top of page
חיפוש

עדכונים למשקיעי תיק הפרמיום



מה קרה בשווקים הפיננסיים?

בשבוע שעבר שוק ההון סיים שבוע חיובי במיוחד והפד' העלה את הריבית ב-0.75% ל-2.5%. מדד ה- S&P 500 נסגר עם עלייה שבועית של 4.26% ומדד הנאסד"ק עלה ב- 4.70% .


מאקרו

במהלך חודש יולי מחירי הסחורות והאנרגיה נפלו בכ- 20%, מה שצפוי להשתקף במהלך אוגוסט בדו"ח האינפלציה של חודש יולי, ועלול לעודד את הפד' להנמיך את תוכנית העלאות הריבית המתוכננות. ביום רביעי העלה הפד כאמור את הריבית בהתאם לצפי ב-0.75% ל-2.50%.


דו"ח הערכה ראשוני לתמ"ג של ארה"ב לרבעון השני הצביע על ירידה רבעונית של 0.9%, משמעותית מתחת לצפי לגידול של 0.5%. בהתאם לדו"ח המקדמי, כלכלת ארה"ב הצטמקה בשני הרבעונים האחרונים, ז"א בשני רבעונים רצופים, ולכן לפי ההגדרה הטכנית, ארה"ב נמצאת רשמית במיתון. לדו"ח התמ"ג יש משמעות רבה משום שהוא מאותת שלהעלאות הריבית יש השפעה ניכרת על כלכלת ארה"ב, מה שמציב את הפד' בדילמה בנוגע למדיניות המוניטרית המתוכננת והמשך העלאות הריבית.


אירועים חשובים השבוע

ביום שישי הקרוב יתפרסם דו"ח התעסוקה אשר כולל בין היתר את שיעור האבטלה, שכר ממוצע שעתי ועוד, כאשר הצפי הוא שיעור אבטלה של 3.6%. שיעור האבטלה נחשב לאחד מהנתונים הכלכליים החשובים ביותר משום שהוא מהווה איתות חשוב לגבי החוסן הכלכלי בארה"ב וליכולת ההוצאה הכספית של הצרכנים. ב-4 החודשים הקודמים דווח שיעור אבטלה של 3.6%, כאשר שיעור אבטלה נמוך היסטורית זה עודד את הפד' להמשיך בתוכנית העלאות הריבית האגרסיבית על מנת לבלום את האינפלציה שהגיעה ל-9.1%, שיא של 41 שנים.


אלו החברות המדווחות השבוע:




למנויי תיק הצמיחה, שימו לב שרבות מחברות הצמיחה מדווחות השבוע.


עדכונים על מניות תיק הפרמיום


מיקרוסופט

מיקרוסופט דיווחה על הכנסות של 51.9 מיליארד דולר ברבעון לעומת ציפיות ל-52.5 מיליארד דולר. הרווח הנקי הסתכם ב-2.23 דולרים למניה וזאת מול תחזיות לרווח של 2.29 דולרים למניה.


בין הגורמים לפספוס התחזיות ציינו במיקרוסופט את התנודות במטבעות ואת הפסקות הייצור בסין שהובילו לאובדן הכנסות של 300 מיליון דולר. כמו כן, מציינים במיקרוסופט כי ירידה בהוצאה לפרסום השפיעה לרעה, בהיקף של 100 מיליון דולר על פעילות הרשת החברתית המקצועית לינקדאין ומנוע החיפוש בינג. הפחתה משמעותית של הפעילות ברוסיה תרמה להגדלת הוצאות התפעול ב-126 מיליון דולר. מעבר לכך, הדוחות חושפים כי מיקרוסופט אכן צמצמה את כוח האדם שלה והדבר ניכר בהוצאה של 113 מיליון דולר בגין תשלום פיצויים לעובדים שפוטרו.


חטיבת הענן יצרה הכנסות נמוכות מהצפוי של 20.9 מיליארד דולר, אך כאן הפספוס היה קטן יחסית שכן התחזיות דיברו על 21.1 מיליארד דולר. בחולשה בלטה גם פעילות של קונסולות המשחק XBOX עם ירידה של 6% בהכנסות מתוכן ושירותים.


ראו מכירות (כחול), רווח גולמי (צהוב) ורווח תפעולי (אדום):




אלפבית (גוגל)

אלפבית פספסה את התחזיות הרבעוניות, אבל המניה עלתה מאז פרסום התוצאות.

הכנסות אלפבית אמנם עלו ב-13% והתקרבו ל-70 מיליארד דולר - אך היו נמוכות מהתחזיות. הרווח למניה עמד על 1.21 דולר לעומת תחזיות ל-1.28 דולר. עם זאת, שירותי גוגל שכוללים את החיפוש, הפרסום, חנות האפליקציות; יוטיוב ונגזרותיו, יוטיוב TV ופרמיום הציגו עלייה בהכנסות וברווח התפעולי.


אלפבית, חברת האם של גוגל וחברות נוספות של סרגיי ברין ולארי פייג', דיווחה ביום ג' שעבר על תוצאות הרבעון השני שהסתיים ב-30 ביוני, ולמרות שאלה לא תאמו את הציפיות של וול סטריט המניה עלתה בימים שלאחר הדוחות.

