top of page
חיפוש

שינוי מגמה בשווקים ועדכונים על טסלה


מאקרו

מדד המחירים לצרכן (CPI) לחודש יולי בארצות הברית התפרסם היום (ד') ב-15:30 שעון ישראל, ובשווקים ציפו לעליה של 8.7% בתקווה לראות שהאינפלציה התמתנה יחסית לחודש יוני (אז הייתה 9.1%). מדד המחירים שפורסם היה למעשה 8.5% (0.2% מתחת לתחזיות) או 0% מחודש לחודש, ונדמה שהמגמה היא בכיוון הנכון ולירידה באינפלציה.


שיעור האבטלה לחודש יולי שהתפרסם בשישי האחרון עמד על 3.5%, מתחת לצפי של 3.6% וירידה מ-3.6% שיעור האבטלה שהיה במשך 4 חודשים רצופים. שיעור התעסוקה הוא פרמטר חשוב מאוד לשיקולי הפד שמראה על איתנות כלכלת ארה"ב, ולכן עד עתה סיפקה עידוד למדיניות העלאות הריבית של הפד. דו"ח זה מחזק את דו"ח השינוי במספר המועסקים לחודש יולי שהצביע על זינוק ב- 528 אלף מועסקים, משמעותית מעבר לצפי של תוספת של 250 אלף מועסקים.

סקר המשרות הפתוחות לחודש יוני שפורסם ביום שלישי הצביע על כך שישנן 10,698 מיליון משרות פתוחות הממתינות לאיוש, מתחת לצפי של 11 מיליון משרות פתוחות ומשמעותית מתחת לדו"ח הקודם שעמד על 11,303 מיליון משרות פתוחות. מדד זה מראה שהמשק האמריקאי עדיין סובל ממחסור חמור בכוח אדם, אך המצב משתפר עקב העלאות הריבית של הפד והירידה בפעילות הכלכלית.

החברות המדווחות

אלו החברות המדווחות השבוע:



שוק ההון

הירידה בקצב עליית המדד השפיעה בצורה חיובית ביותר על שוק ההון, לפחות בטווח הקצר, וכנראה שגם בטווח הארוך מכיוון שהתמתנות האינפלציה תביא להתמתנות העלאות הריבית ע"י הפד, דבר שהוא חיובי לשווקים. המדדים עולים כעת בלמעלה מ- 1.5%. צריך לזכור שמדד הליבה של המחירים לצרכן, שלא כלולות בו עלויות המזון והאנרגיה ההפכפכות, גם הוא היה בשני עשיריות מתחת לצפי. ביוני הגיע המדד לקצב שנתי של 5.9%, והערכות קונצנזוס האנליסטים בוול סטריט היו שהוא יגיע ביולי ל- 6.1% בחישוב שנתי או עלייה של 0.5% מחודש לחודש. בפועל מדד הליבה עלה ב- 0.3% בלבד בין יוני ליולי. עלייה של מדד הליבה משמעותית, מכיוון ששיעור עליית הליבה מהווה שיקוף של המגמה הבסיסית האמיתית של האינפלציה.


לאור התמתנות האינפלציה ומדד הנאסדק, רוב מניות הטכנולוגיה עולות בחדות. לדוגמה, טרייד דסק מתיק הפרמיום שדיווחה אתמול בערב, עולה היום בכ- 30% למרות שהתוצאות היו סבירות עד טובות אך לא מצוינות.


טסלה

טסלה אישרה בישיבת בעלי המניות ב- 4 לאוגוסט את פיצול המניות (ספליט) המתוכנן של 1:3, אותו הציעה החברה. הפיצול, שאינו משפיע בפועל על המחזיקים במניות, מיועד להוריד את השווי הנומינאלי של מניית טסלה ובכך להנגישה לקהל רחב יותר של משקיעים ועובדי טסלה, והוא צפוי להתרחש ב-25 באוגוסט.


בנוסף, דווח על מצב החברה והתוכניות לעתיד במגזרי הפיתוח והמוצרים השונים. מאסק אמר שכדי להגיע ליעד ייצור של 20 מיליון מכוניות בשנה, טסלה תקים בין 10 ל- 12 מפעלי גיגה כשכל אחד מהם ייצר בממוצע בין 1.5 ל- 2 מיליון מכוניות בשנה. בשלב זה טסלה כבר הקימה ארבעה מפעלים: בקליפורניה, בטקסס, בשנחאי ובברלין.


הקמת מפעלי הגיגה להעלאת קצב ייצור המכוניות היא היתרון התחרותי המשמעותי של טסלה בהשוואה למתחרותיה. זהו הקושי המשמעותי ביותר עבור כל חברה שרוצה לייצר מוצר מורכב ובטיחותי כמו מכונית. מאסק חזר על זה כמה פעמים בעבר וגם בישיבת בעלי המניות האחרונה.


