עדכון שבועי ודוחות רבעוניים השבוע - 23 בינואר 2023
top of page
חיפוש

עדכון שבועי ודוחות רבעוניים השבוע - 23 בינואר 2023

עודכן: 24 בינו׳ 2023

שימו לב שמעתה נפרסם כאן באתר, בכל שבוע ביום שני, עידכון שבועי קצר ואת טבלת כל החברות המדווחות תוצאותיהן הרבעוניים באותו שבוע.


מה קרה בשבוע שעבר?

התחום הטכנולוגי בלט בעליות, למרות גל הפיטורים בחברות הטק. מדד ה-S&P500 ירד ב-0.33% , נאסד"ק טיפס ב-1.22% והדאו ג'ונס ירד ב-2.43%.


ביום רביעי התפרסם מדד המחירים ליצרן שהצביע על מגמה דומה למה שאנחנו רואים במדד המחירים לצרכן. בחישוב חודשי, מדד המחירים ליצרן רשם קיטון של 0.5%, הרבה מעבר למצופה, שעמד על קיטון של רק 0.1%. מדד הליבה עלה ב-0.1%, בהתאם לצפי. בחישוב שנתי מדד המחירים ליצרן עלה ב-6.2% וב-5.5% בהתאמה.

אירועים חשובים השבוע

ביום שישי צפוי להתפרסם מדד ה- PCE שהוא מדד האינפלציה המשמעותי לפד, המודד את שיעור האינפלציה הנגזר מהצריכה של המגזר הפרטי. מדד הליבה צפוי לעמוד על 4.4% בחישוב שנתי, ו-0.3% בחישוב חודשי. מדד ההוצאות האישיות צפוי להתפרסם גם כן ולשפוך אור על מצב הצרכן בארה"ב – הנתון צפוי לרשום קיטון של 0.1%. לנתונים אלו חשיבות גדולה בעקבות העובדה שהפד עוקב מקרוב אחריהם ועל פיהם מחליט על מדיניותו.


ביום חמישי יתפרסם נתון התמ"ג אשר משקף את צמיחתה של הכלכלה האמריקאית ברבעון הרביעי של השנה. לאחר שברבעון הראשון והשני תמ"ג ארה"ב רשם קיטון והכניס את המדינה למיתון טכני (בלבד), ברבעון השלישי כלכלת ארה"ב חזרה לצמיחה וגדלה ב-3.2%. כעת, הנתון הראשוני לרבעון הרביעי צפוי לשקף גדילה של 2.6% של הכלכלה האמריקאית.

מניות חשובות שמדווחות השבוע

מיקרוסופט תפרסם היום לאחר המסחר את דוחותיה לרבעון הרביעי של 2022. מניית מיקרוסופט (MSFT) המשקפת שווי שוק של 1.9 טריליון דולר לענקית התוכנה, עלתה ב-2% בשבוע החולף, לאחר שבוע סוער בו הודיעה על פיטורים של 5% מכח האדם של החברה, כ-11 אלף עובדים ברחבי העולם, זאת על רקע ההאטה הכלכלית והרצון לחתור להתייעלות ורווחיות בטווח הארוך.


מיקרוסופט גם הודיעה שהיא מגדילה את השקעתה ב- openAI (מפתחת ChatGPT) בעוד 10 מיליארד דולר ועתה תחזיק ב- 49% ממניות החברה. עם השקעה זו מיקרוסופט קוראת תיגר על ההגמוניה של גוגל בתחום החיפוש ומחזקת את תחום הבינה המלאכותית בחברה. תוכלו לראות ראיון עם מנכ"ל מיקרוסופט על חזון ותוכניות החברה כאן:


טסלה תפרסם את דוחותיה מחר לאחר תום המסחר. מאמר מפורט על טסלה פורסם כאן בשבוע שעבר.


אלו החברות המדווחות השבוע:


מזכיר שוב, שמעתה נפרסם כאן באתר עידכון שבועי קצר ואת טבלת כל החברות המדווחות תוצאותיהן הרבעוניים באותו שבוע כל תחילת שבוע ביום שני.


השקעות מוצלחות לכולן/ם!


עקבו אחרינו בטוויטר כאן, שם אנחנו מפרסמים עדכונים קצרים על בסיס יומי.


שימו לב שבמאמר זה אנחנו משתפים אתכם בתחזיותינו, דעותינו ושיקולינו לצורכי מידע, אך אין זה יעוץ או הכוונה כיצד לפעול ו/או לנהל את השקעותיכם. על כל אחד ואחת לבצע את בדיקותיו/ה ולהסיק מסקנות בהתאם להעדפותיו/ה.


זכרו, המנוי לתיק הפרמיום ותיק הצמיחה הוא מנוי לשנה. כברירת מחדל המנוי מתחדש אוטומטית כל שנה. תוכלו לסיים את המנוי שלכם בכל עת דרך הפרופיל שלכם/ן (בחרו מהתפריט "המנוי שלי", בחרו בסוג המינוי ו"ביטול מנוי") באתר זה. אם אתם מקבלים את המאמרים גם בהודעות ווטסאפ, תוכלו גם לשלוח הודעת "בקשה להפסקת מנוי פרמיום או צמיחה" או להפסקת השליחה בווטסאפ בלבד.




53 צפיות0 תגובות
bottom of page