רוקו – מערכות הפעלה לטלוויזיות חכמות
top of page
חיפוש

רוקו – מערכות הפעלה לטלוויזיות חכמות

רוקו היא חברה נוספת בה אנו משקיעים ונכללת בתכנית הפרימיום.


מה החברה עושה עושה?


רוקו (NASDAQ: ROKU) מייצרת חומרה ותוכנה לטלוויזיות חכמות. החומרה והתוכנה יכולים להיות קופסא חיצונית שמתחברת לטלוויזיה כסטרימר או ממיר או משולבת בתוך הטלוויזיות אם רוקו הגיעה להסכם אם יצרן הטלוויזיה.

כידוע, מחשבים עובדים בעזרת מערכות הפעלה כמו "חלונות" של מיקרוסופט או אנדרואיד של גוגל. מערכות אלה תומכות בפונקציות הבסיסיות ביותר של המחשב או מכשיר נייד ומאפשרות לכם לבצע פעולות כמו לכתוב מסמך או לגלוש באינטרנט. מה שאולי אינכם יודעים הוא שבימים אלה טלוויזיות גם צריכות מערכות הפעלה מתקדמות. הן רצות ברקע כך שרובינו כלל לא מבחינים בקיומן.

אולם, הן חשובות מאוד כי ללא מערכת הפעלה, הטלוויזיה שלכם לא תוכל להתחבר לרשת, מה שאומר שלא תוכלו להשתמש בשירותי סטרימינג כמו נטפליקס, אמזון פרימיום, דיסני + ואחרים.

רוקו היא למעשה חברה "בלתי נראית" המשחקת תפקיד מפתח בתעשיית המאה מיליארד דולר של הסטרימינג הנעשית צפופה יותר ויותר בשנה האחרונה. בצפון אמריקה משתמשים בשירותיה יותר מ 41 מליון מנויים, ככל הנראה בלי שהם מודעים לכך.

היא נצפית פי 3 מאשר נטפליקס. והיא מתחילה לגרוף מאות מיליוני דולרים ככל שמהפכת הטלוויזיה נכנסת לשלב חדש. הדבר הכי טוב הוא שהיא לא מתחרה בנטפליקס, Amazon Prime Video או בכל שירות סטרימינג אחר.

במקום זאת, חברות הסטרימינג סומכות על חברה נייטרלית זו - ואף משלמות לה נתח מהכנסותיהן.

כשרוב האנשים חושבים על רוקו, הם חושבים על חומרה של סטרימר, או קופסה פיזית המתחברת לטלוויזיה עם כבל. והכן, במשך 17 שנים, רוקו היתה בעסקי החומרה. היא היתה הספקית המובילה של קופסאות הסטרימינג. כ 41 מיליון משקי בית בארה``ב מחזיקים במכשיר של רוקו.

ואמנם כיצרנית חומרה, העסק של רוקו לא תמיד שגשג. למעשה, החברה הפסידה סכומי עתק במשך שנים. עד לאחרונה, מניית החברה היתה בעיקרון בדרך לשום מקום. ואז הכל השתנה.

הנהלת החברה עשתה מהפכה במודל העסקי של החברה. מחברה המיצרת סטרימרים לטלוויזיה, היא החליטה להתמקד בתוכנה ולהכניס את התוכנה שלה לתוך טלוויזיות ולמכור אותה כרישיון ליצרניות הטלוויזיה.


כיום, רוקו מפתחת מערכת הפעלה לטלויזיות ומוכרת אותה כרישיון לאותן יצרניות. זהו בדיוק אותו חלק בעסק של רוקו אשר מתפוצץ ולא מראה סימנים של האטה. בדומה ל"חלונות" של מיקרוסופט שהפכה אותה במרוצת השנים לאחת החברות הגדולות בעולם.

כבר מובילה בקרב מערכות ההפעלה לטלויזיות

כיום, יש כ 5 מערכות הפעלה עיקריות לטלויזיה בשוק: Android TV, webOS, Tizen, Roku TV ו SmartCast. כל יצרניות הטלוויזיה הגדולות כמו סוני, סמסונג ו LG משתמשות באחת מחמשת מערכות ההפעלה הללו.

רוקו היא המובילה בשוק הסטרימרים ומשאירה אבק לענקיות הטכנולוגיה כמו גוגל, אמזון ומיקרוסופט:

היום, אחת מכל שלוש טלוויזיות חכמות הנמכרות בארה``ב מכילה טכנולוגיה של רוקו. מה שהופך אותה למערכת ההפעלה לטלוויזיות הנמכרת ביותר בארה"ב.


