האם נראה המשך עליות בשווקים הפיננסים?
top of page
חיפוש

האם נראה המשך עליות בשווקים הפיננסים?


מה קרה השבוע בשווקים הפיננסיים?

שוק ההון חתם שבוע של עליות בעקבות נתוני התמ״ג, שהפתיעו לטובה וציפיות האינפלציה, שגם הן הפתיעו והראו שהאינפלציה מתמתנת בזמן שהכלכלה מתחזקת.

 

התיקים שלנו

מלבד המאמר השבועי שאנחנו שולחים, בו אנחנו סוקרים את השווקים הפיננסים ברמת המקרו וברמת החברות הראויות לציון, אנחנו גם מציגים שלושה תיקי מניות למנויי תיקים אלו, עם פירוט החברות שבכל תיק. תיקים אלו הם:

  • תיק הפרימיום

  • תיק הבינה המלאכותית

  • תיק הצמיחה.


תיקים אלו מנוהלים באופן דומה לזה בו אנו מנהלים את השקעותינו.


כזכור, אנו משקיעים רק בחברות טכנולוגיות אותן אנו מכירים ובהן אנו מתמחים. שנת 2023 והרבעון הראשון של 2024 היו טובים מאוד לתחומים בהם אנו משקיעים.


תיק הבינה המלאכותית עלה ב- 66.27% ברבעון הראשון של 2024.

תיק הפרימיום עלה ב- 27.42% ותיק הצמיחה על ב-  28.12 ברבעון הראשון.

 

לעומת זאת, מדד ה- S&P500 טיפס ברבעון הראשון בכ-10%, עליה נאה אך נמוכה יותר. זו הפתיחה השנתית המוצלחת ביותר למדד מאז שנת 2019. שבע המניות החזקות ששלטו בשנה שעברה בשוק ההון הצטמצמו מאז תחילת השנה לארבע מניות בלבד. שבע המניות המדוברות, שזכו לכינוי "שבע הנהדרות" (Magnificent Seven) הן אפל, אמזון, אלפבית, טסלה, אנבידיה, מטא ומיקרוסופט.

 

מאז, אפל (שאינה מצויה בתיקינו) וטסלה (שנמצאת בחלק מהתיקים) רשמו בשלושת חודשי השנה הראשונים ירידות בשיעור דו ספרתי – אפל נחלשה ב-11% וטסלה צנחה ב-30%. טסלה מתמודדת עם קשיים במספר חזיתות, בהן התגברות התחרות מצד היריבות הסיניות ופגיעה בשולי הרווח. אך אני מאמין ששני גורמים מכבידים על מנית טסלה במיוחד והם: הריבית והסכם האופציות של אילון מאסק. כל עוד ההסכם עם מאסק לא נחתם יש לו, לכאורה, מוטיבציה להוריד את מחיר המניה. זאת בנוסף לאופיו הבעייתי שמזיק מאוד למותג של טסלה. טסלה בינתיים פירסמה ב- 16:00 (שעון ישראל) את כמות מסירות הרכבים ברבעון הראשון של 2024 שהיו כ- 387,000 הרבה מתחת לציפיות והמניה יורדת בכ- 6%.


הריבית הגבוהה, המכבידה על מכירת רכבים בכלל (ראו ירידת כמות המסירות), היא הסיבה השניה לירידות.


מניה נוספת מבין הגדולות שגמגמה מתחילת 2024 היא אלפבית (גוגל), שהחלה בירידות אך התחזקה בשלושת השבועות האחרונים. לדעתי, המכירות של גוגל יפגעו כאשר יותר ויותר אנשים ינטשו את מנוע החיפוש הפופולארי לטובת מנועי הבינה המלאכותית, המספקים תשובה ישירה לכל שאלה.

