"שח-מט" בשלושה מהלכים
top of page
חיפוש

"שח-מט" בשלושה מהלכים

עודכן: 19 בינו׳ 2023

במאמר זה נסביר את המהלך שביצעה טסלה עם הורדת המחירים הדרסטית של רכביה בכל העולם כחלק מהאסטרטגיה שלה, ואז נחזור לעדכון מודל הצמיחה והשווי של החברה אותו פרסמנו ב- 12 במרץ 2021. מאז עודכן המודל כמה פעמים לפני עליית האינפלציה והריבית. הפעם נעדכן מודל זה תוך התחשבות בריבית הגבוהה וההאטה הכלכלית הצפויה בתקופה הקרובה.


טסלה העלתה את מחירי רכביה כמה פעמים ב- 2022. כתוצאה מירידה בביקושים לרכבים בכל העולם וגם עבור טסלה, יחד עם הגדלת ייצור הרכבים בכל מפעלי החברה, הגיבה החברה בהורדת מחירים מסיבית.


למעשה, טסלה הורידה את מחירי רכביה ב- 5% - 20% בשבוע שעבר בכל העולם. זהו השלב הראשון מתוך שלושה במהפכת התחבורה החשמלית אותו מובילה טסלה ושכבר מערער את כל תעשיית הרכב:

  1. הגדלת כמות מסירות הרכב ע"י הפחתה משמעותית של מחירי הרכבים והגדלת כמות הייצור ע"י חידושים טכנולוגיים בתהליך הייצור.

  2. פיתוח פלטפורמה חדשה לרכב זול במיוחד שתוריד מחירים אף יותר ותגדיל עוד את כמות הייצור ואת תפוצת הרכב החשמלי.

  3. השקת שירות הרובוטקסי – שירות מוניות אוטונומיות שיוריד את מחיר הנסיעה למחירים חסרי תקדים שישנו לגמרי את שוק הרכב והנדל"ן, כאשר 80% ממגרשי החניה בערים יתייתרו.

בתהליך זה תגדל טסלה מאוד על חשבון רבות מחברות הרכב המסורתיות ומייזמיי הרכב החשמלי החדשים כשרבים מהם יפשטו רגל וייעלמו בדומה לתהליך שקרה בתחילת המאה הקודמת.


ערעור תעשיית הרכב המסורתית

שימו לב למהפכה שקרתה בעולם בתחילת המאה הקודמת עם תחילת הייצור ההמוני של רכבים ע"י חברת פורד. מהרצאתו של הייזם והעתידן טוני סיבה:

"בתמונה הבאה מצולם רחוב בניו-יורק מתחילת המאה שעברה ובתמונה רואים רק רכב אחד ברחוב כששאר כלי הרכב הן עגלות רתומות לסוסים.


"13 שנה לאחר מכן צולמה תמונה באותו רחוב אך עכשיו ניראה ברחוב רק סוס רתום לעגלה אחת וכל שאר כלי הרכב הן מכוניות. מהפכה טכנולוגית מושלמת תוך 13 שנה בהובלת חברת פורד."



ההרצאתו המלאה של טוני סיבה כאן:

תהליך דומה קורה עתה עם חדירתו של הרכב החשמלי על חשבון רכבי הבנזין והסולר.


טסלה שכבר הביאה לעלייתו של הרכב החשמלי בעולם, תערער את תעשיית הרכב בשלושה מהלכים:

1. בשלב הראשון, טסלה תוזיל משמעותית את מחירי הרכב ותגדיל את כמות הייצור והמסירות ע"י חידושים טכנולוגיים בתהליכי הייצור בכל מפעליה. כמו שאמר מנכ"ל טסלה, מאסק: היתרון המשמעותי של טסלה על היצרנים האחרים יהיה בתהליך הייצור של הרכב, זמן ועלויות הייצור. שם טסלה מחדשת ומשכללת במהירות. כבר היום טסלה היא החברה היחידה שמרוויחה על ייצור רכב חשמלי ורווחיה חריגים בתחום הרכב גם כשמשווים אותם לרווחים מייצור רכב בנזין במפעלי הרכב הוותיקים של טויוטה, פולקסוואגן ופורד.


לכן, לשאר תעשיית הרכב אין ממש כלים להתחרות בטסלה בשלב זה, ללא הגדלת ההפסדים על ייצור רכב חשמלי. זה כולל גם את החברות הסיניות.