רוקו נמצאת בעסק הרווחי ביותר

האם אתם יודעים מה משותף לכמה מהחברות הגדולות ביותר בעולם? הן כולן בעסקי הפרסום. לגוגל יש את מנוע החיפוש מספר אחד בעולם, אך היא מרוויחה את רוב הכסף שלה ממכירת פרסומות. פייסבוק מחזיקה ברשת החברתית הפופולרית ביותר בעולם. ושוב, היא מרוויחה את מיטב כספה ממכירת פרסומות. לאמזון יש את חנות ה e-commerce הגדולה בעולם ועדיין פרסום בחנות שלה הוא אחד מהעסקים הרווחיים ביותר שלה. אפילו טרייד דסק, המופיעה כאחת החברות בשירות פרימיום זה עוסקת בפירסום בזמן אמיתי בעזרת מערכת בינה מלאכותית.

רוקו נמצאת היום בעשרות מיליוני טלוויזיות והמספר הזה גדל. רוקו ונטפליקס כלל אינן מתחרות, אך מעניין לראות שבזמן שבסיס המשתמשים שלה הוא חמישית משל נטפליקס, זמן הצפייה הממוצע היומי למשתמש של רוקו גבוה מזה של נטפליקס פי 3. קהל כה שבוי הוא חלומו הרטוב של כל מפרסם.

רוקו בנתה בשנים האחרונות פלטפורמת פרסום לטלוויזיות חכמות המבוססות על המערכת שלה ורואים את התוצאות כאשר לראשונה בשנה שעברה, החברה הכניסה יותר כסף מפרסום ומכירת רישיונות מאשר ממכירת מכשירים (סטרימרים).

בשנה האחרונה מניית החברה זינקה ב 450%. לאחרונה התקררה וצנחה ב 35% ועכשיו שוב עולה במהירות. המניה תנודתית וניראה שלא כל המשקיעים מבינים מה החברה בדיוק עושה ומה המודל העיסקי שלה. למשל, כשאפל או דיסני+ יצאו עם שירות הסטרימינג שלהם המניה צנחה כי רוב המשקיעים חשבו ששירותים חדשים אלו יתחרו ברוקו. אך זה היה צריך להיות ההיפך, שירותי אפל TV ודיסני+ פועלים על הטלוויזיות החכמות שפועלות עם מערכת רוקו, ורוקו תרוויח נתח מההכנסות שייווצרו משירותים האלו.

מאז הנפקתה, החברה היכתה את תחזיות האנליסטים שבע פעמים ברציפות הן בהכנסות והן בגזרת הרווח/הפסד למנייה (עדיין מפסידה). קצב הצמיחה של ההכנסות שלה משנה לשנה במגמת עלייה וברבעון האחרון הגיעה ליותר מ 50%. החברה נכון להיום, חברת צמיחה לכל דבר ועניין ולא מתכוונת להציג רווח בשורה התחתונה אלא להגדיל את היתרון היחסי שלה וחלקה בשוק ובכך להמשיך עם קצבי הצמיחה המרשימים מאוד שלה. החברה נראית מאוד מבטיחה לטווח הארוך וכפי שזה נראה עכשיו הצמיחה שלה לא תסתיים בזמן הקרוב.


כמה עובדות על החברה


שווי מניה: 130

שווי שוק: 16.23 מיליארד דולר.

שיעור צמיחת הכנסות שנתית ממוצעת לשלוש שנים: 35%.

החשבונות הפעילים גדלו בשנה האחרונה ב -40% ל -29.1 מיליון.

שעות הסטרימינג בפלטפורמה קפצו ל: 74% ל -8.9 מיליארד שעות.

כתוצאה ממגמות אלה, ההכנסה הממוצעת למשתמש (ARPU) עלתה ב 27% ל 19.06 $.

המייסד והמנכ"ל: אנטוני ווד. קיבל דירוג עובדים של 81% ב- Glassdoor


למה כדאי להשקיע?


רוקו (NASDAQ: ROKU) לא נראית כהשקעה מרתקת. החברה מייצרת מכשיר HDMI בסך 30 דולר המתחבר לטלוויזיה ופועלת בעיקר בארצות הברית, אך החלה לפעול גם בשוק הגלובלי. כאשר משתמשים במכשיר של רוקו, אפשר לראות את כל תוכן הסטרימינג וידאו כמו נטפליקס, הולו, אמזון ועוד, במסך אחד. אם יש לכם מנוי לאמזון (NASDAQ: AMZN) פריים או נטפליקס (NASDAQ: NFLX), זה הופך את תהליך בחירת ערוץ הצפיה לנוח. החשיפה של רוקו לאמריקאי הממוצע נפסקת שם.