 

ארבעת החברות האחרות משבע המופלאות המשיכו להנות מרצף עליות ורשמו ביצועים טובים יותר משל מדד השוק, מה שמזכה אותן בכינוי "ארבע המופלאות" (The Fabulous Four ובקיצור - Fab Four). כך למשל, מניית אנבידיה זינקה ב-87% מאז תחילת השנה, זאת לאחר ששילשה את השווי שלה בשנה שעברה. מניית מטא התחזקה ב-40% - חברת המדיה החברתית הודיעה לאחרונה כי תחלק את הדיבידנד הראשון שלה לבעלי המניות. מיקרוסופט הפכה לחברה האמריקאית בעלת השווי הגבוה ביותר - והדיחה מהפסגה את אפל; אמזון שיפרה את הרווחיות שלה, אך לא נמצאת באף אחד מתיקנו.


לדברי אנליסטים, כהווארד סילברבלאט, ארבעת המניות הללו אחראיות לחצי מהעליות שרשם מדד ה- S&P500 ברבעון הראשון.

 

ביצועי התיקים שלנו

(נכון ל- 1/4/2024)

 

ביצועי תיק הפרמיום

ההשקעה הראשונית בתיק:  100,000 $ (תחילת 2017).

שווי התיק הנוכחי: 3,335,057 $ (עלה מ- 3,387,852 $ לפני שבוע).

העלייה בשווי התיק בשנת 2023: 94.77%.

העלייה בשווי התיק בשנת 2024: 27.42%.

ס"ה עלה תיק הפרימיום ב- 3278% מאז השקתו.


ראו את עליות התיק ברבעון הראשון בהשוואה למדדים העיקריים:

 

תוכלו להצטרף לתיק הפרמיום ולראות מי הן החברות המרכיבות את התיק כאן. מחיר תיק הפרמיום הוא 80 ש"ח לחודש או 960 ש"ח לשנה.

 

ביצועי תיק הבינה המלאכותית

ההשקעה הראשונית בתיק: כ- 100,000 $ (תחילת יולי 2023).

שווי התיק הנוכחי: $195,190 (מ- $197,732 לפני שבוע).

הרווח מיולי ועד סוף 2023: $19,273 או 19.27%.

העלייה בשווי התיק מתחילת השנה (בשנת 2024): 66.27%

ס"ה עלה תיק ה- AI ב- 94.90% תוך 9 חודשים מהשקתו.


ראו את עליות התיק ברבעון הראשון בהשוואה למדדים העיקריים:


תוכלו להצטרף לתיק הבינה המלאכותית ולראות מי הן החברות המרכיבות את התיק כאן. מחיר תיק הבינה המלאכותית הוא 60 ש"ח לחודש או 720 ש"ח לשנה.

 

תיק הצמיחה שהושק בקיץ 2021 עדיין בהפסד קטן בגלל הריבית הגבוהה המקשה על חברות הצמיחה, אך כבר עלה השנה בלמעלה מ- 28% והחברות המרכיבו את התיק יהיו המרוויחות הגדולות כשיתחילו להוריד את הריבית. אפשר לראות זאת במדד הראסל (מדד החברות הקטנות) המפגר אחרי שאר המדדים אך התחיל בעליות מתחילת השנה בגלל הציפיות להפחתת ריבית. נמשיך לעקוב ולדווח עם תחילת הורדות הריבית.

 

מה קרה בשבוע שעבר בשווקים? 

·        ביום חמישי פורסם בארה"ב נתון התמ"ג לרבעון הרביעי של 2023 המשקף את סך התוצר המקומי הגולמי שנוצר בארה"ב. הנתון שפורסם הציג צמיחה שנתית בשיעור של 3.4%, גבוה מהצפי שעמד על 3.2%. כשהתמ"ג גדל, זה אומר שהכלכלה במצב טוב והתפוקה גדלה, מה שמאפשר צמיחה בייצור, שירותים, צריכה והשקעות. המשמעות של הנתון שפורסם עשויה להביא לעלייה בביטחון המשקיעים בכלכלה ולחיזוק השווקים, מכיוון שהוא מצביע על כוחה ועמידותה של הכלכלה. מאידך, נתונים אלה עשויים גם להעלות חששות מלחץ אינפלציוני, אם הצמיחה חזקה מדי, ולכן עלולה לגרום לבנק המרכזי האמריקאי (הפד) לשקול לשמור על הריבית ברמה גבוהה לתקופה ארוכה יותר מהצפוי.

