לרבעון הרביעי של 2022. טסלה דיווחה על רווח למניה (non-GAAP) של 1.19 דולר - עלייה של 40% לעומת הרווח ברבעון המקביל בשנה הקודמת, ומעל לתחזית הקונצנזוס של 1.12 דולר למניה.


התוצאות לשנת 2022 כולה:

הרווח למניה (EPS) היה: 3.62 דולר (עלייה מ-$1.87 בשנת 2021).

ההכנסות: 81.5 מיליארד דולר (עלייה של 51% לעומת שנת 2021).

רווח נקי: 12.6 מיליארד דולר (עלייה של 127% לעומת שנת 2021).

שולי הרווח: 15% (עלייה מ-10% בשנת 2021). העלייה ברווח נבעה מגידול בהכנסות.


במהלך 3 השנים האחרונות בממוצע, הרווח למניה עלה ב-103% בשנה, אך מחיר המניה של החברה עלה רק ב-55% בשנה, מה שאומר שמחיר המניה מפגר משמעותית לעומת צמיחת הרווח של טסלה.


ההכנסות הרבעוניות של טסלה צמחו ב-37% לעומת הרבעון המקביל בשנה הקודמת ל-24.3 מיליארד דולר.

שיעור הרווח התפעולי של החברה היה 16% ברבעון הרביעי (ללא הכנסות חד פעמיות), לעומת 16.8% בשנת 2022 כולה. תזרים המזומנים התפעולי של טסלה ברבעון הסתכם ב-3.3 מיליארד דולר ותזרים המזומנים החופשי 1.5 מיליארד דולר ברבעון ו- 7.4 מיליארד דולר לכל השנה.


על מחירי המכירה הממוצעים, שהורדו באחרונה, אמרה טסלה כי ההמחיר הממוצע למכוניותיה נמצא במסלול ירידה כבר שנים רבות וכי שיפור בנגישות המחירים "הכרחי כדי להפוך ליצרנית רכב של מיליוני רכבים". בנושא זה אמר מאסק בשיחת הוועידה שהתקיימה לאחר פירסום הדוחות, שהביקוש לריכבי טסלה כיום, לאחר הורדת מחיר הרכבים, כפול מיכולת הייצור שלה. חשוב להדגיש שבעיקבות הביקוש שנוצר העלתה טסלה חזרה את מחיר מודל Y בארה"ב כדי להקטין את הגידול החריג בביקוש.

הנתונים הרבעוניים בגרפים מהדוח של החברה:


מקור: דוחות טסלה


לגבי סביבת הריבית העולה, טסלה מסרה בדוחותיה כי החברה רגילה לאתגרים ומאיצה את התוכניות שלה להפחתת הוצאותיה, כשהיא מתקדמת לקראת שיעורי ייצור גבוהים יותר.

טסלה אמרה שהחברה מוכנה לאי הודאות בטווח הקצר בכל תרחיש, תוך התמקדות בפוטנציאל ארוך הטווח של רכב אוטונומי, חשמול ופתרונות אנרגיה.

מניית טסלה עלתה ביותר מ- 10% ביום חמישי, וב- 11% ביום שישי לאחר הדוחות.


בשיחת הוועידה שלאחר הדוחות אמרה ההנהלה ש- 2022 הייתה השנה הטובה ביותר של טסלה אי-פעם עם 1.3 מיליון כלי רכב שנמסרו, 17% רווח תפעולי - הגבוה ביותר מבין יצרניות הרכב, ו-1.5 מיליארד דולר בתזרים מזומנים חופשי.


זאק קירקורן, סמנכ"ל הכספים של טסלה, אמר בנושא בקרת עלויות ומרווחים, כי הוא חושב שהרווחים הגולמיים של טסלה ב- 2023 יהיו לפחות מעל 20% לא כולל זיכויים רגולטוריים, עם מחיר מכירה ממוצע לרכבים של לפחות 47,000 דולר או יותר.

כשטסלה מדברת על זיכויים רגולטוריים מדובר על כספים המשולמים לה ע"י חברות רכב מזהמות אחרות כמו סטלנטיס (פיאט וקרייזלר לשעבר), פורד ואחרות שצריכות נקודות זכות "ירוקות" כדי להמנע מכנסות רגולטוריים גבוהים על זיהום.

צריך להבדיל זאת מסובסידיה של 7500 דולר המשולמת לצרכן על כל רכב חשמלי המיוצר בארה"ב, לפי תקנות ה- IRA החדשות, ולמעשה מורידה את מחיר הרכב החשמלי לצרכן בהשוואה לרכב בנזין וסולר.

שימו לב לגרף הבא שמראה שלמרות שמחירי הרכבים הממוצע (בכחול) של טסלה יורדים, שולי הרווח התפעולי (באדום) עולים.