מאחורי הקלעים זה סיפור אחר. חומרה אינה המיקוד העיקרי. פלטפורמת התוכנה היא הסיפור הגדול: זה מאפשר לחברה לאסוף נתונים על כל מנוי, להציע מודעות פירסום ולקבל חלק מהכנסות הפירסום למנוי מספקי הסטרימינג בפלטפורמה. מכיוון שמפרסמים וספקי תוכן משלמים לה הכנסות אלה, הצרכנים אינם משלמים יותר - מה שהופך את אותן רכישות בסכום נמוך של 30 $ למקור הכנסות גדול בהרבה עבור רוקו.


היסודות העסקיים

הכוח הראשוני של רוקו היה הניטרליות שלה: היא לא מתחרה או מעדיפה את אמזון על פני דיסני (NYSE: DIS), נטפליקס או יוטיוב. לכן ספקי התוכן לא חוששים להציג את שירותיהם על הפלטפורמה של רוקו.

לפני שלוש שנים 84% מההכנסות של רוקו הגיעו מהמכשירים שלה – שהתחברו ע"י המנוי לטלוויזיה או הותקנו מראש בטלוויזיות חכמות. אבל היום המקור לצמיחה המהירה של הכנסות חדשות היא פלטפורמת הצפייה עצמה. המודל העסקי התהפך. במהלך הרבעון הראשון של 2019 החומרה, שייצרה את רוב ההכנסות בעבר, היוותה רק 35% מההכנסות, ופחות מ-7% מהרווח הגולמי.

הפלטפורמה מרוויחה כסף בשלוש דרכים שונות:

1. מנויים חדשים: כמשתמש ברוקו נרשם לשירות סטרימינג חדש, רוקו תקבל שיעור קטן מאותם דמי מנוי.

2. רכישות בתוך האפליקציה: כאשר מתבצעת רכישה דרך רוקו - למשל השכרת סרטים של 48 שעות מאמזון - החברה מקבלת גם חלק מסויים מסכום המכירה.

3. פרסום: שירותי סטרימינג רבים ב- Roku תומכים במודעות, והפופולרית ביותר היא YouTube של אלפבית. רוקו מקבלת תשלום עבור המודעות האלה.

שלושת מקורות ההכנסה חשובים, אך הפרסום הוא מנוע הצמיחה האמיתי. ככל שאנשים צופים בתוכן הנתמך על ידי מודעות ברוקו, כך החברה מקבלת הכנסה גבוהה יותר. ואנשים צופים הרבה יותר בתוכן ברוקו מאי פעם.

בעוד שרבים מהלקוחות כבר היו מנויים בנטפליקס הרבה לפני השימוש ברוקו, שלושה שירותים חדשים יצאו כבר השנה: דיסני + , אפל ו- HBO מקס בקרוב. כעת, כאשר לרוקו יש יותר מ 40 מיליון משתמשים, ​היא תוכל למנף זאת כדי לקבל נתח משמעותי מהכנסות המנויים החדשים לשירותים אלו.

מהערוצים הגדולים כמו נטפליקס ויוטיוב רוקו כמעט לא מקבלת הכנסות על הפרסומות המופיעות בהן. היא מסתמכת יותר על ערוצים קטנים יותר כמו הערוץ Roku שלה עצמה ואחרים - כדי ליצור מודעות עליהן היא גובה תשלום מהמפרסמים. כפי שניתן לראות מהעלייה בהכנסה הממוצעת למשתמש, המפרסמים זורמים גם לערוצים הקטנים האלה. מתברר כי גאות בשעות הצפיה מרימה את כל "הסירות".


מדוע החברה היא הזדמנות?

השנה שעברה הייתה שנה חשובה עבור רוקו: זו הייתה הפעם הראשונה שהכנסות הפלטפורמה (משלושת הנקודות שתוארו למעלה) גברו על הכנסות החומרה (הדונגל, הקופסה וההתקנים שהותקנו מראש בטלוויזיות). מגמה זו רק האיצה, שכן הפלטפורמה היוותה שני שליש מהמכירות ברבעון האחרון.