2. טסלה עובדת כבר שנתיים על פיתוח פלטפורמה חדשה לרכב זול במיוחד שתוריד מחירים אף יותר ותגדיל עוד את כמות הייצור והמסירות. טסלה תציג את הפלטפורמה החדשה (generation 3 platform) ביום המשקיעים שיערך באחד למרץ במפעל טסלה שבטקסס. ראו הזמנה ליום משקיעים זה כאן.


3. השקת שירות הרובוטקסי – שירות מוניות אוטנומיות שיורידו את מחיר הנסיעה למחירים חסרי תקדים שישנו לגמרי את שוק הרכב והנדל"ן לאור התייתרות רוב מגרשי החניה בערים. זה אמור להיות שירות דומה לאובר או גט-טקסי אך הרכב הוא ללא נהג, מה שיוזיל את הנסיעה משמעותית.


התוכנה עדיין לא מושלמת ונהג צריך להיות ברכב בעת השימוש במערכת. נהגים רבים המציגים את השימוש במערכת ביוטיוב, מראים כמה היא קרובה לזה. לא ברור מתי תשיק טסלה שירות זה, אך ברור שיגיעו לנהיגה אוטונומית וזה יגרום למהפכה בתחום הרכב. טסלה לדעתי מקדימה את המתחרים בתחום זה ב- 4-5 שנים.


עד שתשיק טסלה את השירות, היא מוכרת את חבילת התוכנה לנהיגה אוטונומית ב- 15,000 דולר או בתשלום חודשי של 200 דולר. זה מקל מאוד על הנהיגה ומגדיל את בטיחות הרכב שמגיב לאירועים חריגים טוב מנהג אנושי.


כ- 20% או 285 אלף לקוחות טסלה בארה"ב רכשו חבילה זו (נכון לדצמבר 2022) ולכן אפשר לומר שבממוצע התוכנה מוסיפה 3,000 דולר (15,000 * 20%) לרווח הנקי השולי הממוצע של כל רכב (אין הוצאות שולית לייצור התוכנה או להתקנתה ברכב).


המהפכה שתעבור על תעשיית הרכב בשנים הבאות מוצגת בצורה טובה במצגת של העתידן טוני סיבה על המהפכה הטכנולוגית בתחום התחבורה. תוכלו לראות את המצגת בקישור כאן.


החזון של טסלה

החזון של טסלה הוא להאיץ את המעבר לשימוש באנרגיה בת-קיימא. מחזון זה נובעות כל פעולותיה כולל הורדת המחירים הנוכחית ואלו שתגענה בעתיד. המטרה של טסלה היא למכור כמה שיותר רכבים.

טסלה מייצרת פאנלים סולאריים וגגות סולאריים לייצור אנרגיה בת קיימא מאנרגית השמש, סוללות בגדלים שונים לאגור אנרגיה זו, וכלי רכב שונים לשימוש באנרגיה חשמלית.


עד לפני כ- 5 שנים פעלה טסלה למימוש חזונה כמעט לבדה. רק בשלוש השנים האחרונות המעבר לרכבים חשמליים נהפך לנחלת הכלל וכבר ברור לרוב האנליסטים וקובעי המדיניות האנרגטית שתוך כמה שנים רוב הרכבים המיוצרים יהיו חשמליים.


כמובן שכמו כל חברה, טסלה גם מעוניינת לייצר הכנסות גבוהות ורווחים כדי לצמוח, לממש את חזונה ולייצר ערך לבעלי המניות. לקוחות רבים שהתחברו לחזון של טסלה, רכשו את מניות החברה ורכביה היקרים מתוך תחושה שהם פועלים לעתיד טוב יותר. טסלה תנסה להנגיש את הרכב לכל תקציב ולכל אדם שיהיה מעוניין לעבור לרכב חשמלי וכך להאיץ את המעבר לשימוש באנרגיה בת-קיימא ולרכוש נתח שוק גדול יותר.


רכישת טוויטר ע"י אילון מאסק ב- 44 מיליארד דולר בעזרת מכירת מניותיו בטסלה, והכניסה חסרת האנושיות שלו לטוויטר תוך ביצוע כל הטעויות האפשריות מבחינה פוליטית וחברתית, השפיעו לרעה על מחיר המנייה ועל המותג של טסלה ושל מאסק עצמו. רבים בארה"ב אינם אוהדים עוד את החברה, וויתרו על רכישת רכב מהחברה וסולדים מאילון מאסק עצמו. מאסק, שעסוק מאוד בטוויטר ופועל לעיתים כמו מחשב משוכלל אך חסר רגשות, מיתן במעט את פעולותיו השנויות במחלוקת. נקווה שימצא במהרה מנכ"ל שיחליפו בטוויטר ויחזור לנהל את טסלה במשרה מלאה.