מקור: דוחות טסלה ל- 2022


אילון מאסק אמר שערך הסובסידיות הממשלתיות לייצור הסוללות יגדל עם הזמן, וכי ירידות המחירים האחרונות נובעות חלקית מכך שטסלה רוצה שהלקוחות ייהנו מהזיכויים הללו.


מאסק עוד אמר שיכולת הנהיגה האוטונומית של טסלה, ה- FSD, נירכשה כבר ע"י 400 אלף לקוחות, היא המתקדמת ביותר, ושאין לה כיום מתחרים משמעותיים לנהיגה אוטונומית כללית. לדבריו: "גם בטלסקופ לא רואים את המקום השני" אמר.

שימו לב לגרפים הבאים, לעליה האקספוננציאלית בסך המרחק שנוסעים בארה"ב בנהיגה אוטנומית בריכבי טסלה. אין אף חברה אחרת שקרובה לביצועים אלו. בגרף שמתחתיו אפשר לראות כמה הנהיגה האוטונומית של טסלה (כחול כהה) יותר בטוחה יחסית לרכב רגיל בארה"ב (אפור) או ביחס לרכבי טסלה ללא נהיגה אוטונומית (תכלת).

מקור: דוחות טסלה.


ייצור הסייברטראק (CyberTruck) יתחיל בקיץ השנה ויגיע לייצור המוני משמעותי ב- 2024.


טסלה מגדילה בצורה אקספוננציאלית את הייצור והמכירות של סוללות נייחות לבתים ולחברות חשמל. הביקוש להן הוא "אין סופי" מבחינת טסלה, לפי מאסק. זמן ההמתנה לסוללות אלו נמדד בשנים.

מקור: דוחות טסלה


תמונה של המגהפאק המיועד לחברות חשמל, בשלב הייצור. מקור: דוחות טסלה.


החברה בונה הרחבה למפעל בנבדה בהשקעה של 3.5 מיליארד דולר שם ייוצרו המשאיות של טסלה (SEMI) וכן עוד מהסוללות המתקדמות ביותר של טסלה ה- 4680.


תמונת המפעל החדש בנבדה לאחר שיושלם. מקור: דוחות טסלה.


לסיכום

טסלה ממוצבת מצויין יחסית למתחרותיה וגם ביחס לאפשרות שהעולם יכנס למיתון. למרות ההאטה הכלכלית החברה הודיעה כי תמשיך לצמוח בקצב של 50% לשנה בממוצע, קצב בו היא עומדת ואף יותר, מאז שהכריזה על כך בשנת 2020. ראו גרף אותו פירסמה החברה בדוחותיה: בכחול קצב צמיחה של 50% ובאדום הצמיחה במסירות רכבים בפועל.


החברה צומחת במהירות בתחומים רבים נוספים ואין היום חברה בסדרי הגודל של טסלה שצומחת בקצב כזה או אף קרוב לכך. גם פוטנציאל הצמיחה של קו המוצרים הקיים והעתידי שלה גדול משמעותית מחברות אחרות בסדר הגודל הזה. בנוסף, ברור שלחברה מוצרים חדשים בצנרת בעלי פוטנציאל צמיחה רב.


גם בשיחת משקיעים זו שהייתה ביום רביעי בערב, חזר מאסק על הערכתו שטסלה תהיה החברה בעלת שווי השוק הגדול ביותר בעולם למרות שאינו יכול לתת לוחות זמנים ולהעריך מתי זה יקרה בפועל.


באחד למרץ החברה עורכת כנס משקיעים בו תחשוף כנראה מוצרים חדשים כשבניהם הפלטפורמה לרכב הזול שלה. מעניין יהיה לראות מה עוד תחשוף החברה בכנס זה.


השקעות מוצלחות לכולן/ם!


עקבו אחרינו בטוויטר כאן, שם אנחנו מפרסמים עדכונים קצרים על בסיס יומי.


שימו לב שבמאמר זה אנחנו משתפים אתכם בתחזיותינו, דעותינו ושיקולינו לצורכי מידע, אך אין זה יעוץ או הכוונה כיצד לפעול ו/או לנהל את השקעותיכם. על כל אחד ואחת לבצע את בדיקותיו/ה ולהסיק מסקנות בהתאם להעדפותיו/ה.


זכרו, המנוי לתיק הפרמיום ותיק הצמיחה הוא מנוי לשנה. כברירת מחדל המנוי מתחדש אוטומטית כל שנה. תוכלו לסיים את המנוי שלכם בכל עת דרך הפרופיל שלכם/ן (בחרו מהתפריט "המנוי שלי", בחרו בסוג המינוי ו"ביטול מנוי") באתר זה. אם אתם מקבלים את המאמרים גם בהודעות ווטסאפ, תוכלו גם לשלוח הודעת "בקשה להפסקת מנוי פרמיום או צמיחה" או להפסקת השליחה בווטסאפ בלבד.





67 צפיות0 תגובות
bottom of page