החפיר (מחסום למתחרים) העמוק המקיף את רוקו הוא אפקט הרגליי הצפיה. ככל שיותר משתמשים מאמצים את הפלטפורמה, חברות הסטרימינג יודעות שהן יכולות לקבל גישה מידית ללמעלה מ 40 מיליון עיניים דרך רוקו. זה רק מושך משתמשים רבים יותר ויוצר מחזור וירטואלי.

על פי דיווחים, רוקו צברה יתרון אדיר. מכל השעות שהוזרמו לטלוויזיה ברבעון האחרון, 43% היו דרך רוקו. אמזון הגיעה שנייה רק ל 18%, כאשר אפל (NASDAQ: AAPL) הגיעה למקום השלישי עם 10%.

זה גורם לרוקו לצבור נכס לא מוחשי: נתונים על דפוסי צפייה. גם אם משתמשים אינם צופים בתוכן מניב הכנסות, רוקו מקבלת מידע עליהם. כאשר משתמשים אלה צופים בתוכניות הנתמכות על ידי מודעות, רוקו יכול להתאים טוב יותר מודעות של מפרסמים לצופים.


מהם הסיכונים?


השקעה ברוקו מגיעה עם כמה סיכונים בולטים.

הראשון הוא הערכת השווי. רוקו נסחרת במכפיל מכירות של יותר מ 21 וללא רווחים עדיין – זאת בגלל ציפיות גבוהות מהחברה. זה בסדר אך, זה לא יהיה מסע חלק כלפי מעלה. צפויות הרבה עליות וירידות. אך אם נהיה סבלניים, אנו מאמינים שנקבל תגמול משמעותי לכך.

הסיכון השני יתממש אם מפיקי התוכן יחליטו להסיר את הערוצים שלהם מרוקו. ערוץ הרוקו (העצמי של רוקו) הוא ערוץ התוכן האמיתי היחיד "שנוצר" על ידי החברה. אם אמזון, נטפליקס, HBO ו / או יוטיוב יחליטו להוציא את התקע, שעות רבות של סטרימינג עלולות להעלם. כניראה זה לא יקרה, מכיוון שרוקו מקלה על השימוש בשירותים אלה. פשוט לא הגיוני שנטפליקס או אמזון יעזבו את רוקו כי יותר מדי משתמשי קצה מסתמכים על רוקו בצריכת ערוציי הסטרימינג שלהם. ובכל זאת, ההחלטה של ​​רוקו לצאת עם ערוץ משלה בשנה האחרונה פירושה שהיא טכנית כבר לא ניטרלית לגמרי וזה יכול להרחיק את ספקי התוכן הגדולים.

לבסוף, אם יצרני הטלוויזיה יחליטו על שילוב טכנולוגיית רוקו במכשירים שלהם זה יעלה חזק את רוקו. הבאת חברות כמו פיליפס להתקין מראש את רוקו, סייעה לצמיחת משתמשים סופר-מהירה. אבל זה גם יוצר נקודת כשל נוספת במכשיר; אם הסכמי ה OEM עם יצרניי טלוויזיה לא יתרבו ולא יחודשו, יהיה קשה יותר להגדיל את כמות המשתמשים באותו קצב.

רוקו גם יודעת שליריבים כמו סמסונג יש את הכסף ליצור חלופה שיכולה לעכב את צמיחתה. אנו עוקבים אחר הסיכונים הללו ומרגישים שלרוקו יש את מה שצריך כדי להצליח, למרות האתגרים הללו.


השורה התחתונה


לרוקו יש עמדה חזקה בעתיד הסטרימינג: היא למעשה אגרגטור. מכיוון שהפלטפורמה צברה הרבה משתמשים, ספקי התוכן יודעים שאין מקום אחר שיוכלו להשיג בו כמות כה גדולה של מנויים לשירות הסטרימינג שלהם. והוכחה לכך היא ששירותים חדשים כמו אפל TV ודיסני+ בחרו להציג את הערוצים שלהם על הפלטפורמה של רוקו. פירוש הדבר שלרוקו יש מנוף, מה שעשוי ליצור תשואות עצומות לבעלי המניות בטווח הרחוק. המניה יקרה אך אנחנו רוצים להשקיע בחברות טובות לטווח הרחוק ורוקו היא כזו. החברה ממוקמת היטב לקבל פני עתיד בטלוויזיה המחוברת לרשת: היא נייטרלית ברובה, עם מנופי מונטיזציה מרובים והיא מאומצת ע"י מנויים רבים במהירות. הדינמיקה הזו הופכת את רוקו למניה ששווה להוסיף לפרוטפוליו.

196 צפיות0 תגובות
bottom of page