עדכון הערכות השווי של טסלה

נחזור לעדכון מודל הצמיחה והשווי המקורי של החברה אותו פרסמנו במאמר "האם טסלה תהיה שווה 40 טריליון דולר ב- 2030?" ב- 12 במרץ 2021. נעדכן את המודל תוך התחשבות בריבית גבוהה וההאטה הכלכלית בתקופה הקרובה.


כדי לחשב את ההכנסות העתידיות צריך להבין ממה טסלה מייצרת הכנסות היום ובעתיד. טסלה מייצרת הכנסות ממכירת רכבים חשמליים מסוגים שונים, מכירה ושימוש בסוללות לרכבים מגדלים שונים, לחברות חשמל ולבתים. טסלה גם מוכרת ומתקינה פאנלים סולאריים וגגות סולאריים לייצור אנרגיה בת קיימא מאנרגית השמש וכן חבילות תוכנה לנהיגה אוטונומית ולניהול אנרגיה.


תחום הרכב של טסלה

טסלה העריכה בשנים האחרונות שתוכל להגדיל בשנים הבאות את כמות הרכבים השנתית המיוצרת ב- 50% - 40% בממוצע לשנה. ב- 2020 ייצרה החברה כ- 500,000, ב- 2021 ייצרה החברה 930 אלף רכבים וב- 2022 ייצרה כ- 1.37 מיליון רכבים.


תחת הנחות אלו נוכל לחשב את כמות המכוניות שטסלה תמכור בשנים הבאות לפי קצב עליה בייצור של 40%. למען השמרנות ולצורך חישובינו, נניח שטסלה תצמח ב- 40% בשנה. מכאן שנוכל להעריך את הכמויות שייצרו מ- 2020 עד 2030:



אלו המספרים שגם טסלה שואפת להגיע אליהם, שכן החברה שמה לה למטרה להגיע לקצב ייצור של 20 מיליון רכבים לשנה ב- 2030.

תחת הנחות אלה וההנחות המוצגות בטבלה הבאה, המכירות והרווחים של טסלה רק בתחום הרכב יהיו בסביבות 600 מיליארד דולר ב- 2030 והרווח התפעולי 115 מליארד דולר:



לתחום הרכב יש להוסיף כמובן את תחום האנרגיה שעשוי להיות בגודל של תעשיית הרכב ואף גדול ממנו. יתכן שכבר בתוצאות הרבעון הרביעי של 2022 ניראה את הקפיצה בהכנסות מתחום האנרגיה של טסלה.

תחום האנרגיה של טסלה

לפי מאסק, תחום האנרגיה בטסלה ייצר הכנסות דומות לתחום הרכב ואף גבוהות יותר בעתיד. היקף תחום האנרגיה בעולם היום גדול מתחום הרכב.


עליית מחירי הדלק וההספקה הבעייתית של מרכיב זה בעולם, ממריצה ממשלות, חברות ואנשים פרטיים לעבור לשימוש באנרגיה מתחדשת גם אם מוציאים מהמשוואה את הגורם הסביבתי.


מהפכת האנרגיה המתחדשת נמצאת בעיצומה ותערער את השימוש במקורות האנרגיה הקיימים. ראו יותר על מהפכת האנרגיה בשנים הבאות כאן במצגת של טוני סיבה (Tony Seba):


לטסלה מספר מוצרים ללא מתחרים בתחום האנרגיה כמו הפוואר-פאק, סוללת גיבוי ואגירת אנרגיה לבתים פרטיים, המגה-פאק, סוללות ענק לחברות חשמל המחליפות תחנות כוח לשעות עומס (Peaker plans) ומוצרי תוכנה לתחום האנרגיה כמו תחנות כוח ווירטואליות מבוססי בינה מלאכותית.


בהנחה שבשנים הבאות עסקי האנרגיה יצמחו לסדרי הגודל של עסקי הרכב, הרי שהמכירות של טסלה משני סקטורים אלו (רכב ואנרגיה), יהיה כ- 1.2 טריליון דולר עם שווי חברה של 4-5 טריליון דולר ב- 2030.