 

·        ביום שישי התפרסם בארה"ב נתון מדד המחירים של ההוצאה לצריכה הפרטית השנתית לפברואר (PCE). הנתון שפורסם הראה עלייה שנתית של 2.5%, בהתאם לצפי הכלכלנים שהעריכו את העלייה ברמה זו, אך קצת גבוה מהערך שנרשם בחודש הקודם שהיה 2.4%. מדד זה, המודד את שינוי המחירים בהוצאות הצרכנים, משקף את הלחץ האינפלציוני בכלכלה. נתונים אלו חשובים במיוחד לפד בהערכת מגמות האינפלציה ובקביעת מדיניות הריבית. בהתייחסות לנתונים, יו"ר הפד' ציין כי המדד מעיד על יציבות, אך גם מצביע על הצורך להישאר ערניים וזהירים לשינויים פוטנציאליים באינפלציה.  הוא ציין גם שהפד לא ימהר להוריד ריבית.

  

אירועים חשובים השבוע

·        ביום שני יתפרסם בארה"ב נתון מדד ה-ISM במגזר הייצור לחודש מרץ, אשר מודד את הביקוש והתפוקה בתעשיית הייצור, והצפי הוא לעלייה ל-48.5 מ-47.8 בחודש הקודם. מדד זה משקף את המצב הכללי של המגזר הייצורי, כאשר ערך מעל 50 מצביע על התרחבות. עלייה במדד עשויה להצביע על חיזוק במגזר וכן להעיד על צמיחה כלכלית כללית, מה שיכול להיות חיובי לשווקים. המדד נחשב לאחד האינדיקטורים החשובים להערכת המצב הכלכלי, ועלייה במדד עשויה להוביל לחיזוק הביטחון של המשקיעים בכלכלת ארה"ב. עם זאת, יש לשים לב שהמדד עדיין מתחת ל-50, מה שמרמז על כך שהמגזר עדיין בתהליך של התאוששות.

 

·        ביום רביעי יתפרסם בארה"ב נתון מדד התעסוקה של ADP לחודש מרץ, המהווה אחד האינדיקטורים המובילים למצב שוק העבודה בכלכלה האמריקאית. הצפי הוא לצמיחה של 149 אלף משרות, עלייה מ-140 אלף משרות שנוצרו בחודש הקודם. נתון זה חשוב מאוד מכיוון שהוא מספק אינדיקציה מוקדמת לדוח התעסוקה הרשמי של משרד העבודה, ותוצאות חיוביות עשויות להעיד על חוזק הכלכלה ועל יכולתה ליצור משרות חדשות. העלייה במספר המשרות עשויה להוביל לגידול בצריכה הפרטית ולתמיכה בצמיחה הכלכלית, דבר החשוב למשקיעים ולמקבלי החלטות בשווקים. יתר על כן, נתונים אלו עשויים להשפיע על החלטות הפדרל ריזרב בנוגע למדיניות המוניטרית, כאשר צמיחה עקבית בתעסוקה עשויה להעיד על צורך בפחות בתמריצים כלכליים.

  

חברות חשובות בכותרות  

·        מניית טסלה (TSLA), ענקית הרכבים החשמליים הנסחרת לפי שווי של 560 מיליארד דולר, עלתה ב-5.4% בשבוע החולף לאחר שהחברה הודיעה שתתחיל להציע ללקוחותיה בארה"ב חודש ניסיון חינם של טכנולוגיית הנהיגה האוטונומית של החברה, ה-"FSD". התוכנה גם תודגם בעת המסירה לכל מי שמקבל רכב חדש, דבר שכנראה יאט את תהליך המסירה אך יגביר את המודעות לתוכנה. המהלך מעניין וצפוי להגדיל את הביקוש ולהשפיע מאוד על המכירות והכניסה של הטכנולוגיה לשוק.

