top of page
חיפוש

אירועים חשובים השבוע ודוחות טסלה


אירועים חשובים השבוע

ביום רביעי הקרוב צפויה להתפרסם החלטת הריבית של הבנק המרכזי האמריקאי (הפד), כאשר הצפי הוא להעלאה בשיעור של 0.75%, לרמת ריבית של 2.50%. האינפלציה בארה"ב חסרת תקדים והרמה הנוכחית של 9.1% היא שיא היסטורי של 41 שנים. הפד נדרש להעלות ריבית בצורה אגרסיבית על מנת להילחם באינפלציה הגבוהה, וכעת העיניים נשואות להחלטת הבנק המרכזי ביום רביעי הקרוב.


ביום חמישי צפוי להתפרסם דו"ח התוצר הלאומי הגולמי (התמ"ג) של ארה"ב לרבעון ה-2, כאשר הצפי הוא גידול רבעוני של 0.4%. כזכור, במקרה והתמ"ג ירד ברבעון השני, הרי שהמשמעות היא שמבחינה טכנית כלכלת ארה"ב נמצאת בתקופה של מיתון (מאחר ושני רבעונים ברציפות הייתה ירידה בתמ"ג) יחד עם אינפלציה גבוהה.


דוחות רבעוניים שיתפרסמו השבוע

השבוע תפרסמנה רוב החברות בהן אנו מתעניינים ושבהן אנו משקיעים, את דוחות הרבעון השני שלהן. ראו את טבלת החברות המדווחות השבוע:



בין המדווחות, גוגל ומיקרוסופט ביום שלישי, שופיפיי, פייסבוק, לאם ריסרץ ביום רביעי, רוקו ואמזון ביום חמישי ועוד.


דוח הרבעון השני של טסלה

טסלה פרסמה דוחותיה לרבעון השני ביום רביעי שעבר. לפי הדוח, במהלך הרבעון מסרה טסלה 254,695 רכבים חשמליים - צמיחה של 27% לעומת הרבעון המקביל בשנה שעברה. החברה הכתה את התחזיות במעט בשורת המכירות (למרות שבעיתונות הישראלית ציטטו אכזבה בשורת המכירות) והכתה את התחזיות בצורה משמעותית מאוד בשורת הרווח, דבר שגרם למניה לזנק בכמעט 10% ביום המסחר של יום חמישי.


המכירות הצפויות, לפי קונצנזוס האנאליסטים, היו בסך 16,746 מיליון דולר ובפועל המכירות הגיעו ל 16,934 מיליון דולר.

הרווח הלא מתואם (GAAP) הצפוי למניה היה 1.34 דולר ובפועל הרווח היה 1.95 דולר למניה.


ראו את המכירות של הרבעון השני לעומת אותו רבעון בשנה שעברה.



הרווח (GAAP) של הרבעון השני לעומת אותו רבעון בשנה שעברה.




בגלל הסגרים טסלה איבדה ייצור פוטנציאלי של 85,000 רכבים ברבעון השני בגלל הפסקות הייצור שניכפו עליה במפעל בשנחאי, אך עדיין היה לה רווח תפעולי של 14.6 אחוזים, שהוא פי שניים מהרווח התפעולי של פולקסווגן וגבוה בהרבה משאר חברות הרכב.

אם טסלה שנחאי לא הייתה מושבתת בגלל הסגרים בסין, סביר להניח שהייתה מוכרת עוד כמאה אלף מכוניות ומרוויחה עוד כ- 1.5 מיליארד דולר רווח גולמי.


עם כל הקשיים והסגרים, לפי צפי החברה שנימסר גם בשיחת הוועידה לאחר הדוחות, טסלה עדיין צפוייה לייצר מעל 1.4 מיליון מכוניות השנה, עם צמיחה במכירות של מעל 50%.


ראו בגרף הבא את כמות הרכבים שיוצרו בשני הרבעונים הראשונים של השנה ואת כמות הרכבים שעל החברה לייצר בשני הרבעונים הבאים כדי לעמוד ביעד הצמיחה של 50%.



על החברה לייצר עוד כ- 836 אלף מכוניות בשני הרבעונים הבאים כדי לעמוד בתחזית זו של 50% צמיחה.