תחום הנהיגה האוטונומית ה- ROBOTAXI ורובוטים אנושיים

כאמור, הסיפור הגדול של טסלה הוא הנהיגה האוטונומית שבו היא מקדימה את המתחרים בלפחות 4-5 שנים. בעזרת תוכנת AI זו, טסלה תיצור אפליקציה להסעות שיתופיות, בדומה לאובר וליפט, אך ללא נהג אנושי ברכב. שירות הסעות זה יכונה הרובוטקסי. תוכנת האינטליגנציה המלאכותית שמשמשת להפעלת הרכב בנהיגה אוטונומית נקראת Full Self Driving (FSD).


מחיר נסיעה בשירות זה, שאינו משתמש בנהג אנושי, יהיה זול בהרבה משירות דומה עם נהג אנושי. לפי המצגת של טסלה ביום שהוקדש לנהיגה האוטונומית, היא העריכה שעלות ממוצעת של מייל (Mile) נסיעה בשירות זה יעלה 1.30 דולר או פחות. זאת, לעומת עלות של 2-2.5 דולר באובר וליפט היום.


בסוף 2022 שיחררה טסלה גירסה מלאה (שאינה ניסיונית) של תוכנת ה- FSD ל- 285 אלף לקוחות שרכשו אותה בארה"ב ועידכנו את התוכנה ברכבם ממחשב החברה המרכזי.


אני מעריך שרק בשנה הבאה, ב- 2024 או אף ב- 2025 ניראה רכב ללא נהג ורק ב- 2025 יתחילו להשתמש ברובוטקסי בצורה מסחרית באזורים נבחרים המאשרים נהיגה כזו. יתכן שייקח אף זמן ממושך יותר להכניס שירות זה. היום, כל הרכבים של טסלה כבר מצוידים בחומרה הנחוצה לנסיעה אוטונומית והתוכנה ניתנת להורדה מרחוק לרכב בכל עת כך שתחילת השימוש בתוכנה הוא מידי.


מכאן, שאפשר לחשב את ההכנסה של טסלה מצי רכבי הרובוטקסי כשתתחיל בשירות ב- 2025 בהנחה שיקח שנה עד שנתיים לקבלת אישורים רגולטוריים: לפי המצגת של טסלה שנערכה ביום שהוצגה טכנולוגיית הרכב האוטונומי, רכב שישתתף בשירות הרובוטקסי של טסלה ייצר רווח גולמי של כ 30,000 $ בשנה.



אלו הנתונים וההנחות שהוצגו במצגת (ומוצגים בשקף למעלה):

1. העלות של כל מייל נסיעה לטסלה תהיה קטנה מ 0.18 דולר.

2. הרווח הגולמי שהרכב יעשה לכל מייל יהיה 0.65 דולר (בהנחה ש 50% מהזמן הרכב יסע ריק, בלי נוסעים).

3. כל רכב רובוטקסי ייסע כ- 90,000 מייל בשנה.

4. הרווח הגולמי השנתי לכל רכב יהיה כ 30,000 דולר.

5. חיי הרכב הם 11 שנה.


יש הערכות שהעלות למייל עבור טסלה תגיע ל 0.04 דולר ב 2030, אך כנראה גם מחיר הנסיעה יצטרך לרדת אם תתחיל תחרות בהסעות ללא נהג, כך שהרווח הגולמי ישמר פחות או יותר.


אם נהוון את ההכנסות מרכב אחד במשך 11 שנותיו כרובוטקסי הרי שרכב זה יכניס לנו רווח גולמי של 330,000 דולר (בריבית של 0%). אם כך, לא יהיה כדאי לטסלה למכור רכבים ב 38,000 דולר בממוצע או אף פחות. כדאי יהיה לה לשמור את הרכבים לעצמה ולהפעילם בשרות ההסעות ללא נהג, או למוכרן בכ- 300,000 דולר. אילון מאסק אף הודה בכך בעקבות שאלה של Disruption Research בטוויטר:

שאלה: האם הזמן לקניית מכונית טסלה מוגבל בגלל עליה ניכרת במחיר עם סיום תוכנת ה FSD?

ומאסק משיב: כן. ומבהיר: עדיין אפשר יהיה לקנות מכונית טסלה אך במחיר גבוה בהרבה כי שווי מכונית אוטונומית גבוה בהרבה ממכונית לא אוטונומית.