החברה הציגה הכנסות של כ-69.69 מיליארד דולר, עלייה של כ-13% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד, אך נמוך מהציפיות שעמדו על הכנסות של 69.9 מיליארד דולר. הרווח הנקי היה כ-16 מיליארד דולר או כ-1.21 דולר למניה. בוולסטריט ציפו לרווח של כ-1.28 דולר למניה.


יוטיוב, שירות הסטרימינג שהשיק גם שירות טלוויזיה בסטרימינג, הצליח לעקוף את מתחרים כמו וורנר ולהפוך לשירות הפופולרי ביותר בארה"ב בסגמנט הזה. בסך הכול שירותי גוגל שכוללים את החיפוש, הפרסום, חנות האפליקציות; יוטיוב ונגזרותיו, יוטיוב TV ופרמיום, הציגו עלייה בהכנסות וברווח התפעולי. בהתחשב בכך שהם מקור ההכנסה העיקרי של החברה, אפשר להניח שהמצב שלה ימשיך להשתפר בטווח הארוך.


מכירות (כחול), רווח גולמי (צהוב) ורווח תפעולי (אדום):




שופיפיי

שופיפיי (Shop) דיווחה על הפסד ברבעון השני, וצופה הפסדים נוספים לשאר שנת הכספים.

ההכנסות עלו ל-1.3 מיליארד דולר לעומת שנה קודם לכן, אך החברה רשמה הפסד של 0.03 דולר למניה על בסיס מתואם, ולא רווח של 0.30 דולר כמו שציפו בוולסטריט.


ההפסד הנקי ברבעון השני של 2022 היה 1.2 מיליארד דולר, או 0.95 דולר למניה, בהשוואה לרווח נקי של 0.9 מיליארד דולר, או 0.69 דולר למניה, ברבעון השני של 2021.


מכירות (כחול), רווח גולמי (צהוב) ורווח תפעולי (אדום):




החברה, המספקת תשתית אינטרנט חיונית לפתיחת חנות ברשת, פיטרה ביום שלישי שעבר 10% מכוח העבודה שלה בתפקידי גיוס כוח אדם, תמיכה ומכירות, בטענה שההפסדים התפעוליים הצפויים ברבעונים השלישי והרביעי יעלו על אלו של הרבעון השני בו הפסידה 190 מיליון דולר על הפסד תפעולי.

"עכשיו אנחנו מצפים ש-2022 תהיה בסופו של דבר שונה, יותר כשנת מעבר, שבה המסחר האלקטרוני התאפס במידה רבה לרמה של לפני הקורונה וכעת הוא ממשיך וניפגע מאינפלציה גבוהה ומתמשכת", אמרה החברה בהצהרה ביום רביעי שעבר.

מניית שופיפיי איבדה כ-77.1% מתחילת השנה לעומת ירידה של 17.7% ב-S&P 500.


טסלה

טסלה תערוך ישיבת בעלי מניות ב- 4 לאוגוסט שם, בין היתר, יאשרו את פיצול המניות (ספליט) המתוכנן 1:3, אותו מציעה החברה. בנוסף ידווחו על מצב החברה והתוכניות לעתיד במגזרי הפיתוח והמוצרים השונים.


לסיכום

בשל גורמים מקרו כלכליים, הסגרים בסין, המלחמה באוקראינה, האינפלציה והעלאות הריבית, הרבעון השני התאפיין בחולשה עבור רוב החברות. יחד עם זאת, חברות מעולות כמו טסלה, גוגל, מיקרוסופט ואחרות בתיק הפרמיום ממשיכות להגדיל את המכירות והרווחים בהשוואה שנתית.


בשבועות הקרובים נדע אם האינפלציה נבלמת וכתוצאה מכך גם העלאות הריבית וההידוק המוניטרי של הפד יתחיל לדעוך. נתונים המורים על האטה באינפלציה יביאו לזינוק בשווקים הפיננסים כנראה ואילו נתונים מאכזבים בגזרה זו יביאו לחידוש הירידות של החודשים האחרונים.


השקעות מוצלחות לכולן/ם!


שימו לב שבמאמר זה אנחנו משתפים אתכם בתחזיותינו, דעותינו ושיקולינו לצורכי מידע, אך אין זה יעוץ או הכוונה כיצד לפעול ו/או לנהל את השקעותיכם. על כל אחד ואחת לבצע את בדיקותיו/ה ולהסיק מסקנות בהתאם להעדפותיו/ה.


זכרו, המנוי לתיק הפרמיום ותיק הצמיחה הוא מנוי לשנה. כברירת מחדל המנוי מתחדש אוטומטית כל שנה. תוכלו לסיים את המנוי שלכם בכל עת דרך הפרופיל שלכם/ן (בחרו מהתפריט "המנוי שלי", בחרו בסוג המינוי ו"ביטול מנוי") באתר זה. אם אתם מקבלים את המאמרים גם בהודעות ווטסאפ, תוכלו גם לשלוח הודעת "בקשה להפסקת מנוי פרמיום או צמיחה" או להפסקת השליחה בווטסאפ בלבד.

43 צפיות0 תגובות
bottom of page