לדוגמה, לוסיד אייר(LCID) . חברת רכבים חשמליים בשווי 30 מיליארד דולר שיכולה להחשב מתחרה של טסלה, דיווחה השבוע על הרבעון השני שלה שהיה נוראי מבחינתה. החברה הורידה תחזיות למסירת רכבים חשמליים לשנת 2022 ב- 50% מ- 12,000 רכבים לכ- 6000, זאת לאחר שכבר הורידה את תחזיותיה השנה לאחר הרבעון הראשון, והודיעה שמסרה במחצית הראשונה של 2022 פחות מ-1,500 רכבים חשמליים. מנית החברה ירדה בחדות בשבוע החולף.


מאסק מכר מניות נוספות כהכנה לעיסקת טוויטר

מיום שישי עד אתמול (יום שלישי) חווינו ירידות במניות טסלה. הסיבה העיקרית לכך היא שאילון מאסק אשר מחזיק את מרבית הונו במניות טסלה וספייסאקס, מכר כ-7.9 מיליון מניות של טסלה מיום שישי עד שלישי.

ברקע, המאבק המשפטי סביב העסקה לרכישת טוויטר נמשך ונכון להיום טרם ידוע האם בית המשפט אכן יכפה על מאסק לרכוש את טוויטר במחיר אליו התחייב - כ-44 מיליארד דולר - או שיקבל את טענתו לפיה טוויטר שיקרה באשר לכמות המשתמשים הפיקטיביים ברשת החברתית.

כאמור, על פי מסמכי הדיווח שהגיש מאסק לרשויות האמריקניות, הוא מכר כ-7.9 מיליון מניות של החברה בין יום שישי ליום שלישי האחרון וכעת שיעור המניות שהוא מחזיק עומד על כ- 15% מסך מניות החברה.

בשנה האחרונה מכר מאסק מספר פעמים מניות של טסלה בשווי כולל של כ-32 מיליארד דולר, לרבות מכירה של מניות בשווי כ-8.5 מיליארד דולר בחודש אפריל האחרון לטובת רכישת טוויטר שתיכנן. מאסק טען בטוויטר כי הוא לא מתכנן למכור מניות נוספות של החברה, למרות שטענה כזו שלו שמענו גם לפני ארבעה חודשים.


לסיכום

התמתנות האינפלציה, לפי מה שמראה מדד המחירים של יולי, עשויה לאותת על התמתנות בהעלאות הריבית של הפד ובכך לסמן תחתית מסויימת ברצף הירידות של החודשים האחרונים בשוק ההון. ביחוד במניות הצמיחה.


הרבעון השני שהתאפיין בחולשה עבור רוב החברות הניסחרות מסמן אולי תחילתו של מיתון קל, בייחוד לאחר שני רבעונים רצופים של ירידה בתוצר. לאור זאת יהסס הפד בהמשך העלאות ריבית אגרסיביות דבר שעשוי להביא לעליות בחודשים הקרובים והיפוך מגמה בשוק ההון בטווח הבינוני.


עבור טסלה, שני הרבעונים הבאים אמורים להיות רבעוני שיא, זאת אם לא יקרו שוב אירועים בלתי צפויים.

שלשום פורסם שהרכב הנימכר ביותר בקליפורניה (כולל רכבי בנזין) הוא המודל Y של טסלה ולאחריו מודל 3 של טסלה. הרחק הרחק מאחור במקום השלישי טויוטה ראב 4.

נתח המכירות של טסלה מהווה 82% מסך הרכבים החשמליים שנמכרו בקליפורניה. אם קליפורניה מקדימה ומסמנת את המגמה בעולם, אפשר רק לתאר איפה תהיה טסלה בעוד כמה שנים.


השקעות מוצלחות לכולן/ם!


שימו לב שבמאמר זה אנחנו משתפים אתכם בתחזיותינו, דעותינו ושיקולינו לצורכי מידע, אך אין זה יעוץ או הכוונה כיצד לפעול ו/או לנהל את השקעותיכם. על כל אחד ואחת לבצע את בדיקותיו/ה ולהסיק מסקנות בהתאם להעדפותיו/ה.


זכרו, המנוי לתיק הפרמיום ותיק הצמיחה הוא מנוי לשנה. כברירת מחדל המנוי מתחדש אוטומטית כל שנה. תוכלו לסיים את המנוי שלכם בכל עת דרך הפרופיל שלכם/ן (בחרו מהתפריט "המנוי שלי", בחרו בסוג המינוי ו"ביטול מנוי") באתר זה. אם אתם מקבלים את המאמרים גם בהודעות ווטסאפ, תוכלו גם לשלוח הודעת "בקשה להפסקת מנוי פרמיום או צמיחה" או להפסקת השליחה בווטסאפ בלבד.

78 צפיות0 תגובות
bottom of page