מכאן ניתן להסיק שטסלה תקח לפחות חלק מהרכבים לשימושה העצמי כרובוטקסי ותמכור רק רכבים מעטים במחיר גבוה שלא הרבה אנשים יכולים להרשות לעצמם.


בעלי רכבי טסלה יוכלו לצרף את רכבם לשירות הרובוטקסי מתי שירצו ע"י בחירה בכך באפליקציית שירות ההסעות של הרובוטקסי. במקרה כזה טסלה תקבל רק 30% מהרווח הגולמי ו- 70% יועברו לבעל הרכב, כך שלמעשה טסלה תקבל כ- 9,000 דולר לשנה כרווח גולמי מכל רכב.


צריך להבין שאלו שרותי תוכנה והרווח התפעולי כאן הוא בסביבות 80%, גבוה בהרבה מעסקי מכירת המכוניות או האנרגיה.


מכאן שנוכל לחשב את צפי המכירות של טסלה עם המכירות משירות הרובוטקסי בשנים הבאות תחת ההנחות הבאות:

כבר היום 20% מהלקוחות של טסלה רוכשים את חבילת ה FSDב- 15,000 דולר, כאשר חבילת התוכנה עדיין לא מציעה נהיגה אוטונומית מושלמת, כך שאפשר להניח שעם השלמתה לפחות 40% מהלקוחות ירכשו את התוכנה ויפעילו אותה.

בנוסף אנחנו מעריכים שמ- 2026 טסלה תקח לעצמה לפחות 40% מהרכבים לשמש כרובוטקסי.


מבלי להכנס לטבלאות החישוב באקסל, שוויה של טסלה המתבסס על מכירות שירות ההסעות האוטונומי בלבד, ייעלה בכ- 4 טריליון דולר ב- 2028 או שווי מניה של 1,400 דולר, וב- 2034 שוויה יהיה כ- 10 טריליון דולר או שווי מניה של כ- 3,300 דולר. כלומר, פי 30 מהיום. זאת, מבלי שהתחשבנו כלל בכל תחום מכירת הרכבים ותחום האנרגיה שכאמור יוסיפו לשוויה של טסלה כ- 2 טריליון דולר ב 2030 (צריך לקחת בחשבון שטסלה תמכור פחות רכבים אם תשתמש בהם בעצמה כרובוטקסי).


לפי הדגמות של משתמשים רבים ביוטיוב טסלה קרובה למעשה כבר היום לביצועים מושלמים בתוכנת ה FSD, אך המחסור בכמה עשיריות האחוז החסרות לנהיגה מושלמת הוא משמעותי כי כל תאונה של רכב אוטונומי תיצור כותרות ותעצור את כל התהליך ותקשיח את עמדת הרשויות. זאת, למרות שכל יום יש עשרות תאונות קטלניות של רכבים מאוישים בכבישים.


תחום הרובוטים

לצורך הנהיגה האוטונומית טסלה מפתחת תוכנה הקרובה לבינה מלאכותית כללית (GAI) שאמורה להבין את העולם שמסביבנו ולהגיב בהתאם כרכב עם נהג אנושי. לאור הפיתוח המורכב הנידרש מטסלה לצורך השלמת תוכנת ה- FSD, החליטה טסלה לפתח גם רובוט אנושי שיוכל לבצע עבודות ומשימות שרוב האנשים מעדיפים לא לעשות. אם תוכל טסלה לפתח רובוט אנושי כזה הרי שגודל השוק למוצר זה הוא למעשה כל שוק העבודה. לא ניכנס לחישובים של גודל השוק אך מבחינת טסלה השוק כמעט אין סופי.


בסך הכל טסלה יכולה להגיע לשווי של כמה טריליוני דולר ב- 2030 ואף ל- 11 טריליון דולר אם תשלים את תוכנת ה FSD השנה ותתחיל את שירות הרובוטקסי בשנה הבאה בצורה נרחבת. למרות שזו תוכנת בינה מלאכותית חדשנית וקשה להעריך מתי תושלם, אני מעריך שהסיכויים של טסלה להשלים את תוכנת ה- FSD השנה או בשנה הבאה הם מעל 50%.

תחום הרובוטים האנושיים כנראה לא יושלם עד 2030 מלבד ביצוע עבודות פשוטות במפעלי טסלה שלא ישפיעו על המכירות והרווחים בצורה משמעותית.


