סיכום יום המשקיעים של טסלה
top of page
חיפוש

סיכום יום המשקיעים של טסלה

אנחנו מביאים את הנקודות העיקריות מהמצגת שנשא אילון מאסק, מנכ"ל טסלה, ביום בעלי המניות שערכה החברה במפעלה שבאוסטין, טקסס, ביום חמישי שעבר.


ראשית, ראוי להדגיש (למרות שהדברים נאמרו בסוף המצגת) שמאסק משוכנע שהערך ארוך הטווח של טסלה יקבע לפי תחום הרובוטים האנושיים שפיתוחו מתקדם במהירות בחברה.


אך נתחיל מתחילת המצגת. להלן הנקודות העיקריות מהמצגת.


ההישגים והסיכויים העתידיים של טסלה:

אילון מאסק הדגיש את ההישגים של צוות טסלה והביע אמון בביצועי החברה. הוא הזכיר את החלק השלישי של תוכנית האב של טסלה, המתמקדת במעבר של הכלכלה הגלובלית לשימוש באנרגיה בת קיימא לחלוטין ומספקת תוכנית מציאותית ותקווה אמיתית להשגתה.


אלו המטרות שצריך להשיג כדי להעביר את העולם לחלוטין לאנרגיה בת קיימא.



יעילות אנרגטית וקיימות:

מאסק הזכיר את השימוש של טסלה בסוללות על בסיס ברזל וניקל, וכמעט ללא צורך בקובלט הרעיל והבעייתי. מאסק גם הדגיש את המחויבות של טסלה שעבודת ילדים לא תהיה מעורבת בייצור קובלט.


כדי להגיע לשימוש מלא של העולם באנרגיה בת קיימא יש להעלות פי שלושה את הפקת האנרגיה מרוח ושמש. יש לייצר פי 29 יותר סוללות לאגירת האנרגיה מהייצור היום. יש גם להגדיל את קצב ייצור המכוניות החשמליות פי 11 מהיום.

"צוואר הבקבוק" של המעבר הוא ללא ספק ייצור הסוללות.




טכנולוגיית הנהיגה האוטונומית המלאה (FSD):

מאסק דן בהתקדמות של טסלה בפיתוח טכנולוגיית הנהיגה האוטונומית (FSD) ובפוטנציאל להיות בטוחה פי 10 מנהיגה אנושית. הוא מאמין שעדכון תוכנה המאפשר למיליוני רכבי טסלה להפוך לאוטונומיים בעתיד הקרוב, יהווה את העלייה המשמעותית ביותר בהיסטוריה של שווי נכס כלשהו (במקרה זה רכב של טסלה). למעשה הוא מאמין ששווי הרכב יעלה בערך פי חמישה.


זו העלייה בשימוש בנהיגה האוטונומית של טסלה (נסיעה במיילים):



הביצועים הפיננסיים של טסלה:

מאסק הדגיש את מעמדה של טסלה כייצרנית הרכב החשמלי (EV) הגדולה בעולם ויצרנית המכוניות עם הרווחים הגבוהים בעולם.




הוא הזכיר שטסלה מייצרת רכבים חשמליים ברווחיות, בעוד מתחרים רבים מפסדים על כל רכב שמיוצר. למעשה כל היצרנים מפסידים מלבד BYD שמייצרים רווח זעום של כ- 2% על כל רכב חשמלי.



תזרים המזומנים השנתי החופשי של החברה גדל בהתמדה.



ייצור הסוללות ומפעלי הג'יגה:

מאסק דן בהרחבת יכולת ייצור הסוללות של טסלה והזכיר את ייצור תאי הסוללה החדשים מסוג 4680 (גדולים ויעילים יותר). הוא צופה שעסקי הסוללות הנייחות של טסלה, לחברות חשמל מפעלים ובתים פרטיים, יצמחו מהר יותר ממכירות הרכבים שלה, כשהביקוש למיצבורי סוללות כאלו הוא עצום ויהיה למעשה אין סופי עבור טסלה.


הגדילה בהספקות מצבורי הסוללות.



