ביידן ניצח ו... טסלה תצטרף למדד ה S&P 500
top of page
חיפוש

ביידן ניצח ו... טסלה תצטרף למדד ה S&P 500

עודכן: 18 בנוב׳ 2020


ביידן ניצח


הבחירות בארה"ב הסתיימו. ביידן ניצח בצורה ברורה למרות אי ההכרה של הנשיא המכהן, דונלד טראמפ, בניצחונו. ביידן אף הגדיל את הפער מול טראמפ לפני כמה ימים והגיע ל-306 אלקטורים מול 232 לטראמפ.


הניצחון של ביידן בבחירות הפך לניצחון סוחף, כאשר המשמעות היא הקטנת הסיכויים שטראמפ יוכל לבסס טענה לזיוף בבחירות, למרות שטענות נישנות וחוזרות כאלו מושמעות על ידו. האופציה הראשונה שהעלינו במאמר הקודם התקיימה: ביידן והדמוקרטים ניצחו.

מי ישלוט בסנאט נדע רק בפברואר ואז גם נדע מה אופי התוכנית הפיסקלית שתעבור בקונגרס.


מדד הדאו ג'ונס והראסל (מדד החברות הקטנות) זינקו בציפייה לתוכנית תמריצים רחבה. אך הסירוב של טראמפ להכיר בתוצאות ואי שיתוף הפעולה של הרפובליקנים עד החלפת הממשל בינואר, גורמים לנו להעריך שתוכנית פיסקלית סופית תתגבש ותעבור רק אחרי פברואר אם בכלל. צריך להמתין ולראות מי ישלוט בסנאט. נכון להיום, הערכות הן כי הרפובליקנים צפויים לשמור על רוב בסנאט, דבר שיקשה מאוד על ביידן להעביר תוכנית פיסקאלית משמעותית.


לאור זאת, ובהתחשב בשינויים המהירים המתרחשים בתחום הרפואי ובתחום הכלכלי בעיקבות המגפה, מדדי המניות יהיו תנודתיים ביותר בחודשים הבאים.


טסלה תצטרף למדד ה S&P 500


מניית טסלה קופצת במסחר המוקדם היום, יום שלישי, לאחר שנודע שהחברה תצטרף ל- S&P 500.

מניית טסלה עולה ביותר מ -12% לפני המסחר, לאחר שוועדת ה- S&P ומדד הדאו ג'ונס הודיעה כי תוסיף את יצרנית המכוניות החשמליות למדד ה S&P 500, בתחילת המסחר ב 21 לדצמבר.


ההודעה הגיעה לאחר שטסלה דיווחה על רווח לא מתואם (GAAP) חיובי, במשך חמישה רבעונים רצופים, אם כי התקוות להכללתה במדד היו כבר ברבעון הקודם.


תאריך ה 21 בדצמבר עולה בקנה אחד עם יום האיזון הרבעוני של ה S&P. בשל שווי השוק החריג של טסלה כחברה חדשה במדד, ועדת מדדי ה S&P והדאו ג'ונס מבקשים משוב מהמשקיעים כדי לקבוע אם יש להוסיף את טסלה בבת אחת או בשתי פעימות נפרדות.


העובדה שהוועדה מודיעה על הכללת החברה יותר מחודש לפני התאריך הקובע היא חריגה ומצביעה על גודל התוספת החריג למדד. בדרך כלל מדובר בכמה ימים, כשהמקסימום בעבר היה הכרזה 10 ימים לפני הכללת החברה במדד בפועל. לפי הכרזת הוועדה, טסלה תהווה כ 1.01% ממדד ה S&P 500 ולפי חישובים שלנו בעת הנוכחית (זה כמובן תלוי בשווי השוק הנוכחי של טסלה) כ 1.15% ממדד ה ה S&P 500.


הקטע הרלוונטי מהכרזת ועדת המדדים


שימו לב שקרנות הסל העוקבות אחרי מדד ה S&P 500 צריכות לרכוש מניות בכ 53 מליארד דולר (חייבות שמניות בערכים אלו יהיו ברשותן תוך זמן קצר), וקרנות המשוות ביצועיהן למדד ה S&P 500 צריכות לרכוש מניות בשווי של כ 76 מליארד דולר (לא חייבות ותלוי במדניות ההשקעה שלהן). זה סכום גדול מאוד יחסית של כ 100-120 מליארד דולר. בהתחשב בכך ששווי המניות החופשיות של טסלה מוערך ב 345.6 מליארד דולר (מניות שאינן מוחזקות ע"י בעלי עיניין כמו אילון מאסק), זהו כמעט שליש מהמניות.


יכול להיות שחלק מהקרנות כבר רכשו חלק גדול מהמניות אותן עליהן לרכוש ואז הסכום שעליהן לרכוש קטן יותר. אך אם לא זה המצב ורוב המניות עדיין צריכות להירכש, עשוי להיווצר ביקוש גדול למניות החברה, שיקפיץ את מחיר המניה. צריך לזכור שרוב המשקיעים בטסלה משקיעים לטווח ארוך ואינם מעוניינים למכור את מניותיהם, כך שגם בעליות מחירים יהיה קשה לקרנות האינדקס לקנות את מניות החברה בסכומים כאלו.

בנוסף, השורט על מניות טסלה עדיין גדול ומשקיעים אלו הנמצאים בשורט על מניות החברה יהיו חייבים לקנות מניות כדי לכסות את מכירת החסר שלהם לפחות חלקית.


לסיכום


כל מי שהמתין לירידה במחירי המניות של טסלה כדי להשקיע, אך עדיין מעוניין להיכנס להשקעה בחברה, כדאי שייקח בחשבון את הנתונים הנ"ל ויכנס להשקעה בחברה לפני כניסתן של כל קרנות הסל למיניהן המחוייבות לקנות מניות בעשרות מיליארדי דולר.


השקעות מוצלחות לכולם!

111 צפיותתגובה 1
bottom of page