בשיחת הוועידה לאחר פירסום הדוחות אמר אילון מאסק שטסלה עתידה לשבור שיאי ייצור במחצית השנייה של 2022 ושהיא תגיע לקצב ייצור של 2 מיליון יחידות בתחילת 2023. הוא גם אמר שרכב הסייברטראק, הסמי (המשאית), הרודסטר (רכב הספורט), הרובוטקסי (מונית ללא נהג) ומוצרים אחרים נמצאים בשלבים שונים של פיתוח.


מאסק אישר שייצור הסייברטראק יתחיל עד אמצע 2023, ושטסלה עדיין מציגה תוצאות מעולות ברבעון שהיה קשה מאוד בגלל הסגרים ובעיות בשרשרת האספקה.

מאסק עדיין מאמין כי נהיגה אוטונומית מלאה תיפתר עד סוף 2022 ע"י טסלה, אך נראה שדבר זה ידחה ל- 2023.


למרות הרבעון הקשה, טסלה הגדילה את יתרת המזומנים שלה ועכשיו ברשותה 18.3 מיליארד דולר, כשהחברה כמעט ללא חובות. מעניין כיצד תשתמש בתזרים המזומנים האדיר שייכנס לקופתה ברבעונים הבאים.



טסלה הפסיקה את הייצור בשנחאי ובברלין בתחילת יולי, להשלמת שדרוגים לקו הייצור של המפעלים, אשר כבר חזרו לייצור בתפוקה מלאה. למרות שהפסקת הייצור מקובלת בעולם הרכב, בהקשר של טסלה היא פורסמה בעיתונות המרכזית בארץ ובעולם כדבר שלילי או כתקלה.


וחדשה חשובה בנוגע למתחרה עיקרית של טסלה: הרברטס דיס, מנכ"ל פולקסווגן, הודיע ​ כי הוא מתכנן לעזוב את החברה בסוף אוגוסט, ויורשו הוא אוליבר בלום, מנכ"ל פורשה כיום.



לסיכום

השבוע יתפרסמו נתונים שישפיעו מאוד על כיוון השווקים בחודשים הקרובים.

ביום רביעי תתפרסם החלטת הריבית של הפד והצפי הוא להעלאה של 75%.0. כמו כן יתפרסמו השבוע דוחותיהן של רבות מהחברות המובילות והחשובות ביותר בשוק, דבר שיאפשר לנו לראות כיצד השפיעו האינפלציה והעלאות הריבית על רווחי החברות. זאת, למרות שהעלאות הריבית רק החלו וייתכן שעוד יימשכו, אם האינפלציה לא תרד בחודשים הקרובים.


העלאת ריבית אגרסיבית יותר מהמצופה תביא כנראה לירידות בשווקים ולהיפך. כמו כן, אם דוחות החברות ותחזיותיהן לרבעונים הבאים יצביעו על ירידה משמעותית בפעילות וברווחים, הדבר יביא גם להמשך הירידות בשווקים. לעומת זאת, אם רווחי החברות לא נפגעו בצורה משמעותית והאינפלציה תתחיל לרדת בחודשים הקרובים, יתכן ונראה תקופה של עליות בשווקים.


השקעות מוצלחות לכולן/ם!


שימו לב שבמאמר זה אנחנו משתפים אתכם בתחזיותינו, דעותינו ושיקולינו לצורכי מידע, אך אין זה יעוץ או הכוונה כיצד לפעול ו/או לנהל את השקעותיכם. על כל אחד ואחת לבצע את בדיקותיו/ה ולהסיק מסקנות בהתאם להעדפותיו/ה.


זכרו, המנוי לתיק הפרימיום ותיק הצמיחה הוא מנוי לשנה. כברירת מחדל המנוי מתחדש אוטומטית כל שנה. תוכלו לסיים את המנוי שלכם בכל עת דרך הפרופיל שלכם/ן (בחרו מהתפריט "המנוי שלי", בחרו בסוג המינוי ו"ביטול מנוי") באתר זה. אם אתם מקבלים את המאמרים גם בהודעות ווטסאפ, תוכלו גם לשלוח הודעת "בקשה להפסקת מנוי פרימיום או צמיחה" או להפסקת השליחה בווטסאפ בלבד.



56 צפיות0 תגובות
bottom of page