מוצרים עתידיים:

מאסק הציג "טיזר" של שני מוצרי טסלה חדשים שיהיו בעלי עיצובים וטכניקות ייצור יוצאות דופן יחסית למה שמוכר היום. הוא מעריך ששני המוצרים הללו יחד יכולים להביא להספקה של יותר מחמישה מיליון רכבים בשנה.


רובוט אנושי (Optimus) ויכולות הבינה המלאכותית של טסלה:

מאסק הציג את ה- Optimus, רובוט דמוי אדם שפותח על ידי טסלה, אשר משתמש באותה תוכנה כמו טכנולוגיית הנהיגה האוטונומית המלאה של טסלה. הוא הדגיש את הפוטנציאל של בינה מלאכותית כללית בעולם האמיתי ורואה ביקוש משמעותי לרובוטים אנושיים אם הם יוכיחו פונקציונאליות. מדובר על מכירת מיליארדים של יחידות לדעתו של מאסק.




הערך של טסלה בטווח ארוך:

מאסק צופה שהערך של טסלה לטווח ארוך יונע בעיקר מההצלחה של הרובוט האנושי ה- Optimus והאימוץ הנרחב שלו. הוא מאמין שהביקוש לרובוטים דמויי אדם יכול לעלות על זה של מכוניות ולהגיע להיקף של 10 או אף 20 מיליארד יחידות.


מניות מדווחות השבוע

ראו בטבלה למטה את החברות המדווחות השבוע.



לסיכום

מאסק ציין ש- 12 החודשים הקרובים יהיו קשים לכל חברות הרכב בשל המצב המקרו כלכלי והריבית הגבוהה, אך מצבה של טסלה כחברה מצויין לטווח הארוך והיא תצא מהמשבר חזקה יותר מול המתחרים. עם מנועי צמיחה רבים ומובילות ברורה ברוב המוצרים אותם היא מפתחת ומוכרת, עתיד החברה ניראה מבטיח. ממכוניות, סוללות ומוצרי אנרגיה ועד פיתוח תוכנה לנהיגה אוטונומית ורובוט אנושי.

אין לי ספק שסיכוייה של טסלה להיות אחת החברות הגדולות בעולם אם לא הגדולה שבהן, גבוהים.


מזכיר שבטווח הקצר העיניים עדיין נשואות להעלאת תקרת החוב של ארה"ב ע"י הקונגרס כדי להמנע מחדלות פירעון של ארה"ב שאמורה לקרות בתחילת יוני. נקווה שיגיעו בקונגרס לסיכומים בנוגע להעלאת תקרת החוב וכנראה שאמנם יגיעו, כמו בכל המקרים הקודמים.

אם לא יגיעו לסיכומים הדבר יכול להביא לירידות בשוקי המניות ואיגרות החוב בטווח הקצר עד הגעה להסכם.


השקעות מוצלחות לכולן/ם!


תוכלו להירשם לבלוג זה חינם כאן ולהתחיל לקבל במייל מאמרים הדנים בתחום ההשקעות.

תוכלו גם לעקוב אחרינו בטוויטר כאן, שם אנחנו מפרסמים עדכונים קצרים יותר.


שימו לב שבמאמר זה אנחנו משתפים אתכם בתחזיותינו, דעותינו ושיקולינו לצורכי מידע, אך אין זה יעוץ או הכוונה כיצד לפעול ו/או לנהל את השקעותיכם ויתכן ואנו משקיעים בחלק או בכל החברות המוזכרות במאמר. על כל אחד ואחת לבצע את בדיקותיו/ה ולהסיק מסקנות בהתאם להעדפותיו/ה.


זכרו, המנוי לתיק הפרמיום ותיק הצמיחה הוא מנוי לשנה. כברירת מחדל המנוי מתחדש אוטומטית כל שנה. תוכלו לסיים את המנוי שלכם בכל עת דרך הפרופיל שלכם/ן (בחרו מהתפריט "המנוי שלי", בחרו בסוג המינוי ו"ביטול מנוי") באתר זה. אם אתם מקבלים את המאמרים גם בהודעות ווטסאפ, תוכלו גם לשלוח הודעת "בקשה להפסקת מנוי פרמיום או צמיחה" או להפסקת השליחה בווטסאפ בלבד.

80 צפיות0 תגובות
bottom of page