לסיכום

בעבר ביצענו חישובים מפורטים כדי להגיע לשוויה של טסלה ב- 2025 וב- 2030 והגענו לשווי של 2.4 טריליון דולר ב- 2025 או שווי מניה של כ- 2,300 דולר (לפני הפיצול המנייה האחרון ב- 3) או כ- 760 היום לאחר הפיצול ושווי גבוה יותר ב- 2030. אך החישובים אז לקחו בחשבון תחילת שירות הרובוטקסי כבר ב- 2023 (השנה). כרגע לא ניראה שהשירות יתחיל השנה.


כמובן שקשה מאוד לתזמן אירועים ולצפות את העתיד. אלו הן רק הערכות היפותטיות כדי להבין את סידרי הגודל אליהן יכולה להגיע החברה ואת מנועי הצמיחה שלה. בנוסף, כמובן שיכולים להיות אירועים ותקלות בלתי צפויות שיקטינו את ההכנסות והרווח ומכאן את שווי החברה.


כפי שהדגמנו למעלה, השאלות הגדולות הן האם טסלה תצליח "ללמד" את תוכנת הבינה המלאכותית, FSD, לנהוג בצורה עצמאית לחלוטין ברכב? מתי יצליחו בכך? ומתי יאפשרו הרשויות לרכב עצמאי כזה להסיע נוסעים ללא נהג? אין ספק שנהיגה אוטונומית כזאת תקרה בסופו של דבר, אך היא צריכה להיות בטוחה פי 10 או יותר מנהג ממוצע כדי שהרשויות תאפשרנה אותה.


אם תצליח החברה להתחיל בשירות ההסעות אוטונומי בסביבות 2025, היא תוכל להגיע, כמו שראינו, גם לשווי שוק של כ- 10 טריליון דולר או שווי מניה של 3000 דולר. כלומר, פי 26 מהיום. במקרה של עיכוב בתחילת השירות או תקלות אחרות, אפשר להפחית מערך החברה העתידי בהתאם, אך הערכים עדיין גבוהים במאות אחוזים מהשווי היום.


אם תצליח טסלה לייצר רובוט אנושי פונקציונאלי עד 2030, שפותר בעיות אמיתיות ומחליף עובדים יקרים, שוויה של טסלה יכול להיות אף גבוה יותר.


היום, הסיכון העיקרי לשווקים ולביקוש לרכבים הוא הפד והעלאות הריבית שלו המקשות על הפעילות הכלכלית והצרכנים. אך צריך להזכיר גורם סיכון נוסף לטסלה - אילון מאסק עצמו ומעשיו הבלתי צפויים. מכירת מניותיו בטסלה בשווי 40 מיליארד דולר ופעולותיו בטוויטר הביאו לירידה חדה בשווי החברה. מאסק הקים את טסלה ועיצב את חזונה ועל כך מגיע לו כל הקרדיט, אך אין ספק שב- 2022 מאסק הביא יותר נזק לטסלה ולבעלי מניותיה מתועלת. כך לפחות למראית עין.


נעקוב בדריכות אחרי ההתפתחויות בטסלה, במגזר הרכב, האנרגיה והשלמת תוכנות הבינה המלאכותית לרכב ולרובוט האנושי כדי להבין לאן מתפתח העולם ומה יהיה שוויה של טסלה בעתיד.


השקעות מוצלחות לכולן/ם!


עקבו אחרינו בטוויטר כאן, שם אנחנו מפרסמים עדכונים קצרים על בסיס יומי.


שימו לב שבמאמר זה אנחנו משתפים אתכם בתחזיותינו, דעותינו ושיקולינו לצורכי מידע, אך אין זה יעוץ או הכוונה כיצד לפעול ו/או לנהל את השקעותיכם. על כל אחד ואחת לבצע את בדיקותיו/ה ולהסיק מסקנות בהתאם להעדפותיו/ה.


זכרו, המנוי לתיק הפרמיום ותיק הצמיחה הוא מנוי לשנה. כברירת מחדל המנוי מתחדש אוטומטית כל שנה. תוכלו לסיים את המנוי שלכם בכל עת דרך הפרופיל שלכם/ן (בחרו מהתפריט "המנוי שלי", בחרו בסוג המינוי ו"ביטול מנוי") באתר זה. אם אתם מקבלים את המאמרים גם בהודעות ווטסאפ, תוכלו גם לשלוח הודעת "בקשה להפסקת מנוי פרמיום או צמיחה" או להפסקת השליחה בווטסאפ בלבד.




125 צפיות0 תגובות
bottom of page