 

·        מניית אמזון (AMZN) ענקית הטכנולוגיה הנסחרת לפי שווי של 1.8 טריליון דולר, עלתה ב-1.4% בשבוע החולף לאחר שהחברה השקיעה השקעה נוספת של 2.75 מיליארד דולר בחברת ה-AI החדשנית אנתרופיק, מהלך שמביא את התחייבות ההשקעה הכוללת שלה ל-4 מיליארד דולר, לפי שווי מוערך של 18 מיליארד דולר. השקעה זו מדגישה את התחרות החריפה בין הענקיות הטכנולוגיות על שליטה בעולם הבינה המלאכותית. אנתרופיק, המתמחה בפיתוח מודלי שפה AI מתקדמים, היא החברה העומדת מאחורי בוט הבינה המלאכותית קלוד 3 ונחשבת לאחת המתחרות של OpenAI וחברות נוספות.

  

מניות מדווחות השבוע

ראו את החברות המדווחות השבוע בטבלה למטה.

 

 

לסיכום

כרגע נראה שהכלכלה האמריקאית חזקה עם אבטלה נמוכה וצמיחה סבירה ואני מעריך שנמשיך לראות עליות בשוק ההון בתקופה הקרובה, למרות שתיקון למטה בשוק בהחלט סביר שיגיע בחודשים הקרובים.

 

החוב הפדרלי מגיע כבר ל- 34 טריליון דולר וכך גם חברות ובנקים נושאים חוב גדול, כשהריבית הגבוהה מקשה על הפעילות הכלכלית ועלולה לייצר משבר.

יחד עם זאת, בהתחשב בכך שזו שנת בחירות בארה"ב, הממשל יעשה הכל כדי לרצות את המשקיעים, כולל לחץ על הפד להורדת ריבית והזרמת כספים לשווקים. בהתחשב בניסיון ההיסטורי, נראה שהכיוון הכללי הוא עדיין לעליות ב- 2024, עם תיקונים אפשריים לאורך השנה עד הבחירות בנובמבר 2024. כמובן שאירועים בלתי צפויים, או מיתון שכרגע לא צפוי, יכולים להתרחש ולהפיל את השווקים. אנחנו נמשיך לעקוב ולדווח על תיקי המניות שלנו ועל המצב המקרו כלכלי.


השקעות מוצלחות לכולן/ם!

 

תוכלו להירשם לבלוג זה חינם כאן ולהתחיל לקבל במייל מאמרים הדנים בתחום ההשקעות.

תוכלו גם לעקוב אחרינו בטוויטר כאן, שם אנחנו מפרסמים עדכונים קצרים יותר.

 

שימו לב שבמאמר זה אנחנו משתפים אתכם בתחזיותינו, דעותינו ושיקולינו לצורכי מידע, אך אין זה יעוץ או הכוונה כיצד לפעול ו/או לנהל את השקעותיכם ויתכן ואנו משקיעים בחלק או בכל החברות המוזכרות במאמר. על כל אחד ואחת לבצע את בדיקותיו/ה ולהסיק מסקנות בהתאם להעדפותיו/ה.

 

זכרו, המנוי לתיק הפרמיום, תיק הצמיחה ותיק ה- AI הוא מנוי לשנה. כברירת מחדל המנוי מתחדש אוטומטית כל שנה. תוכלו לסיים את המנוי שלכם בכל עת דרך הפרופיל שלכם/ן (בחרו מהתפריט "המנוי שלי", בחרו בסוג המינוי ו"ביטול מנוי") באתר זה. אם אתם מקבלים את המאמרים גם בהודעות ווטסאפ, תוכלו גם לשלוח הודעת "בקשה להפסקת מנוי פרמיום או צמיחה" או להפסקת השליחה בווטסאפ בלבד.

91 צפיות0 תגובות
bottom of page