כמות הייצור והמסירות של טסלה ברבעון הרביעי איכזבו
top of page
חיפוש

כמות הייצור והמסירות של טסלה ברבעון הרביעי איכזבו

עודכן: 5 בינו׳ 2023

טסלה פרסמה את מספר הרכבים שיוצרו ונמסרו ברבעון הרביעי והמספרים מאכזבים ביחס לציפיות האנליסטים בוולסטריט וביחס להערכות ההנהלה בתום הרבעון השלישי.

ברבעון הרביעי ייצרו בטסלה למעלה מ-439,000 כלי רכב ומסרו למעלה מ-405,000 כלי רכב. הערכות בוולסטריט היו מסירות של כ- 420 אלף רכבים.


לפי כך, בשנת 2022 משלוחי הרכבים גדלו ב-40% לעומת 2021 ל-1.31 מיליון רכבים, בעוד הייצור גדל ב-47% בשנה ל-1.37 מיליון.



למרות שהתוצאות מאכזבות בייחס לציפיות בוולסטריט ואף בייחס להערכותיהם של אילון מאסק וה-CFO של טסלה, זאק קירקהורן, שהעריכו "צמיחה של קצת פחות מ- 50%", הרי שמדובר בעליה של 40% משנה לשנה ובגידול של 31% לעומת הרבעון הרביעי של 2021, וזה מכובד לפי כל קני מידה ובמיוחד בתקופה של מיתון עם עליה חדה באינפלציה ובריבית.

רק לשם השוואה, המכירות של הונדה צנחו ב- 33% בשנה האחרונה.


טסלה תפרסם את תוצאותיה הכספיות לרבעון הרביעי והשנה המלאה שהסתיימה ב-31 בדצמבר 2022 לאחר סגירת השווקים ביום רביעי, 25 בינואר 2023.


לסיכום

הירידה במסירות לעומת הצפי, משמעותית ואין ספק שטסלה יכלה לבצע תיאום ציפיות טוב יותר מול המשקיעים. ההתעסקות של מאסק בטוויטר גוזלת את תשומת ליבו ואין ספק שהיא גרמה וגורמת נזק לטסלה בכמה מישורים. ניראה איך הדברים ישפיעו על מניית החברה עם תחילת המסחר השבוע ביום שלישי.


יחד עם זאת, טסלה עדיין צומחת ביותר מ- 50% בממוצע שנתי והשאלה החשובה לנו כמשקיעים היא האם תוכל להמשיך ולגדול בקצב גבוה זה, וזאת בהנחה שאנו נמצאים במיתון כלכלי. טסלה תצטרך להוריד מחירים ויתכן שאף תציג בקרוב מודל זול יותר לשווקים מתפתחים כמו סין, הודו וברזיל. אין ספק שטסלה כבר פועלת בכיוון זה. באחד המאמרים הבאים נחזור ונבדוק את הערכותינו לגבי טסלה ונעדכנן לפי הצורך.


השקעות מוצלחות לכולן/ם!


עקבו אחרינו בטוויטר כאן, שם אנחנו מפרסמים עדכונים קצרים על בסיס יומי.


שימו לב שבמאמר זה אנחנו משתפים אתכם בתחזיותינו, דעותינו ושיקולינו לצורכי מידע, אך אין זה יעוץ או הכוונה כיצד לפעול ו/או לנהל את השקעותיכם. על כל אחד ואחת לבצע את בדיקותיו/ה ולהסיק מסקנות בהתאם להעדפותיו/ה.


זכרו, המנוי לתיק הפרמיום ותיק הצמיחה הוא מנוי לשנה. כברירת מחדל המנוי מתחדש אוטומטית כל שנה. תוכלו לסיים את המנוי שלכם בכל עת דרך הפרופיל שלכם/ן (בחרו מהתפריט "המנוי שלי", בחרו בסוג המינוי ו"ביטול מנוי") באתר זה. אם אתם מקבלים את המאמרים גם בהודעות ווטסאפ, תוכלו גם לשלוח הודעת "בקשה להפסקת מנוי פרמיום או צמיחה" או להפסקת השליחה בווטסאפ בלבד.





74 צפיות0 תגובות
bottom of page